  • 31. Data: 2022-02-19 20:19:18
    Temat: Re: Zadłużanie..
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 19 lutego 2022 o 19:33:48 UTC+1 Kris napisał(a):

    > A Islandia?
    > Spłaciła długi?
    > Ps.
    > W ciągu ostatnich 2 wieków prawie 100panstw zbankrutowało.

    Polska też przynajmniej raz.
    Potem w sklepach był tylko ocet - kupowało się 5 butelek, wylewało do kratki
    ściekowej i jak oddałeś te 5 butelek to mogłeś kupić flaszkę/
    Potem nie było nawet octu.

    A co się działo z tymi innymi państwami?
    O bankructwie Islandii nie słyszałem.
    Jedynie islandzkich banków. Masz link?

    Ciekawie "bankrutowała" Rosja - dwa razy w końcówce XX wieku.
    Normalnie radzecka inwersja - choć Rosja już nie sowiecka.
    To było takie bankructwo, że ogłaszano, że z dniem dzisiejszym wszystkie wkłady
    ludności w bankach przestają istnieć.

    W PRLu było to na mniejszą skalę przy denominacji - przyhętej przez sejm otoczony
    wojskiem (teraz tylko kulsonerią) - ceny i płace przeliczono w stosunku 1:100, ale
    oszczędności w bankach (i być może też gotówkę, ale chyba nie) 1:300.

  • 32. Data: 2022-02-19 20:22:19
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 19 lutego 2022 o 17:46:35 UTC+1 Kris napisał(a):
> [...]
    wpłacała dość spore w stosunku do jej dochodów kwoty.
    szym-posiadaczem-polskiego-dlugu.html

    > Czyli wtedy kwota zadłużenia państwa jest fikcyjna.
    > Zabierają Tobie dając emerytom np
    > Przekładają kasę z jednej kieszeni do drugiej

    A co to jest "państwo"?
    Widać żeś rodem z PRLu, bo piszesz, że "rząd" się zadłuża.
    No, obywatestwa polskiego można się zrzec, ale jakiś inny kraj musi chcieć dać Ci
    swoje, inaczej dostajesz paszport "alien" i możesz na Ziemi miejsca nie znaleźć do
    mieszkania.
    A póki masz polskie, to rząd zadłuża Ciebie, a nie siebie.

  • 33. Data: 2022-02-19 23:05:53
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 19 Feb 2022 10:20:58 -0800 (PST), w
    <2b895a3a-dda2-4155-9e97-c60148eac087n@googlegroups.
    com>, Kris
    <k...@g...com> napisał(-a):

    > A co spłaci?
    > U kogo są Grecy zadłużeni?

    Na google znajdziesz te odpowiedzi włącznie ze strukturą zadłużenia.

  • 34. Data: 2022-02-19 23:10:41
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 19 Feb 2022 10:33:45 -0800 (PST), w
    <372b91f0-4a5d-48fd-bfed-3c40b1727a1cn@googlegroups.
    com>, Kris
    <k...@g...com> napisał(-a):

    > A Islandia?
    > Spłaciła długi?

    "Sytuacja gospodarcza poprawiła się również w 2012 roku - spadło bezrobocie,
    zmniejszył się deficyt budżetowy, spłacona została pożyczka z MFW."

    Nie uwierzysz, ale to z google.

  • 35. Data: 2022-02-20 15:17:31
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Kris <k...@g...com> writes:

    > Kto ten kredyt dał "rządowi"
    > Z " zagranicy" nie pożyczyli(chyba?), od " banków" też nie więc komu
    > następne pokolenia będą ten "dług" oddawać?

    Temu jakiemuś <1% społeczeństwa, które kupuje obligacje. W tym <<1%,
    którzy mają je w większych ilościach.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 36. Data: 2022-02-20 15:18:51
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Kris <k...@g...com> writes:

    > A co jeśli kolejni którzy do koryta się dostaną powiedzą "posiadaczom
    > obligacji" że nie oddadzą bo np " nie oni pożyczali""?
    > Albo zwyczajnie " nie bo nie"

    To będą mieć problem z pożyczeniem kolejnej kasy, raczej mała szansa by
    się na to zdecydowali.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 37. Data: 2022-02-20 15:19:56
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Kris <k...@g...com> writes:

    > Dodam jeszcze że te obligacje to takie cyferki które dzisiaj są a jutro może ich
    nie być.

    Skrajny scenariusz. Realistyczny jest taki, że te cyferki będą coraz
    mniej warte.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 38. Data: 2022-02-20 16:06:44
    Od: Kris <k...@g...com>

    niedziela, 20 lutego 2022 o 15:18:54 UTC+1 Krzysztof Halasa napisał(a):

    > To będą mieć problem z pożyczeniem kolejnej kasy, raczej mała szansa by
    > się na to zdecydowali.

    Islandia bankom nie oddała(chyba) i pomimo tego ma się nie najgorzej

  • 39. Data: 2022-02-20 18:13:11
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 20 Feb 2022 07:06:44 -0800 (PST), w
    <e658bda0-261a-4a9c-94a2-e8648c9f8b0en@googlegroups.
    com>, Kris

    Dlaczego miałaby oddawać?

  • 40. Data: 2022-02-21 11:35:02
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 18 Feb 2022 12:27:20 -0800 (PST), Kris napisał(a):

    > Memy na Facebooku pokazują że 14 emerytura to zadluzanie Polski
    > .
    > Od kogo pożyczają że niby zadłużają?
    > Komu będzie trzeba to oddać?

    https://www.money.pl/podatki/tak-pis-zadluza-panstwo
    -po-cichu-rzad-woli-to-niz-nowelizacje-budzetu-67372
    73658964768a.html

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Demokracja kończy się wtedy, kiedy rząd zauważy, że może przekupić ludzi
    za ich własne pieniądze"
    Alexis de Tocqueville

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/