  • 1. Data: 2009-07-13 11:33:19
    Temat: Małe przewalutowanie
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    Czy w jakimś banku istnieje połączenie konto w PLN + konto walutowe
    (dowolna waluta) pomiędzy którymi można dokonywać przelewów bardzo
    małych kwot (rzędu kilku groszy lub kilka centów)? W mBanku wymagają
    zawsze równowartości 1 zł przy przelewie na/z rachunku walutowego.

    Dzięki za pomoc.

  • 2. Data: 2009-07-13 11:37:12
    Temat: Re: Małe przewalutowanie
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    Użytkownik "XYZ" <j...@m...bin> napisał w wiadomości
> [...]
    > kwot (rzędu kilku groszy lub kilka centów)? W mBanku wymagają zawsze
    > równowartości 1 zł przy przelewie na/z rachunku walutowego.

    Można to robić w ofercie HSBC Premier. W ING chyba także nie ma obecnie
    takiego ograniczenia.

  • 3. Data: 2009-07-13 13:22:29
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "MarekZ" <b...@a...pl> wrote in message
    > Użytkownik "XYZ" <j...@m...bin> napisał w wiadomości

    > Można to robić w ofercie HSBC Premier. W ING chyba także nie ma obecnie
    > takiego ograniczenia.

    W ING jest ograniczenie, jakie dokladnie nie wiem, ale system nie przyjal
    np. 0.30GBP do przewalutowania, moze ograniczone jest to do 1 jednostki
    waluty??

  • 4. Data: 2009-07-13 16:02:42
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    On 2009-07-13 15:22, Krzysztof wrote:

    > "MarekZ" <b...@a...pl> wrote in message

    > W ING jest ograniczenie, jakie dokladnie nie wiem, ale system nie
    > przyjal np. 0.30GBP do przewalutowania, moze ograniczone jest to do 1
    > jednostki waluty??

    Szkoda. HSBC Premier odpada - wg opisu "Otwierając rachunek, należy w
    ciągu trzech miesięcy zdeponować lub zainwestować nie mniej niż 150 000
    PLN.", a po przekroczeniu terminu trzech miesięcy ze średnim saldem
    <150.000 pobierają opłatę 100 zł miesięcznie i mogą rozwiązać umowę gry
    przez 2 miesiące saldo jest poniżej wymaganego poziomu.

    Przez 3 miesiące można się pobawić, ale szukam kandydata na dłuższą metę.

    Zresztą czytając regulamin rachunków znalazłem w części B, pkt. 2.9
    "Artykuł 60 Prawa Bankowego nie będzie miał zastosowania do Umowy
    Rachunku." (w dziale o dot. zamknięcia rachunków - dlaczego tu?) a mówi
    on o odpowiedzialności banku za wypłaty i przelewy w jednostce
    prowadzącej rachunek banku po zagubieniu umowy rachunku lub czeku.
    Ten punkt regulaminu wraz koniecznością zgłaszania przelewu kwot powyżej
    350.000 zł na dwa dni przed wykonaniem zniechęcają biorąc pod uwagę
    konieczność zaangażowania finansowego na co najmniej 150.000 zł.

  • 5. Data: 2009-07-13 18:11:27
    Od: "maciek" <e...@i...pl>

    "XYZ" <j...@m...bin> wrote in message news:h3f62u$h4k$1@news.onet.pl...
> [...]
    > kwot (rzędu kilku groszy lub kilka centów)? W mBanku wymagają zawsze
    > równowartości 1 zł przy przelewie na/z rachunku walutowego.

    Może Alior? Mnie pół roku temu udało się przelać pensa z konta GBP na PLN.

    Pozdrawiam serdecznie,
    maciek

  • 6. Data: 2009-07-13 19:30:54
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia Mon, 13 Jul 2009 18:02:42 +0200, XYZ <j...@m...bin> wklepał(-a):

> [...]
    >350.000 zł na dwa dni przed wykonaniem zniechęcają biorąc pod uwagę
    >konieczność zaangażowania finansowego na co najmniej 150.000 zł.

    Czyli co, muszą zorganizować wcześniej kasę, żebyś mógł wykonać przelew? :-D

    --
    Sławomir Szyszło

  • 7. Data: 2009-07-13 19:54:02
    Od: Adrian <a...@g...com>

    Komunikat BZWBK:

    257 - Kwota przelewu walutowego poniżej kwoty minimalnej
    Kwota minimalna w przeliczeniu wynosi 5 PLN.

  • 8. Data: 2009-07-15 14:20:27
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    A tak z ciekawości - po jaką chustkę?
    JaC

    -----

  • 9. Data: 2009-07-16 00:30:20
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    XYZ wrote:

    > 1 USD = 3,2 PLN
    > 0,01 USD = 0,03 PLN

    Wiesz, powiedz bankowi, zeby dla tych paru złotych, ktore w ten sposb
    bedziesz w stanie przeleac ci po prostu policzył po tym kursie jeden
    przelew. Zaoszczedzisz sobie czasu.

  • 10. Data: 2009-07-16 00:51:15
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    On 2009-07-16 02:30, witek wrote:

    > Wiesz, powiedz bankowi, zeby dla tych paru złotych, ktore w ten sposb
    > bedziesz w stanie przeleac ci po prostu policzył po tym kursie jeden
    > przelew. Zaoszczedzisz sobie czasu.

    Przy dzisiejszym kursie euro wystarczy robić 2 przelewy/minutę żeby dało
    1100 zł/miesiąc. Oczywiście nie ręcznie. Pomysł jest dobry, szukam
    jedynie banku który ma w miarę prostą autoryzację przy takiej operacji i
    można przelewać małe kwoty. Chociaż pewnie po pewnym czasie mogą być
    problemy, tak jak kiedyś było z odsetkami weekendowymi w Polbanku.