  • 1. Data: 2002-02-01 14:21:56
    Temat: Zmiany regulaminu w Inteligo
    Od: "camokiller" <c...@h...pl>

    W nowym Regulaminie wykreślono z Rozdziału 1 §1 i §2
    §1
    Niniejsze "Ogólne warunki prowadzenia rachunków i świadczenia usług przez
    Bankgesellschaft Berlin
    (Polska) 5. A." (zwane dalej Ogólnymi warunkami) określają szczegółowe
    zasady prowadzenia rachun-
    ków bankowych oraz świadczenia Innych usług dla Klientów Bankgesellschaft
    Berlin (Polska) S.A. we
    współprac/ze spółką Intellgo Financial Servlces SA.
    §2
    1. Na podstawie Umowy o współpracy zawartej pomiędzy Bankgesellschaft:
    Berlin (Polska) 5.A.
    a Intellgo Financial Services S.A. Intellgo Financial Services S.A.
    zostało umocowane do działa-
    nia w zakresie oferowania opisanych poniżej produktów bankowych.
    l. Umowa o otwarcie i prowadzenie rachunku zawierana jest przez Klienta z
    oddziałem Bankgesel-
    Ischaft Berlin (Polska) S.A., zaś Intellgo Financial Services S.A. działa
    w ramach umowy, o której
    mowa w ust 1 zawartej z Bankgesellschaft Berlin (Polska) SA.

    Z deinicji
    Bank - Bankgesellschaft Berlin (Polska) S.A. z siedzibą w Warszawie,
    Wykreślili "przy ul. Fredry 6"
    To samo dotyczy definicji "Inteligo"
    Czyżby planowali jakąś przeprowadzkę na Wyspy Kanaryjskie ?:)

    Z nowego regulaminu usunęli definicję:
    Data realizacji/wykonania - wskazana przez Klienta data, w której złożona
    przez niego
    dyspozycja ma być zrealizowana; w przypadku braku wskazania konkretnej
    daty dyspozycja
    realizowana Jest w aktualnej dacie. W sytuacji zaistnienia okoliczności
    nie wynikających z winy
    Banku a uniemożliwiających niezwłoczną realizację dyspozycji Klienta, Bank
    zrealizuje dyspozy-
    cję w pierwszym możliwym terminie.

    Z Nowego regulaminu:
    Karta kodów winna być zaktywowana przez Klienta po telefonicznym
    skontaktowaniu się z konsultantem Inteligo zaraz po otrzymaniu, pierwsza
    Karta kodów przekazywana w przesyłce startowej nie wymaga aktywacji,

    Ze Starego Regulaminu:
    Karta kodow winna
    byc zarejestrowana przez Klienta zaraz po otrzymaniu poprzez jeden z
    dostępnych w tym celu
    kanałow dostępu,

    Z NOWEGO:
    W ramach Konta Inteligo mogą być prowadzone rachunki
    rozliczeniowo-oszczędnościowe w PLN, rachunki bieżące w PLN oraz inne
    rachunki bankowe,

    ZE STAREGO:
    W ramach Konta Inteligo moga
    byc prowadzone rachunki oszcz˘ĄdnoEciowe w PLN i w walutach obcych,
    rachunki bie˘Cace w PLN
    i walutach obcych oraz rachunki lokat terminowych,

    Z Nowego regulaminu wykreślili definicję:
    Polecenie zapłaty (Direct Debit) . forma rozliczenia pieniężnego
    uregulowana w rozdziale
    6 niniejszych Ogolnych warunkow oraz zasadami określonymi w Zarzadzeniu
    Prezesa Narodowego
    Banku Polskiego z dnia 29.05.1998 w sprawie form i trybu przeprowadzania
    rozlicze. pienięż-
    nych za pośrednictwem bankow (M. P. nr 21/98, poz. 320),

    Dalej nie chciało mi się już tak dokładnie sprawdzać ;-)))), ale to co
    istotnego zauważyłem to :

    § 19
    2.
    Bank może wypowiedzieć Umowę w przypadku braku jakichkolwiek obrotów na
    rachunku Posiadacza Konta poza okresowym dopisywaniem odsetek lub
    potrącaniem prowizji i opłat, przez okres co najmniej 3 miesięcy.

    § 27
    2. Bank zastrzega sobie prawo telefonicznej weryfikacji zlecenia
    płatniczego przed jego wykonaniem. W przypadku braku możliwości
    potwierdzenia w/w zlecenia Bank zastrzega sobie prawo jego zatrzymania do
    momentu potwierdzenia.

    § 29
    Bank umożliwia dokonywanie wypłat z Konta:
    4.Za pomocą usługi E-mail Money / SMS Money.

    SMS Money ????? Cos nowego ?

    § 45
    Realizacja usługi SMS Money możliwa jest jedynie w przypadku posiadania
    przez Bank numeru telefonu komórkowego Klienta beneficjenta usługi.
    Płatność za pomocą usługi Email Money lub SMS Money może być dokonywana
    jedynie z kont prywatnych.

    § 48
    1.SMS Money jest dyspozycją Klienta przekazania określonych środków
    pieniężnych ze swojego rachunku prowadzonego w ramach Konta na rachunek w
    ramach Konta innego Klienta. Usługa SMS Money polega na przesłaniu przez
    Bank, na wskazany przez Klienta zlecajacego numer telefonu komórkowego,
    informacji o możliwości przekazania określonych środków na rzecz adresata
    (beneficjenta) oraz o warunkach ich odebrania.
    2. Do usługi SMS Money nie jest konieczne podanie nazwy i numeru rachunku
    beneficjenta, a jedynie jego numeru telefonu komórkowego.
    3. W przypadku akceptacji SMS Money, środki wskazane w usłudze zostają
    przelane na rachunek główny Klienta, którego numer telefonu zapisany w
    systemie Banku, jest taki sam jak numer telefonu podany przez Klienta
    zlecającego.

