  • 1. Data: 2002-08-11 14:47:41
    Temat: Zlecenia stale na nie istniejacym koncie?
    Od: Maciej Lankowski <b...@p...onet.pl>

    Witam!

    Postaram się wyjaśnić jak najkrócej o co chodzi.

    Przez kilka lat w pewnym banku było założone konto osobiste. Na to
    konto było przelewane m. in. uposażenie (pensja) z zakładu pracy.

    Właściciel konta miał pozwolenie na debet do 3.000 zł.

    Założył zlecenia stałe - ok. 500 - 600zł miesięcznie - rachunki
    telefoniczne, czynsz, itp.

    Na początku maja tego roku klient wypowiedział umowę z bankiem na
    prowadzenie tego rachunku. Według umowy obowiązuje 30-dniowy okres
    wypowiedzenia. Czyli na początku czerwca konta powinno już nie być.
    Klient powiedział wyraźnie, że likwiduje konto i wszystkie inne
    łączące go z tym bankiem więzi.

    W międzyczasie klient założył konto osobiste w innym banku i założył
    identyczne zlecenia stałe.

    W połowie serpnia dostał telefon ze starego banku, że na jego koncie
    jest debet w wysokości 1.800,- plus odsetki z tytułu odprowadzania
    tychże zleceń stałych w miesiącach maju, czerwcu i lipcu. Bank domaga
    się pieniędzy i nalicza odsetki.

    Według banku przy zamykaniu konta Klient powinien wypełnić oddzielne
    pismo - zlecenie zamknięcia usługi zleceń stałych. Może i powinien,
    ale nie został o tym poinformowany.

    Oczywiście za maj skłonny jest pieniądze oddać - trwał wtedy okres
    wypowiedzenia. Ale nie chce mieć nic wspólnego z czerwcem i lipcem.

    Proszę mi wyjaśnić:

    - jakim cudem można realizować zlecenia stałe ze zlikwidowanego konta?
    - czy można założyć w banku usługę zleceń stałych nie posiadając w
    nich konta? Bo na logikę biorąc - w tym banku można!

    Co pechowy właściciel ma teraz zrobić? Na szczęście tych pieniędzy
    prawdopodobnie nie stracił - pewnie ma nadpłaty w telekomunikacji i
    elektrowni...

    Czy teraz na banku spoczywa ciężar dochodzenia niesłusznie wysłanych
    pieniędzy na konta tychże instytucji? Z jakiej racji klient ma teraz
    ponosić koszty na dojazdy, telefony? No i odsetki karne?

    Dziękuję za wszelkie sugestie - przyznacie, że ciekawy temat? :)

    berberek

  • 2. Data: 2002-08-11 14:58:28
    Temat: Re: Zlecenia stale na nie istniejacym koncie?
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    Nie mam odpowiedzi, natomiast przeczytałem z zaciekawieniem, bo właśnie
    mam zamiar zamknąć konto i teraz będę uważał, żeby najpierw postarać się
    zlikwidować zlecenia stałe.
    Czy bankiem tym przypadkiem może było BZWBK?

  • 3. Data: 2002-08-11 17:06:10
    Od: "JOHNNY" <j...@g...pl>

    > Czy bankiem tym przypadkiem może było BZWBK?

    Ja stawiam na Pekaes. Kiedyś siostra miała tam konto + zlecenia stałe, potem
    je zlikwidowala, ale zlecenia szły dalej, mimo że konta powinno nie być... I
    co ciekawe na koncie nie było w momencie zamykania _żadnej_ kasy, kredytu
    też nie, ale bank realizował zlecenia!

    Pozdrawiam - J.

  • 4. Data: 2002-08-11 17:48:26
    Od: Maciej Lankowski <b...@p...onet.pl>

    In pl.biznes.banki you wrote:

    >na koncie nie było w momencie zamykania _żadnej_ kasy, kredytu
    >też nie, ale bank realizował zlecenia!

