  • 11. Data: 2010-10-20 20:23:24
    Temat: Re: bank
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/20/2010 12:54 PM, money wrote:
    > A po tym czasie co się dzieje? idzie to reklamować, gdyby wciągnęło?

    bankomat robi logi i dokładnie wie kto nie wziął kasy.
    W zasadzie powinno samo wrocic na konto po rozliczeniu bankomatu, ale
    zlozyc reklamacje, nie zaszkodzi, beda mieli dodatkowe potwierdzenie, ze
    wlasciwej osobie oddaja kasę.

  • 12. Data: 2010-10-20 21:14:26
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > W zasadzie powinno samo wrocic na konto po rozliczeniu bankomatu, ale
    > zlozyc reklamacje, nie zaszkodzi, beda mieli dodatkowe potwierdzenie, ze

    kiedyś się zastanawiałem co by było, gdyby klient np. z 1000 zł zabrał
    200 a reszcie pozwolił się "wciągnąć"?

    byłoby to w logach?

    klient oczywiście złożyłby reklamację (w złej wierze), że nie zabrał
    1000 zł, a bankomat wykazywałby saldo za wysokie o 800 zł

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 13. Data: 2010-10-20 21:31:53
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/20/2010 4:14 PM, RobertS wrote:

    > kiedyś się zastanawiałem co by było, gdyby klient np. z 1000 zł zabrał
    > 200 a reszcie pozwolił się "wciągnąć"?
    >
    > byłoby to w logach?
    no po czesci.

    > klient oczywiście złożyłby reklamację (w złej wierze), że nie zabrał
    > 1000 zł, a bankomat wykazywałby saldo za wysokie o 800 zł

    takie niepobrane banknoty lądują do komisyjnego otwarcia, tak samo jak
    depozyty.
    wiec w "logach" komisji zapewne byloby, ze doliczyli sie 800 zl i tyle
    oddaja.

    Nie wiem czym oni te bankomaty teraz faszerują, ale wyciągnięcie jednego
    czy dwóch banknotów jest bez problemu do wykrycia przez czujniki.

  • 14. Data: 2010-10-20 22:16:32
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "money" i9n8ai$mmp$...@n...onet.pl

    > Czy po wyjęciu karty z bankomatu, nie zabrane "papiery" mogą być przez niektóre
    bankomaty wciągnięte spowrotem, czy w takiej
    > sytuacji czekają na znalazcę?

    Ja kiedyś (z 15 lat temu) spaliłem palnik sodowy (świecący pomarańczowym
    światłem) z gwintem E27 (tak zwanym dużym) wkręcając go w zwykłą oprawkę
    tak, jakby był zwykłą żarówką czy świetlówką kompaktową. Palnik kosztował
    około 50 złotych. W zemście ;) bankomat PeKaO zabrał mi 50 złotych właśnie
    tak, że wypłacił i szybko zabrał.

    Początkowo reklamacjom nie było końca, aż oddałem właścicielowi palnika
    50 złotych -- PeKaO bezzwłocznie poinformowała :) mnie o tym, iż istotnie
    doliczono się nadwyżki (chyba te banknoty spadają w specjalnie do tego
    przeznaczoną przegródkę) w wysokości 50 złotych, tym samym uznając moją
    reklamację za słuszną i księgując tę kwotę na mój ROR...

    Od tamtej pory ćwiczyłem wypłacanie kilku banknotów, zabieranie środkowego
    i pozastawianie reszty. ;) Uznałem jednak, że to zły pomysł i należy raczej
    tak zabrać banknoty, aby bankomat myślał, iż ich nie zabrałem, czyli tak
    zabrać, aby w ich miejsce podłożyć kartki papieru. :)

    --
    ^ 750 25 27 . .04 . 749 ^c 440
    . 438
    | 740 . 06 08 . .17 739 F|l 430 25 .
    . . . .09 . . 425
    | 730 26 29 październik 07 09 1112 16 18 . 729 E|i 420 2627
    29 . 02 05 0708 10 1213 .1617 19 418
    P|l 720 28 30 02 1314 719 V|t 410 28
    01 04 06 11 1415 18 413
    E|/ 710 01 03 05 15 VV 709 |r 400
    wrzesień 03 403

  • 15. Data: 2010-10-21 07:09:21
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 20 Oct 2010 17:57:46 +0000, Sinus napisał(a):

    > Przecież maszyna drze się głośno (piii piiiii piiiiii) dopóki nie
    > wyciągnie się banknotów. Trzeba być głuchym żeby zapomnieć je wyjąć.

    Da się to zrobić. Miałem kiedyś taką przygodę jeszcze w starym BPH przed
    rozpadem. Jadę rano w poniedziałek po "ciężkim weekendzie" i chciałem
    jakieś pieniądze na śniadanie wypłacić. Karta > PIN > ile biorę. Karta
    wyjechał schowałem do portfela i sobie rowerem pojechałem. Po kilku h idę
    w pracy po śniadanie a tu echo, kasy brak i dopiero sobie uświadomiłem
    jak to było. Reklamacja i kasa wróciła bodajże na drugi dzień, bo nikogo
    za mną nie było, więc nikt jej nie wziął.

    --
    xbartx

  • 16. Data: 2010-10-21 13:11:17
    Od: Król Dopalaczy <k...@n...eu>