  • 1. Data: 2015-04-17 10:41:48
    Temat: Jaka karta TMobile do Danii?
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Czy do płatności w Danii (Bornholm) z kart do konta TMobile lepsza (ze
    względu na straty na przeliczeniach) będzie karta $ czy karta Euro, czy bez
    znaczenia ?
    A może normalna złotówkowa na to samo wyjdzie ?

    Pytam tych co po prostu wiedzą. Nie oczekują przeglądania regulaminów za
    mnie.
    P.G.

  • 2. Data: 2015-04-17 16:39:42
    Temat: Re: Jaka karta TMobile do Danii?
    Od: tom <t...@n...wp.pl>

    W dniu 2015-04-17 o 10:41, Piotr Gałka pisze:
> [...]
    > A może normalna złotówkowa na to samo wyjdzie ?
    >
    > Pytam tych co po prostu wiedzą. Nie oczekują przeglądania regulaminów za

    Karta walutowa w Euro jak płacisz w Euro.
    Karta walutowa w USD jeżeli płacisz w jakiejkolwiek innej walucie niz USD.

  • 3. Data: 2015-04-17 17:36:18
    Od: " 666" <...@...6>

    Przecież będzie płacił w koronach.

    -----

  • 4. Data: 2015-04-17 18:23:20
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    " 666" mgr99k$ke7$...@n...supermedia.pl

    > Przecież będzie płacił w koronach.

    > -----

    (A) Karta walutowa w Euro jak płacisz w Euro.
    (B) Karta walutowa w USD jeżeli płacisz w jakiejkolwiek innej walucie niz USD.

    W koronach to akurat OK. To waluta inna niż USD i zarazem to nie jest euro.
    Podpada tylko pod B.

    Co wówczas, gdy płaci w euro? To waluta inna niż USD i zarazem euro.
    Podpada zarazem i pod A, i pod B.

    I co wówczas, gdy płaci w USD? To nie jest ani waluta inna niż USD i nie jest euro?
    Nie zawiera się ani w A, ani w B.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 5. Data: 2015-04-17 18:54:14
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2015-04-17 o 17:36, 666 pisze:
    > Przecież będzie płacił w koronach.
    >

    > -----

    i pamiętajcie, że w Danii przy większości płatności kartą interchange
    przerzucany jest na posiadacza karty

    na slipie z terminala pojawi się pozycja "kort gebyr"; jak dobrze
    pamiętam ok. 2%

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 6. Data: 2015-04-17 22:30:10
    Od: xbartx <x...@b...net>

    W dniu 17.04.2015 o 16:39, tom pisze:

    > Karta walutowa w USD jeżeli płacisz w jakiejkolwiek innej walucie niz USD.

    Zapomniałeś, że do GBP w Aliorze też musi być osobna karta, bo jeżeli
    użyjesz USD to przelicznik nie będzie zbyt dobry.

    Xenocide

  • 7. Data: 2015-04-18 13:02:58
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > i pamiętajcie, że w Danii przy większości płatności kartą interchange
    > przerzucany jest na posiadacza karty
    >
    > na slipie z terminala pojawi się pozycja "kort gebyr"; jak dobrze pamiętam
    > ok. 2%

    Dzięki. Tego nie wiedziałem (bardzo mało podróżuję).
    Myślałem, że jak się płaci kartą to się zawsze płaci tyle ile gotówką i
    tylko kwestia przeliczeń do ustalenia.
    P.G.

  • 8. Data: 2015-04-18 13:05:22
    Od: " 666" <...@...6>

    W Skandynawii to jeszcze mają prawo poprosić płacącego o dokument tożsamości i
    sprawdzają dane z kartą.
    Do tego bywa, że akceptują tylko własne lokalne karty.

    -----

  • 9. Data: 2015-04-18 13:09:38
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    napisał w wiadomości news:mgrc1r$a8n$1@node2.news.atman.pl...

> [...]
    > Podpada zarazem i pod A, i pod B.
    >
    > I co wówczas, gdy płaci w USD? To nie jest ani waluta inna niż USD i nie

    Pozazdrościć precyzji i dociekliwości :).
    P.G.

  • 10. Data: 2015-04-18 13:15:27
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik " 666" <...@...6> napisał w wiadomości
    >W Skandynawii to jeszcze mają prawo poprosić płacącego o dokument
    >tożsamości i sprawdzają dane z kartą.
    > Do tego bywa, że akceptują tylko własne lokalne karty.

    Wychodzi, że nie ma jak gotówka.
    To chyba nie będę zmuszał syna do wyrobienia sobie karty $, szczególnie, że
    mogą nie zdążyć przysłać.
    P.G.