  • 1. Data: 2009-07-13 14:14:44
    Temat: Zamkniecie konta a egz. US
    Od: "WW3" <w...@o...pl>

    Witam,

    Na koncie jest zajecie z US (saldo ujemne), czy moge je zamknac? Zaleznie od
    pracownika banku sa rozne twierdzenia, tak czy siak nalicza oplaty od oplat i
    odsetki od przeterminowaych oplat a ja nawet nie moge ich oplacic bo kazda
    wplata pojdzie na saldo ujemne z US.

    Chce zamknac to konto.

  • 2. Data: 2009-07-13 14:25:10
    Temat: Re: Zamkniecie konta a egz. US
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    Użytkownik "WW3" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > oplat i
    > odsetki od przeterminowaych oplat a ja nawet nie moge ich oplacic bo kazda

    Jaki to bank, jaki rachunek? Z uprawnienia do kwoty wolnej skorzystałeś o
    ile mogłes skorzystać? Nie widzę specjalnych podstaw aby zajęcie na rachunku
    miało uniemożliwić jego zamknięcie (technicznie przed zamknięciem rachunku
    dział zajmujący się zajęciami musi to zajęcie zdjąć).

    Ogólnie to jeżli nie chcą ci zamknąć tego rachunku, doręcz skutecznie
    bankowi wypowiedzenie umowy rachunku (weź potwierdzenie na kopii w
    placówce), zażądaj w tym wypowiedzeniu podania rachunku technicznego, na
    który masz przelać należności banku powstałe z tytułu prowadzenia tego
    zamykanego rachunku i resztę miej w dupie.

    Bank sobie rachunek może prowadzić dalej jeśli ma taką potrzebę, ważne, że
    ciebie nie będzie już wiązała z bankiem umowa dotycząca tego rachunku.
    Oczywiście miej to w dupie, oprócz kwestii przelania kwoty nalezności wobec
    banku, na rachunek który poda bank.

  • 3. Data: 2009-07-13 14:57:27
    Od: "WW3" <w...@o...pl>

    ciach.

    Tak myslalem ale pracownik twierdzi inaczej.

    Bank pekao sa rachunek eurokonta.

    Co na to prawo bankowe?

  • 4. Data: 2009-07-13 15:38:01
    Od: "WW3" <w...@o...pl>

    No fajnie ale dostalem info ze US jest jakoby nad bankiem i nie mozna w/g prawa
    zamknac konta objetego zajeciem, prawda?

    Co mowi o tym prawo skarbowe/bankowe?

  • 5. Data: 2009-07-13 16:29:31
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    > No fajnie ale dostalem info ze US jest jakoby nad bankiem i nie mozna w/g
    > prawa
    > zamknac konta objetego zajeciem, prawda?

    Nieprawda ewidentna.

    > Co mowi o tym prawo skarbowe/bankowe?

    Nic nie mówi?

  • 6. Data: 2009-07-13 16:52:40
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    a jakaś podstawa prawna? to przeciez jest z palca wyssane

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 7. Data: 2009-07-13 18:45:11
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "WW3" <w...@o...pl> writes:

    > No fajnie ale dostalem info ze US jest jakoby nad bankiem i nie mozna
    > w/g prawa
    > zamknac konta objetego zajeciem, prawda?

    W ogole nie mozna zamknac konta o niezerowym saldzie, bo by sie bilans
    nie zgadzal. Trzeba cos najpierw zrobic z saldem.

    Ale co to Ciebie jako klienta obchodzi to nie wiem. Rozwiaz umowe
    doreczajac skutecznie wypowiedzenie, nie przejmuj sie otwartym kontem.
    --
    Krzysztof Halasa