  • 11. Data: 2005-05-22 17:00:08
    Temat: Re: akceptowanie kart w Niemczech
    Od: Krzysztof Lerski <k...@w...pl>

    Dnia Sun, 22 May 2005 12:01:49 +0200, Krzysztof Mieloch napisal/a:

    > A jako turysta, wystarczy miec Maestro* i nie ma problemow. No prawie. Bo
    > w niektorych sklepach (np. Plus) jest tylko ELV i tylko EC-karte
    > przejdzie.
    zapąłciłęm kiedys karta w Niemczech niską kwotę nawet, 2,75 euro,
    ale Visą - bo myslałem, że wola jak się nia płaci a nie Maestro
    którą tez miałęm - czyli przeze mnie sklepikarz mniej zarobił - ale
    karte przyjął.
    > *prawdziwe Maestro, bo z tego co wiem, to niektore banki polskie wydaja
    > cos co z Maestro ma tylko logo wspolne (np. PeKaO SA).
    to znaczy?? co to jest pseudo karta Maestro?
    --
    Krzysztof Lerski

  • 12. Data: 2005-05-22 19:57:29
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > Ale potrzebują. Tylko, że Niemcy są na tyle bogaci, że pieniądze
    > turystów nie bardzo ich zbawiają. Po co płacić więcej marży, skoro
    > najlepsi i najbogatsi klienci to rodacy?

    Taaa... Szczególnie Ci, któzy jeżdżą po spożywkę i benzynę do Polski,
    samochody do Włoch, na wakacje na "Wschód" lub do Holandii... wiadomo po co
    ;))

    > Nie trudź się -- nie zmienisz tego :)

    Być może, ale to chyba żaden trud. Choć na tysiąc kilkaset transakcji -
    spotkałem się z tym dwa razy. Raz biuro podrózy (lokalne), drugi raz w byłym
    PTR'ze - obecnie Sferis.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Loret

  • 13. Data: 2005-05-23 08:00:22
    Od: "Grzexs" <grzexs@usun_ten_fragment.go2.pl>

    > Są, ale niezbyt często. Niektóre domy handlowe, sklepy w galeriach,
    > odzieżowe, stacje benzynowe.
    > Generalnie są 100 lat za nami.

    Oj, tak! Generalnie w .de, a już szczególnie w byłym NRD, zapłacenie kartą z
    Polski graniczy z cudem. Albo ja mam takiego pecha.

    Grzexs

  • 14. Data: 2005-05-23 10:49:06
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Sun, 22 May 2005 21:57:29 +0200, w <d6qog2$rl2$1@nemesis.news.tpi.pl>, "Maciej
    Loret" <m...@p...pl> napisał(-a):

    > Taaa... Szczególnie Ci, któzy jeżdżą po spożywkę i benzynę do Polski,
    > samochody do Włoch, na wakacje na "Wschód" lub do Holandii... wiadomo po co
    > ;))

    I sugerujesz, że Polacy są lepszymi klientami od nich? ROTFL :)

  • 15. Data: 2005-05-23 10:50:01
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Mon, 23 May 2005 10:00:22 +0200, w <d6s33f$s2l$1@nemesis.news.tpi.pl>, "Grzexs"
    <grzexs@usun_ten_fragment.go2.pl> napisał(-a):

    > Oj, tak!

    Tak wam się tylko wydaje... oni po prostu wolą płacić mniej prowizji.
    Po prostu myślą :)

  • 16. Data: 2005-05-23 15:41:55
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > I sugerujesz, że Polacy są lepszymi klientami od nich? ROTFL :)

    Nie. Ale co mają do tego Polacy?

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Loret

  • 17. Data: 2005-05-23 15:44:09
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > Tak wam się tylko wydaje... oni po prostu wolą płacić mniej prowizji.
    > Po prostu myślą :)

    ROTFL.
    Oj Raduś, Raduś. Pisz z sensem, bo jestem jednym z niewielu, którzy jeszcze
    Tobie odpisują. ;))

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Loret

  • 18. Data: 2005-05-23 16:31:31
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Mon, 23 May 2005 17:44:09 +0200, w <d6su0v$jsp$1@nemesis.news.tpi.pl>, "Maciej
    Loret" <m...@p...pl> napisał(-a):

    > Witam.

    > ROTFL.
    > Oj Raduś, Raduś. Pisz z sensem,

    Oj Maciuś, a ty sobie w jaki naiwny sposób to tłumaczysz? :)

    > bo jestem jednym z niewielu, którzy jeszcze
    > Tobie odpisują. ;))

    Tak to sobie też tłumacz ;)

  • 19. Data: 2005-05-23 17:51:05
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > Oj Maciuś, a ty sobie w jaki naiwny sposób to tłumaczysz? :)

    Ja tam znam paru Niemców i bidnych i bogatych. Żadne z nich nie ma żadnej
    karty kredytowej. Nie są podatni na nowinki w sferze finansowej. Z banków
    generalnie rzadko korzystają.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Loret