  • 1. Data: 2008-05-21 20:57:51
    Temat: aukcje lokat terminowych w millennium / millenet
    Od: egg <e...@g...pl>

    witam,

    jestem tu nowy i nie zdazylem jeszcze zorientowac sie, jaki charakter
    ma ta grupa (czysto amatorski czy moze profesjonalny). nie wiem, czy
    zostane tu na dluzej. bo notoryczny brak czasu, rodzina, praca i takie
    tam... wazne, że jest o czym dyskutowac i jest miejsce, gdzie mozna to
    robic. zagadnien zwiazanych z bankowoscia wystarczy z pewnoscia na
    niejedna rozprawe naukowa. i dobrze.

    na poczatek mam pytanie, czy moze raczej chcialbym podniesc temat
    internetowych aukcji 15-dniowych lokat terminowych w banku millennium
    z oprocentowaniem w zakresie od 3 do 8%. szczegoly oferty na stronie
    banku.

    zagadnienie rozpatruje od strony klienta banku. mianowicie po
    kazdorazowym zakonczeniu aukcji w zwiazku z jej wynikami pojawia sie u
    mnie frapujace pytanie - dlaczego? dlaczego majac do wyboru inny i w
    sumie prostszy produkt tego samego banku osoba bioraca udzial w aukcji
    decyduje sie zaproponowac oprocentowanie na minimalnym poziomie 3%?
    wystarczy zalozyc "lokate millenet" na okres od 1 do 15 dni, aby
    uzyskac taki procent. malo tego, ta sama lokata zalozona na okres od
    16 do 31 dni, daje nam juz 5%. dluzsze pozostawienie srodkow do
    dyspozycji banku w ramach "lokaty millenet" skutkuje wynagrodzeniem
    nawet do 6,25%. klient millenetu do wyboru ma rowniez rachunek
    oszczednosciowy, na ktorym, po miesiecznym okresie promocyjnym (5,5%),
    mozna uzyskac oprocentowanie do 4% plus, po spelnieniu kilku warunkow,
    maksymalnie dodatkowe 1,5%. jak na dzisiejsza oferte rynku
    detalicznego nie jest to moze imponujace oprocentowanie, ale jak sadze
    dla kogos, kto zadowala sie 3% czy tez ostatnio 3,8% (patrz: wyniki
    aukcji z 21 maja) zupelnie wystarczajace.

    konkludujac - po co brac udzial w aukcji lokat, zanizajac jej wyniki i
    eliminujac jednoczesnie tych, ktorzy graja na wyzsze oprocentowanie,
    skoro bez wysilku to samo lub nawet wiecej mozna uzyskac deponujac
    srodki np. na lokacie 16-dniowej na 5%. nie rozumiem tego. ciekawe,
    czy uczestnik aukcj rozumie swoje decyzje? mroczne sa sciezki
    ludzkiego umyslu.

    pozdrawiam,

    --
    egg

    music now: goldfrapp/felt mountain/lovely head

  • 2. Data: 2008-05-23 22:57:08
    Od: egg <e...@g...pl>

    On 21 Maj, 22:57, egg <e...@g...pl> wrote:

> [...]
    > internetowych aukcji 15-dniowych lokat terminowych w banku millennium
    > z oprocentowaniem w zakresie od 3 do 8%. szczegoly oferty na stronie

    uuu... nikt nie chce sie przyznac, ze licytuje marne 3%.

    --
    egg

    music now: rykarda parasol/our hearts first meet/en route

  • 3. Data: 2008-05-24 05:41:46
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    egg pisze:

    > uuu... nikt nie chce sie przyznac, ze licytuje marne 3%.
    Ale o co Ci chodzi?
    Takie pytanie to raczej na pl.sci. psychologia (czy coś w ten deseń) a
    nie tu.

    KJ

  • 4. Data: 2008-05-24 11:09:48
    Od: egg <e...@g...pl>

    On 24 Maj, 07:41, Kamil Jońca <k...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale o co Ci chodzi?
    > Takie pytanie to raczej na pl.sci. psychologia (czy coś w ten deseń) a
    > nie tu.

    zagadnienie rzeczywiscie zahacza o psychologiczne aspekty zachowan
    ludzkich, niemniej dotyczy glownie problematyki bankowej, dlatego ta
    grupa wydala mi sie najlepszym forum dla tego typu dywagacji.
    wczesniej szukalem jakiegos forum klientow banku millennium, liczac na
    wymiane zdan na temat zachowawczych decyzji podczas licytacji
    wysokosci oprocentowania lokat terminowych. nic takiego nie znalazlem,
    stad moja obecnosc tutaj z nadzieja na to, ze znajda sie tu osoby
    biorace udzial w aukcjach lokat millenetu.

    --
    egg

    music now: interpol/our love to admire/mammoth

  • 5. Data: 2008-05-24 12:47:48
    Od: Ra <w@stopce>

    Kamil Jońca pisze:

    > Ale o co Ci chodzi?
    > Takie pytanie to raczej na pl.sci. psychologia (czy coś w ten deseń) a
    > nie tu.

    może jest jakiś tajny kruczek o którym nie wiemy ;) ja też biorę udział
    w tych aukcjach i też mnie to dziwi że ktoś licytuje na 3.8% gdzie
    podawana średnia jest w okolicach 6.7, a i 8% może zdobyć tylko trzeba
    chwile pomyśleć

  • 6. Data: 2008-05-24 13:15:48
    Od: egg <e...@g...pl>

    On 24 Maj, 14:47, Ra <w@stopce> wrote:

> [...]
    > w tych aukcjach i też mnie to dziwi że ktoś licytuje na 3.8% gdzie
    > podawana średnia jest w okolicach 6.7, a i 8% może zdobyć tylko trzeba

    moze niektorzy wychodza z zalozenia, ze im nizej beda licytowac, tym
    bardziej zwieksza sie ich szansa wygranej. ale zeby az tak nisko? od
    tego sa prostsze i w sumie wyzej oprocentowane niz 3% produkty.
    tajnych kruczkow nie widze, choc czasami mam takie glupie mysli, ze to
    sam bank tak nisko licytuje wlasne lokaty, aby zanizyc srednia - ale
    to teoria spiskowa, od ktorej trzymam sie z daleka :)

    w ostatniej aukcji najwyzsze wylicytowane oprocentowanie wynioslo 8%,
    co oznacza, ze jednak mozna. najpewniej jest wynikiem niskiej ilosci
    ofert. przy zwiekszonej podazy ofert taki poziom % raczej sie nie
    zdaza.

    --
    egg

    music now: beirut/gulag orkestar/postcards from italy