    § 49

    1. Beneficjent SMS Money jest uprawniony do przyjęcia środków przekazanych
    w formie SMS Money w okresie 7 dni kalendarzowych od momentu otrzymania
    stosownej informacji w formie SMS. W okresie od wysłania przez Klienta SMS
    Money do momentu jego odebrania, przekazywane środki są nieoprocentowane.
    2. W przypadku odmowy przyjęcia płatności lub jej nie podjęcia w terminie,
    o którym mowa w ust. 1, Klient zlecający SMS Money otrzymuje zwrot
    zadysponowanych środków na rachunek, z którego realizacja SMS Money miała
    miejsce.
    3. W sytuacji opisanej w ust. 2 przez czas realizacji dyspozycji środki są
    nieoprocentowane. Oprocentowanie naliczane jest dopiero od momentu
    zaksięgowania środków, które nie zostały podjęte, przez beneficjenta SMS
    Money

    § 50
    1. Każdy Klient może korzystać z usługi powiadamiania go o wybranych
    zdarzeniach za pomocą wiadomości tekstowych przesyłanych na wskazany numer
    telefonu komórkowego (serwis SMS) oraz adres e-mail (serwis e-mail).
    2. Wiadomości przekazywane za pomocą SMS oraz e-mail zawarte są w
    serwisach.
    3.Szczegółowe informacje dotyczące zawartości poszczególnych serwisów
    znajdują się w Tabeli opłat i prowizji.
    4. Każdy Klient, który we Wniosku poda swój numer telefonu komórkowego lub
    adres e-mail będzie otrzymywał informacje zawarte w serwisie bezpłatnym.

    Czyżby zamierzali wprowadzić powiadomienie na email po każdej wykonanej
    operacji na rachunku ?

    § 52
    Bank nie bierze odpowiedzialności za mogące wystąpić opóźnienia w
    dostarczaniu wiadomości SMS oraz e-mail, w takim zakresie, w jakim
    powstałe opóźnienia będą następstwem okoliczności, za które Bank nie
    ponosi odpowiedzialności.
    § 65

    1. Wykorzystanie Karty w umowach zawieranych przez Klienta z
    wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość, w szczególności
    drogą telefoniczną, za pomocą telefaksu, poprzez Internet wywołuje skutek
    finansowy, mimo braku podpisu Klienta na dokumencie potwierdzającym
    dokonanie transakcji. 2. Za wszelkie transakcje dokonane po wprowadzeniu
    numeru PIN, Identyfikatora, Hasła i Kodu albo podpisu odpowiada Klient.
    § 70

    W odniesieniu do Szczegółowych warunków otwarcia i prowadzenia Lokaty
    1-rocznej, Lokaty 3-letniej oraz Lokaty Forteca w ramach Konta Inteligo
    otwartych w okresie od 16 listopada 2001 r. do 30 listopada 2001 r.,
    zmiany "Ogólnych warunków prowadzenia rachunków i świadczenia usług przez
    Bankgesellschaft Berlin (Polska) S.A. dla Posiadaczy Kont Inteligo" nie
    mają zastosowania.

    Kamil
    c...@h...pl

  • 2. Data: 2002-02-01 16:10:00
    Temat: Re: Zmiany regulaminu w Inteligo
    Od: andy_k <andyk@spamprotector_cyberspace.org>

    Niektore banki zagraniczne gdy zmieniaja regulamin to przesylaja go klientowi w
    taki sposob zredagowany, zeby od razu bylo widac co sie zmienilo (to co
    usunieto jest napisane przekreslonym tekstem, a rzeczy nowe odrebna czcionka,
    badz kolorem), tak jak zrobilo to inteligo jest nieprofesjonalnie.

    ak

  • 3. Data: 2002-02-02 11:48:36
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Fri, 01 Feb 2002 17:10:00 +0100, andy_k
    <andyk@spamprotector_cyberspace.org> wrote:

> [...]
    >usunieto jest napisane przekreslonym tekstem, a rzeczy nowe odrebna czcionka,
    >badz kolorem), tak jak zrobilo to inteligo jest nieprofesjonalnie.

    WOW, to by bylo cos :)
    Czy ktorys bank w Polsce kiedykolwiek zrobil
    przynajmniej cos podobnego ?
    Bo w najlepszym razie to spotkalem sie z przyslaniem calego regulaminu
    przed jego wejsciem w zycie
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 4. Data: 2002-02-02 21:08:21
    Od: g...@i...com (Piotr Gralak)

    On Sat, 02 Feb 2002 12:48:36 +0100, Wojtek Frabinski
    <w...@a...net.pl> wrote:

> [...]
    >przynajmniej cos podobnego ?
    >Bo w najlepszym razie to spotkalem sie z przyslaniem calego regulaminu

    Moze nie do konca bank, ale zrobila tak Kasa Mieszkaniowa BPH w
    zeszlym roku. Przyslali tabelke gdzie byly wyszczegolnione wszystkie
    zmiany - brzmienie stare, brzmienie nowe, nowe punkty, usuniete
    punkty.
    Za to nowego regulaminu w calosci juz nie przyslali :-)

    PGR