  • 1. Data: 2018-05-20 18:25:42
    Temat: YubiKey a banki
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    Czy można używać kluczy YubiKey z bankami?, zwłaszcza chodzi mi o MBank.

  • 2. Data: 2018-05-20 20:02:15
    Temat: Re: YubiKey a banki
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 20.05.2018 o 18:25, Borneq pisze:
    > Czy można używać kluczy YubiKey z bankami?, zwłaszcza chodzi mi o MBank.

    Nie słyszałem. A raczej bym usłyszał ;)
    W zabezpieczeniach logowania do banków to hasło maskowalne wydaje się
    unikatem. Tokenów się banki wyzbyły na rzecz haseł w sms/aplikacjach.

    Ogólnie Yubi (i inne klucze) to na razie zabawka dla bogatych :\

    --
    Alf/red/

  • 3. Data: 2018-05-22 20:33:20
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 20.05.2018 o 20:02, Alf/red/ pisze:

> [...]
    > unikatem. Tokenów się banki wyzbyły na rzecz haseł w sms/aplikacjach.
    >
    > Ogólnie Yubi (i inne klucze) to na razie zabawka dla bogatych :\

    A Yubikey z niepewnego źródła, to znaczy Allegro a nie Amazonu mogą być
    jakieś felerne, podrobione?

  • 4. Data: 2018-05-22 20:37:49
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

> [...]
    > unikatem. Tokenów się banki wyzbyły na rzecz haseł w sms/aplikacjach.
    >
    > Ogólnie Yubi (i inne klucze) to na razie zabawka dla bogatych :\

    Yubikeye trzeba mieć minimum dwa? Bo jak jeden zginie to nie będzie
    żadnego sposobu by dostać się do konta.

  • 5. Data: 2018-05-23 09:27:21
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 22.05.2018 o 20:37, Borneq pisze:
    > Yubikeye trzeba mieć minimum dwa? Bo jak jeden zginie to nie będzie
    > żadnego sposobu by dostać się do konta.

    Bardzo celna uwaga.
    A czy mogą być podrobione? Teoretycznie tak. Jak wszystko, co się wtyka
    w USB - nawet mysza może rozsiewać szpiegów. Yubico zaręcza, że nie mogą
    być podrobione - no a co ma mówić.. Jednakowoż strona web może ponoć
    sięgnąć bezpośrednio do klucza po hasło
    https://www.wired.com/story/chrome-yubikey-phishing-
    webusb/

    --
    Alf/red/

  • 6. Data: 2018-05-23 21:53:01
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 5/20/2018 6:25 PM, Borneq wrote:
    > Czy można używać kluczy YubiKey z bankami?, zwłaszcza chodzi mi o MBank.

    Mozna, ale po co:

    https://www.emsec.rub.de/media/crypto/veroeffentlich
    ungen/2014/02/04/paper_yubikey_sca.pdf

    Więc to kwestia jaki masz poziom schizfrenii.

  • 7. Data: 2018-05-24 04:25:50
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 23.05.2018 o 21:53, Sebastian Biały pisze:
    > https://www.emsec.rub.de/media/crypto/veroeffentlich
    ungen/2014/02/04/paper_yubikey_sca.pdf

    To znaczy że są niebezpieczne, dla Gmaila tak samo?
    Alior ma teraz swój własny klucz, tańszy od Yubikey, gdzie zastosowano
    rozwiązania podobne do blockchaina,
    Tyle tylko że to Alior a mi chodzi o MBank.

  • 8. Data: 2018-05-24 19:13:48
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 5/24/2018 4:25 AM, Borneq wrote:
    > To znaczy że są niebezpieczne, dla Gmaila tak samo?

    To znaczy że za kilka dolarów można wyjąć z niego część informacji ale
    wiedza wykorzystana do tego jest znacząca więc nie zrobi tego byle Seba
    na codzień kradnący pasaty. Wiec poziom strachu zależy od schizofrenii
    własciciela breloczka.

    > Alior ma teraz swój własny klucz, tańszy od Yubikey, gdzie zastosowano
    > rozwiązania podobne do blockchaina,
    > Tyle tylko że to Alior a mi chodzi o MBank.

    Do czasu aż nie będzie to projekt open source i open hardware wszelakie
    rozwiązania tego typu są podejrzane i nie da się udowodnić że są
    bezpieczne poza machaniem rekami przez bank i głęboką wiarą w
    profesjonalizm bankowców.

  • 9. Data: 2018-05-24 19:18:26
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    > Mozna

    No ale jak można, jak nie można?

    --
    Alf/red/

  • 10. Data: 2018-05-24 19:25:17
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 5/24/2018 7:18 PM, Alf/red/ wrote:
    > No ale jak można, jak nie można?

    Jak je wydadzą to można z uwagą na to że kryptografią zajmują się
    ostatnio dyletanci których pełno po korporacjach. Więc mnie nie
    interesuje czy mozna w mbanku tylko czy mozna w bankowości. Można.