  • 11. Data: 2015-04-19 23:53:56
    Temat: Re: Zaczyna się:-(
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 19 Apr 2015 17:29:00 +0200, z napisał(a):
    > Po co było walczyć o gwarancje dla skoków? Żeby pobrać haracz od klientów.

    Ewentualnie aby sie pozbyc konkurencji.
    Bo teraz te skoki mozna spokojnie likwidowac, nikt nie zaprotestuje

    J.

  • 12. Data: 2015-04-20 01:31:25
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Konfabulator Konfabulatorski" 0...@g...co

    : Pewnie dlatego, że SKOKi działały na podstawie Ustawy o SKOK,
    : mając status niemal banków, tylko takich niby społecznościowych,
    : a Pan Plichta miał prywatną firmę inwestującą w złoto i nie
    : podlegającą żadnym innym regulacjom, niż kiosk ruchu,
    : warzywniak czy dowolna inna spółka.

    Jednak ta firma niczym kiosk była kontrolowana przez
    instytucje (KNF choćby) badające nie kioski, lecz banki.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 13. Data: 2015-04-20 09:02:31
    Od: Konfabulator Konfabulatorski <k...@1...pl>

    Nie była przez KNF kontrolowana, bo KNF nie miał prawa nadzoru nad nią. KNF wydał
    jedynie, spóźnione o rok czy dwa, ostrzeżenie przed tym, że ta firma nie jest pod
    nadzorem, niczego nie gwarantuje i obraca wielkimi środkami ludzi, udając trochę
    bank, a oferując zwykłe cywilne umowy, prawdopodobnie wcale nie zabezpieczając ich
    złotem.

  • 14. Data: 2015-04-20 14:58:24
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Konfabulator Konfabulatorski" 7...@g...co

    : Nie była przez KNF kontrolowana,

    Ale była prześwietlana?

    KNF od 2008 roku nie próżnowała. Prześwietliła wiele spółek
    i za wyjątkiem Amber Gold piętnaście z nich uznano za
    niegodne zaufania.

    http://natemat.pl/27927,knf-bije-na-alarm-nie-tylko-
    amber-gold-jest-podejrzany-oto-czarna-lista-knf

[...]

    Takie ostrzeżenia dała nie KNF, ale Grupa dyskusyjna. :)

    : a oferując zwykłe cywilne umowy, prawdopodobnie
    : wcale nie zabezpieczając ich złotem.

    SKOKi były takimi bankami, że nawet podatku nie płaciły -- i był
    to pomysł nie polski, ale zagraniczny/europejski. Były produktem
    przesiąkniętym polityką od samego początku. Za rządów PiS miały
    przejąć rolę banków -- sprzedanych przecież w niepolskie ręce.

    --
    środnaw czw pią sob nie pon wto śro czwarteknawoz pią sob nie pon
    [PL]345 326 316 306 300 292 286 279 277ścięcie356 332 320 311 297

  • 15. Data: 2015-04-21 09:25:31
    Od: jj <p...@w...pl>

    > Za rządów PiS miały
    > przejąć rolę banków -- sprzedanych przecież w niepolskie ręce.

    Do tak dalekich wniosków to nawet "obiektywna" w sprawie SKOKów Wyborcza nie
    doszła...
    jj

  • 16. Data: 2015-04-21 18:05:26
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "jj" 7...@g...co

    > Za rządów PiS miały przejąć rolę banków -- sprzedanych
    > przecież w niepolskie ręce.

    : Do tak dalekich wniosków to nawet "obiektywna"
    : w sprawie SKOKów Wyborcza nie doszła...

    Doszły do tego SKOKi, zachwalając swoją polskość.
    Być może starały się nie tylko w czasie rządów PiS,
    ale starały się i zamierzały przejąć rolę banków.

    --
    środnaw czw pią sob nie pon wto śro czwarteknawoz pią sob nie pon wto
    [PL]345 326 316 306 300 292 286 279 277ścięcie356 332 320 311 297 296

  • 17. Data: 2015-04-22 14:16:21
    Od: jj <p...@w...pl>

    > Być może starały się nie tylko w czasie rządów PiS,
    > ale starały się i zamierzały przejąć rolę banków.

    "starały się i zamierzały przejąć rolę banków"? Od "starały się i zamierzały" do
    "osiągnęły" jest jeszcze cholernie daleko. No i to byłby ewenement na skalę światową
    gdyby im się udało :D

  • 18. Data: 2015-04-22 14:50:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jj" napisał w wiadomości grup

    >"starały się i zamierzały przejąć rolę banków"? Od "starały się i
    >zamierzały" do "osiągnęły" jest jeszcze cholernie daleko. No i to
    >byłby ewenement na skalę światową gdyby im się udało :D

    Podobne instytucje sie na swiecie zdarzaja.
    Ale do _przejecia_ roli bankow to im daleko.
    Banki maja sie dobrze, te instytucje maja sie dobrze.