    No i jak to się skończyło?

    berberek

  • 5. Data: 2002-08-11 22:36:44
    Od: "krab" <d...@n...mam.konta.i juz>

    Użytkownik "Maciej Lankowski" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Oczywiście za maj skłonny jest pieniądze oddać - trwał wtedy okres
    > wypowiedzenia. Ale nie chce mieć nic wspólnego z czerwcem i lipcem.

    masz jak zwykle kilka wyjsc i zalezy od Twojej chęci jakich użyjesz
    1. oddac forse bankowi i juz prywatnie dochodzic uznania nadplat za czynsze
    itp
    2. isc na tzw. udry - i czekac na krok banku
    osobiscie: zrealizowałbym natychmiast żądanie bankowe co do należności za
    okres wypowiedzenia - i złożył im pisemne oświadczenie, że za zlecenia
    obciązające konto po okresie zamknecia konta nie bierzesz żadnej
    odpowiedzialności - a ewentualne żądanie wyprostowania burdelu w banku -
    oczekujesz przed sądem

  • 6. Data: 2002-08-12 06:42:14
    Od: Maciej Lankowski <b...@p...onet.pl>

    On Sun, 11 Aug 2002 16:58:28 +0200, "Robert" <m...@w...pl>
    wrote:

    >Czy bankiem tym przypadkiem może było BZWBK?

    Nie, dowiedziałem się, ze był to Big Bank Gdański oddział w Gdańsku na
    ul. Kartuskiej...

    Berberek

  • 7. Data: 2002-08-12 08:05:54
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Maciej Lankowski" (....)
    >W międzyczasie klient założył konto osobiste w innym banku i założył
    >identyczne zlecenia stałe.
    (...)
    > Co pechowy właściciel ma teraz zrobić? Na szczęście tych pieniędzy
    > prawdopodobnie nie stracił - pewnie ma nadpłaty w telekomunikacji i
    > elektrowni...

    nie ma zadnych nadplat i powinien podziekowac bankowi ze wykonal zlecenia
    Uzasadnienie:
    Widac, ze chodzi tu o zlecenia ze zmienna kwotą - jeśli zlecenia do
    telekomunikacji lub elektrowni dotarly z nowym numerem banku to wyslaliby
    oni nowe faktury do nowego banku i stary bank nic ze zlecen nie wykona.
    Zlecenia takie jak latwo zgadnac polegaja na tym, ze pracownik banku
    deklaruje jednorazowe przelewy pod otrzymane faktury - wiec klient placi
    albo w jednym miejscu albo w drugim.

    Sam otworzylem superkonto umiejscowione w PKO BP na takie zlecenia i
    przenioslem je z BIG-BG - i w BIG-BG ich nie odwolywalem.
    Nic sie nie stalo - forse w czerwcu zaczal placic nowy bank. Dla pewnosci
    obdzwonilem dzialy ksiegowosci tych firm by sprawdzic czy maja juz nowy bank
    naniesiony
    *** blad ***
    PS - zamykac rachunek trzeba umiec ;-))
    w citi zamkneli mi za pierwszym podejsciem i po miesiacu resztowke przelali
    tam gdzie chcialem

  • 8. Data: 2002-08-12 09:10:58
    Od: Maciej Lankowski <b...@p...onet.pl>

    On Mon, 12 Aug 2002 10:05:54 +0200, "blad" <b...@W...pl>
    wrote:

    >Zlecenia takie jak latwo zgadnac polegaja na tym, ze pracownik banku
    >deklaruje jednorazowe przelewy pod otrzymane faktury - wiec klient placi
    >albo w jednym miejscu albo w drugim.

    To skąd wziął się ten debet?

    >PS - zamykac rachunek trzeba umiec ;-))

    No właśnie, panienki z okienka potrzebują więcej szkoleń. :)
    Nie każdy klient jest bankowcem.

    Berberek

  • 9. Data: 2002-08-12 09:44:42
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Maciej Lankowski"

    > To skąd wziął się ten debet?

    a stad ze klient nie zadbal o srodki na koncie - likwidujac je wybral pewnie
    forse pozostawiajac pare groszy, a do firm nie dotarly zlecenia z nowego
    banku i obciazal caly czas stary rachunek.
    - albo trzeba bylo zostawic wiecej srodkow
    - albo zamknac zlecenie - bank odeslal by fakture do nadawcy
    - albo upewnic sie ze faktory (np. za prad) pojda juz do nowego banku
    Przeciez mozna otworzyc rachunek, dac zlecenia, a potem kasowac poprzedni
    rachunek
    *** blad ***

  • 10. Data: 2002-08-12 10:35:15
    Od: Maciej Lankowski <b...@p...onet.pl>

    On Mon, 12 Aug 2002 11:44:42 +0200, "blad" <b...@W...pl>
    wrote:

    >a stad ze klient nie zadbal o srodki na koncie - likwidujac je wybral pewnie
    >forse pozostawiajac pare groszy, a do firm nie dotarly zlecenia z nowego
    >banku i obciazal caly czas stary rachunek.

    Zlecaenia stałe nie zmienne:

    1. Spłata kredytu
    2. Spłata kredytu
    3. Czynsz za mieszkanie