  • 1. Data: 2022-02-15 23:01:00
    Temat: Alerty BIK
    Od: Mac Ka <m...@i...pl>

    Czesc,
    od pewnego czasu slysze w radio reklame alertow BIK. Czy nie sadzicie, ze ta usluga
    powinna byc darmowa? Przeciez uczestnikom systemu bankowego powinno zalezec na tym
    zeby zapobiegac przestepstwom, nieprawdaz?

    Pozdrawiam
    MK

  • 2. Data: 2022-02-15 23:37:15
    Temat: Re: Alerty BIK
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15.02.2022 o 23:01, Mac Ka pisze:
> [...]
    > sadzicie, ze ta usluga powinna byc darmowa? Przeciez uczestnikom
    > systemu bankowego powinno zalezec na tym zeby zapobiegac

    BIK zależy na bezpieczeństwie tylko o tyle, o ile na tym zarabia. Alerty
    BIK tak naprawdę bardziej zabezpieczają banki rozdające kredyty bez
    identyfikacji klienta, niż klientów. Po tym, jak uszczelniono system i
    uzyskanie przez bank tytułu wykonawczego na lipne dane stało się trudne,
    to banki jakby trochę utraciły zainteresowanie BIK-iem. Przy mniejszym
    kredycie po prostu nie opłaca się taka weryfikacja klienta. Kosztuje, a
    w razie kłopotów z egzekucją niższe kwoty albo wrzuca się w straty, albo
    ich egzekucja jest możliwa (choćby po prostu z poborów).

    No i BIK zaczął szukać dodatkowych dochodów. Moim zdaniem powinni mieć
    ustawowy obowiązek informowania o przetwarzaniu danych. nie raz na pół
    roku. Bo przecież przez kolejne pół roku przetwarzają sobie inne dane,
    niż mnie poinformowali. Niech wysyłają komunikat o każdym przetwarzaniu
    danych.

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2022-02-16 10:07:08
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@g...com>

    wtorek, 15 lutego 2022 o 23:01:03 UTC+1 Mac Ka napisał(a):
> [...]
    powinna byc darmowa? Przeciez uczestnikom systemu bankowego powinno zalezec na tym
    zeby zapobiegac przestepstwom, nieprawdaz?

    Od dawna uważam, że oferta BIK-u skierowana do konsumentów to model działania
    grup wymuszających haracze w latach 90.

    Masz zapłacić bankom (właścicielom BIK-u), żeby ochronić je przed oszustwem,
    do którego może dojść wskutek zaniedbania lub wręcz udziału pracowników
    banku. A "zachętą" jest to, że jak już bank da się oszukać, to niezgodnie
    z prawem, odpowiedzialność za to, będzie próbował przerzucić na ciebie.

  • 4. Data: 2022-02-18 00:20:44
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2022-02-15 o 23:01, Mac Ka pisze:
> [...]
    powinna byc darmowa? Przeciez uczestnikom systemu bankowego powinno zalezec na tym
    zeby zapobiegac przestepstwom, nieprawdaz?

    Bankom nie zależy, banki chcą kredytowicza "udupić"
    Miałam kiedyś m-c wakacji kredytowych to PKO BP mnie wpisało do BIK-u,
    że raty nie zapłaciam. Potem zapewniano mnie,że wszystko wyprostowali,
    ale nie wierzę, żeby BIK chciał skasować ich wpis.

    --
    animka

  • 5. Data: 2022-02-18 07:17:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 18 Feb 2022 00:20:44 +0100, Animka wrote:
    usluga powinna byc darmowa? Przeciez uczestnikom systemu bankowego powinno zalezec na
    tym zeby zapobiegac przestepstwom, nieprawdaz?

    > Bankom nie zależy, banki chcą kredytowicza "udupić"

    Az tak bardzo im na nie zalezy. Im zalezy, zeby klient spłacil ... z
    nawiązką. Im wieksza doplata tym lepiej.

    > Miałam kiedyś m-c wakacji kredytowych to PKO BP mnie wpisało do BIK-u,
    > że raty nie zapłaciam. Potem zapewniano mnie,że wszystko wyprostowali,
    > ale nie wierzę, żeby BIK chciał skasować ich wpis.

    Zapewne błąd ludzko-komputerowy, ale ma sens.
    Inny bank nie da ci kredytu, a PKO da :-)

    J.

  • 6. Data: 2022-02-18 10:04:33
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 18.02.2022 o 00:20, Animka pisze:

> [...]
    > że raty nie zapłaciam. Potem zapewniano mnie,że wszystko wyprostowali,
    > ale nie wierzę, żeby BIK chciał skasować ich wpis.

    sam BIK wpisu nie skasuje, jedynie na wniosek banku

    tutaj masz jak to działa:

    https://tiny.pl/9jl6s

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    robertsierant.pl

  • 7. Data: 2022-02-19 01:01:48
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2022-02-18 o 07:17, J.F pisze:
> [...]
    > nawiązką. Im wieksza doplata tym lepiej.

    > Zapewne błąd ludzko-komputerowy, ale ma sens.

    Jaki sens? Chyba odwrotny.
    > Inny bank nie da ci kredytu, a PKO da :-)

    Spłacam już 17 lat, zawsze długo przed terminem.
    Jedną moją ratę przekazali do firmy doradcy kredytowego, który mi ten
    kredyt załatwił.
    Rata nie poszła na moje konto spat kredytu, ale mnie dodatkowo nie
    obciążyli, więc to było takie "chcho sza".

    --
    animka

  • 8. Data: 2022-02-19 01:04:45
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2022-02-18 o 10:04, Robert_DF pisze:

    > sam BIK wpisu nie skasuje, jedynie na wniosek banku
    >
    > tutaj masz jak to działa:
    >
    > https://tiny.pl/9jl6s

    Przeproszono mnie i powiedziano, że wyrówna się przy przyszej racie :D

    To było bardzo dawno temu, ale dzięki,przeczytam.

    --
    animka

  • 9. Data: 2022-02-19 01:17:05
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    > sam BIK wpisu nie skasuje, jedynie na wniosek banku

    Jakby Bank wysłał wniosek, że ja miałam wakacje kredytowe to jakąś kopię
    pewnie by mi też wysłali, ale nie wysłali.
    > tutaj masz jak to działa:
    >
    > https://tiny.pl/9jl6s

    Dzięki, akurat ja to znam.

    --
    animka

  • 10. Data: 2022-02-19 05:43:26
    Od: Kris <k...@g...com>

    wtorek, 15 lutego 2022 o 23:37:20 UTC+1 Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    > w razie kłopotów z egzekucją niższe kwoty albo wrzuca się w straty, albo
    > ich egzekucja jest możliwa (choćby po prostu z poborów).

    Znasz jakiś bank w Polsce który udziela kredytów bez weryfikacji kredytobiorcy w BIK?