    No chyba ze Argentyna - tam systemy sprzedazy argentynskiej mogly
    faktycznie wykolegowac banki z interesu :-)

    J.

  • 19. Data: 2015-04-22 16:52:26
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "jj" 1...@g...co

    > Być może starały się nie tylko w czasie rządów PiS,
    > ale starały się i zamierzały przejąć rolę banków.

    : "starały się i zamierzały przejąć rolę banków"?

    Tak. Bazując (czy podpierając się) sloganem mniej więcej
    takim -- SKOKi są polskie, a banki są niepolskie.

    : Od "starały się i zamierzały" do "osiągnęły" jest
    : jeszcze cholernie daleko.

    Co pokazała nam rzeczywistość dopiero kilkadziesiąt
    lat po powstaniu idei SKOKowej. Po losowaniu łatwo
    ,,odgadnąć'' numery w totolotku. :)

    : No i to byłby ewenement na skalę światową gdyby im się udało :D

    Upadł Rzym -- upadnie Związek Radziecki. Tak mówiono, gdy
    świat antyradziecki ponosił klęski. [albo był ponoszony
    przez klęski -- już nie pamiętam, bo dziś jest środa]

    Dziś widać, jak silne są banki w Polsce -- kilkadziesiąt lat temu
    nie było to oczywiste. Postawiono na patriotyzm i wsparcie Kościoła.
    Kościół w XXI wieku skurczył się (Chiny, Indie, Rosja, państwa arabskie,
    internet ukazujący zbrodnie Kościoła) a Polacy w obliczu -- głodu wybrali
    karmiące ich banki. (nie tylko ja tak wybrałem)

    Dziś widać absurdalność -- przed laty było inaczej.
    30 lat temu Kościół rzymskokatolicki triumfował.
    Nie tylko demolody padały, ale nawet Castro i żydzi.
    Po upadku ZSRR Kościół poszedł w odstawkę. Wielu moich
    znajomych prawosławnych nie widziało przyszłości w swej
    religii ćwierć wieku temu -- dziś wiedzą o tym, że
    ,,Rzymianie'' odeszli od prawdziwej wiary prawosławnej...

    -=-

    IMO niepotrzebnie toczymy [z górki na pazurki i pod górkę?] spór
    okołopolityczny. Skoncentrujmy się raczej nad budowaniem naszego
    mikroświata. Wojnę SKOKową pozostawmy innym. :)

    --
    środnaw czw pią sob nie pon wto śro czwarteknawoz pią sob nie pon wto śro
    [PL]345 326 316 306 300 292 286 279 277ścięcie356 332 320 311 297 296 290

  • 20. Data: 2015-04-22 18:05:17
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 55379934$0$27526$6...@n...neostrada.pl

    > Podobne instytucje sie na swiecie zdarzaja.
    > Ale do _przejecia_ roli bankow to im daleko.
    > Banki maja sie dobrze, te instytucje maja sie dobrze.

    Polska końca XX wieku jest inna niż reszta świata z uwagi na
    silną pozycję Kościoła (zbudowaną nie tylko tradycją, ale
    i polskim papieżem) i prywatyzację, czyli szybką wyprzedaż
    mienia państwowego. Demoludy, nawet wyprzedające swój majątek
    państwowy, nie mają tak silnej pozycji Kościoła. Natomiast
    tam, gdzie Kościół jest silny, niekoniecznie ma miejsce
    wyprzedaż majątku państwowego.

    Te dwa czynniki (wyprzedawanie i siła Kościoła) są podstawą
    wiary w powodzenie przejęcia roli banków przez SKOKi.

    -=-

    Jak żyć, aby nie pracować?

    można odziedziczyć majątek
    (poniekąd każdy coś dziedziczy, ale zwykle
    nam mało tego, co przejmiemy po przodkach)

    można wspierać biednych, aby żerować na nich
    (Kościół i urzędy oraz organizacje pozarządowe)

    można zawładnąć pieniędzmi
    (banki)

    można zmusić ludzi do niewolniczej pracy za pomocą knuta
    (różne przykłady)

    można wreszcie zmieszać składniki ;)
    (czystych rozwiązań nie ma, ale składniki nie chcą mieszać się;
    i urzędnicy jednego państwa żrą się, i pomiędzy państwami są
    tarcia; i Kościoły rywalizują o dostęp do nieba, i wewnątrz
    Kościołów różnie bywa -- dlatego nawołuję wewnątrz naszej
    Grupy do zaniechania sporów niepotrzebnych, które osłabiają
    nas; i banki czy SKOKi czasami marzą o skoku w bok... zwykle
    jednak i Kościoły stawiają na bankową kartę, i urzędnicy nie
    stronią od kontrolowania banków czy Kościołów oraz organizacji
    pozarządowych, i czysty zamordyzm nie zda egzaminu...)

