  • 1. Data: 2004-02-20 07:55:06
    Temat: Zmiana harmonogramu spłaty
    Od: Szczepan Kuzniarz <s...@w...pl>

    Witam,

    Czy bank ma prawo zmienić harmonogram spłaty kredytu
    bez powiadomienia kredytobiorców? Chodzi o zmniejszenie
    raty przy zachowaniu okresu kredytowania po nadpłacie.
    O tym, że rata kapitału jest mniejsza dowiedziałem się
    przeglądając wyciąg z rachunku, z którego spłacany jest
    kredyt - bank ani pisemnie ani telefonicznie nie
    powiadomił mnie o zmianie.

    Pozdrawiam,

    Szczepan

  • 2. Data: 2004-02-20 08:17:29
    Temat: Re: Zmiana harmonogramu spłaty
    Od: "Robert Wicik" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Szczepan Kuzniarz" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przeglądając wyciąg z rachunku, z którego spłacany jest
    > kredyt - bank ani pisemnie ani telefonicznie nie

    Z tego co pamiętam, to np. w PKO BP przy jednym kredycie automatycznie
    zmieniali wysokość raty przy nadpłacie, a przy innym trzeba było prosić i
    płacić zł. Zobacz co masz w umowie.

    Pozdrawiam
    Robert Wicik

  • 3. Data: 2004-02-20 22:11:56
    Od: Szczepan Kuzniarz <s...@w...pl>

    > Z tego co pamiętam, to np. w PKO BP przy jednym kredycie automatycznie
    > zmieniali wysokość raty przy nadpłacie, a przy innym trzeba było prosić i
    > płacić zł. Zobacz co masz w umowie.

    Mam coś takiego:

    "Kredytobiorcy zobowiązują się do spłaty zadłużenia (...) zgodnie z
    harmonogramem spłat stanowiącym załącznik do niniejszej umowy, będący
    jej integralną częścią."

    i dalej:

    "Wszystkie zmiany umowy wymagają zgody obu stron w formie pisemnej pod
    rygorem nieważności (...)."

    Czyli moim zdaniem bank nie może ot tak sobie zmienić harmonogramu.
    Do kogo mogę się w takiej sprawie zwrócić? Bo rozmowa z panienką
    z działu monitoringu skończyła się stwierdzeniem "system tak zrobił,
    jak pan chce możemy przygotować aneks przywracający stary harmonogram".
    Oczywiście aneks kosztuje.

    Pozdrawiam,

    Szczepan Kuźniarz

  • 4. Data: 2004-02-21 08:29:33
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > z działu monitoringu skończyła się stwierdzeniem "system tak zrobił,
    > jak pan chce możemy przygotować aneks przywracający stary harmonogram".

    Wybrałeś nieciekawy bank. Ale do rzeczy. Czy w Umowie jest coś o nadpłatach.
    Jeżeli nie ma to jesteś ugotowany. Oni mogli nawet nie przyjąć od Ciebie tej
    nadpłaty.

    I jeszcze jedno. To przecież najpierw Ty złamałes Umowe dokonując wpłat nie
    zgodnie z harmonogramem a dopiero potem oni zmniejszając Ci raty.

    Pozdrawiam Tensor1

  • 5. Data: 2004-02-21 11:20:21
    Od: Szczepan Kuzniarz <s...@w...pl>

    > Wybrałeś nieciekawy bank. Ale do rzeczy. Czy w Umowie jest coś o nadpłatach.

    Gdy go wybierałem był trochę lepszy - LG Petro, teraz jest
    Nordea i nagle wszystko zaczęło być wielkim problemem.

> [...]
    > I jeszcze jedno. To przecież najpierw Ty złamałes Umowe dokonując wpłat nie
    > zgodnie z harmonogramem a dopiero potem oni zmniejszając Ci raty.

    Nope. Mam w umowie możliwość spłaty dowolnej kwoty w dowolnym
    terminie. Wyjątkiem jest spłata więcej niż 50% kapitału w przeciągu
    dwóch pierwszych lat od udzielenia kredytu - wtedy pobierają
    prowizję. Za czasów LG można było zrobić przelew dowolnej kwoty
    na rachunek transakcyjny, bank przeliczał ją na Euro po bieżącym
    kursie i księgował na poczet spłaty kredytu (najpierw bieżące
    odsetki, potem kapitał). Oczywiście nie wpływało to wysokość
    raty kapitału w harmonogramie.

    Pozdrawiam,

    Szczepan Kuźniarz