    Polska postkomunistyczna rzecz jasna poszła wieloma drogami do sukcesu.
    (próbowała mieszać składniki) Komunistyczna Polska stawiała na: knut,
    banki oraz miłosierdzie a Kościoły dławiła, próbując przejąć ich rolę.
    (na przykład kapliczki miały ustąpić miejsca telewizorom) Postkomuniści
    zrozumieli, że nie warto iść pod prąd -- Kościoły trzeba obłaskawiać, nie
    zwalczać. Doskonałym przykładem ,,symbiozy'' Kościoła i urzędników jest
    obecna sytuacja -- PO nie wadzi się z Kościołem zbyt mocno, choć i nie
    oddaje Kościołowi strategicznych pól lekką ręką. Palikot (swoista
    forpoczta PO) pokazał, czym skutkuje ostra konfrontacja z Kościołem.

    IMO najuczciwszą grupą jawią się tutaj banki. Pożyczają pieniądze,
    za co pobierają zapłatę. Pożyczając komuś narzędzia, samochód czy
    dom -- także bierzemy zapłatę. Dlaczego zatem mielibyśmy pożyczać
    komuś pieniądze bez pobierania opłaty? Osobną kwestią jest ryzyko
    (nie każdy klient zwróci) i koszt oceny zdolności kredytowej,
    czyli wiarygodności klienta. Ogólnie jednak banki pożyczają tym,
    którzy pożyczać chcą a pożyczkobiorcy/kredytobiorcy mają świadomość
    ceny kredytu/pożyczki.

    Ogólnie. ;) Bo jednak przeciętny obywatel nie chce, aby państwo zadłużało
    się w jego imieniu. Przeciętny białostoczanin niekoniecznie wie, że jego
    podatki idą w całości na obsługę długu miasta. :) Nie każdy też wie, że
    pospieszne zbrojenia kraju w obliczu wojny światowej (Nato-Rosja) pożerają
    właśnie tyle, ile rokrocznie pożera obsługa ,,długu narodowego''. ;)

    Wiemy o długu ZUS, wiemy o długu rządu RP, wiemy o długach miast, wiemy
    o długach innych państw oraz o ukrytych długach innych państw (coś na kształt
    zobowiązań naszego ZUS) i miast w innych państwach, wiemy o plajcie Detroit...
    Od czasu do czasu słychać nawoływania do zerowego zadłużenia rządu państwa
    czy miasta... IMO problem leży w tym, że niekoniecznie bankom zależy na takim
    zerowym zadłużaniu. :) Państwo niekoniecznie zadłuża się w komercyjnym banku?
    Nie jest to tutaj istotne.

    -=-

    IMO niekoniecznie prezydent USA rządzi Ameryką, niekoniecznie papież ma
    nieograniczona władzę, niekoniecznie jakikolwiek przywódca jakiegokolwiek
    kraju rządzi tym krajem... Każdy rządzący musi dzielić swą władzę właśnie
    z bankami, Kościołami (w tym jakiś Kościół z innymi Kościołami) czy różnymi
    organizacjami politycznymi lub innymi...

    -=-

    Symbioza SKOKów, rządu RP i Kościoła rzymskokatolickiego mogła dać podstawy
    wiary w możliwość przejęcia roli niepolskich banków w Polsce przez polskie SKOKi.
    Głodny wybierze chleb, ale Polacy nie byli straszliwie głodni ćwierć wieku temu,
    dlatego można było liczyć na patriotyzm, tu i ówdzie testowany programami takimi
    jak ,,Teraz Polska''.

    Moja teoria spiskowaL

    PO nie zdołała zapanować nad Kościołem i nad SKOKami, dlatego w obliczu
    końca swego panowania doprowadziła Amber Gold do upadku i wzięła SKOKi
    pod skrzydła KNF i BFG. Po co był upadek Plchty? Widząc zło uczynione
    przez Plichtę, łatwiej zaakceptować ratowanie niewinnych ofiar SKOKów.
    Bez upadku Plichty ludzie szemraliby, widząc ratowanie upadających SKOKów
    pieniędzmi ciułaczy takich jak my, drogie Siostry.

    [element patriotyczny jest -- nazywam ich/motłoch Siostrami,
    czyli swej pogardy nie okazuję plebsowi/planktonowi; Kościoła
    nie ruszam; niczego nie obiecuję... chyba instrukcję wypełniłem
    (wykonałem) poprawnie; czas na zbieranie zysków -- uniwersalne
    rozwiązanie są zwykle dobre, zwłaszcza w politycznym chaosie...
    tylko... żeby nie wydało się... muszę strzec swoich myśli!!!
    ci od SKOKów za dużo mielili jęzorami -- dlatego przegrali...]

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'