  • 1. Data: 2012-07-10 18:31:23
    Temat: Wyłudzenia zwrotu 5% od AliorSync
    Od: Krzysiek <u...@m...vxx.pl>

    Oto co pisze "Zespol.Alior.Sync" na forum mBanku:

    "W nawiązaniu do powyższej dyskusji informujemy, że w zeszłym tygodniu
    bank wypłacił klientom pierwsze premie (cashback) za zakupy w
    Internecie. Bardzo nas cieszy duże zainteresowanie tą usługą. Jednak
    zaobserwowaliśmy, że na forach pojawiają się pomysły służące wyłudzeniu
    premii od banku, a nawet stwierdziliśmy kilka prób ich realizacji w
    praktyce. Dlatego pragniemy przypomnieć, że bank prowadzi aktywny
    monitoring transakcji klientów i w przypadku podejrzenia, że dana
    transakcja jest fikcyjna (co w świetle prawa stanowi przestępstwo
    oszustwa), wypłata premii będzie wstrzymywana do czasu wyjaśnienia
    takiego przypadku.
    Kilkanaście spraw związanych z próbą nieuczciwego wzbogacenia się
    byliśmy niestety zmuszeni skierować do prokuratury. Zatem tych, którzy
    pozyskują premię w sposób nieuczciwy, namawiamy do zmiany zwyczajów i
    korzystania z cashbacku nadal, ale już jednak uczciwie"

    http://www.mbank.pl/porozmawiajmy/forum/10,992213,od
    -jutra-1406-rusza-alior-sync,69.html

  • 2. Data: 2012-07-10 18:47:18
    Temat: Re: Wyłudzenia zwrotu 5% od AliorSync
    Od: SQLwiel <_...@g...com>

    W dniu 2012-07-10 18:31, Krzysiek pisze:
> [...]

    > monitoring transakcji klientów i w przypadku podejrzenia, że dana
    > transakcja jest fikcyjna (co w świetle prawa stanowi przestępstwo

    No - przestępstwo oszustwa, czyli fikcyjną transakcję, trzeba chyba
    będzie udowodnić. Bo inaczej, to mamy pomówienie o popełnienie
    przestępstwa, a to już oszczerstwo...

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. Sqlwiel.

  • 3. Data: 2012-07-10 18:53:44
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Tue, 10 Jul 2012 18:47:18 +0200, SQLwiel napisał(a):

    > No - przestępstwo oszustwa, czyli fikcyjną transakcję, trzeba chyba
    > będzie udowodnić. Bo inaczej, to mamy pomówienie o popełnienie
    > przestępstwa, a to już oszczerstwo...

    Ciekawe, co dla nich jest fikcyjną transakcją... Szczoteczkę do zębów mam
    naszykowaną, żonę i szwagra jeszcze muszę przygotować, że Sync w pijanym
    widzie może ich o coś oskarżyć :>

    AK

  • 4. Data: 2012-07-10 19:23:23
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    SQLwiel napisał(a) :
> [...]
    >
    > No - przestępstwo oszustwa, czyli fikcyjną transakcję, trzeba chyba
    > będzie udowodnić. Bo inaczej, to mamy pomówienie o popełnienie

    Przestępstwo oszczerstwa :-D

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]

  • 5. Data: 2012-07-10 20:33:22
    Od: " dym80" <d...@g...pl>

    Krzysiek <u...@m...vxx.pl> napisał(a):

> [...]
    > pozyskują premię w sposób nieuczciwy, namawiamy do zmiany zwyczajów i
    > korzystania z cashbacku nadal, ale już jednak uczciwie"

    Tą informację podali na swoim fanpejdżu.

    A tak w ogóle to jak wygląda internetowa transakcja fikcyjna?
    Czy to chodzi o to, że na allegro sprzedaję kumplowi powietrze w butelkach?

  • 6. Data: 2012-07-10 20:48:02
    Od: SQLwiel <_...@g...com>

    W dniu 2012-07-10 20:33, dym80 pisze:

> [...]
    >
    > A tak w ogóle to jak wygląda internetowa transakcja fikcyjna?
    > Czy to chodzi o to, że na allegro sprzedaję kumplowi powietrze w butelkach?

    Fikcyjna, to będzie wtedy, jeśli Ty nie dostarczysz mu tych butelek,
    albo nie dostaniesz kasy i będzie to z góry ukartowane.
    Ewentualnie można by sprawdzać, czy zapłaciłeś PCC i włączyłeś to do PIT
    (no - chyba, że to powietrze miało co najmniej pół roku, było używane, a
    Ty tego nie robisz regularnie (hint: następnym razem sprzedawaj
    złudzenia. Tak robią TU i mają się dobrze.))

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. Sqlwiel.

  • 7. Data: 2012-07-11 20:29:44
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Krzysiek" 4ffc58db$...@n...home.net.pl

    > [..] w przypadku podejrzenia, że dana transakcja jest fikcyjna

    SynC wypłaci fikcyjne 5%...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 8. Data: 2012-07-12 12:15:11
    Od: "yoss" <y...@s...wp.pl>

> [...]
    > Ty tego nie robisz regularnie (hint: następnym razem sprzedawaj złudzenia.

    Akcja zatacza coraz szersze kręgi. Teraz artykuł na wp:
    http://banki.wp.pl/kat,6599,title,Polak-potrafi-czyl
    i-tak-wyludza-sie-pieniadze-z-banku,wid,14752947,wia
    domosc.html?ticaid=1ecac

  • 9. Data: 2012-07-12 12:28:24
    Od: luc <b...@g...net>

    On 12 Lip, 12:15, "yoss" <y...@s...wp.pl> wrote:
    ,od-jutra-1406-rusza...

    > Akcja zatacza coraz szersze kręgi. Teraz artykuł na
    wp:http://banki.wp.pl/kat,6599,title,Polak-potrafi-c
    zyli-tak-wyludza-sie...

    O! Dziennikarze trafili na usenet:
    <http://banki.wp.pl/kat,6600,title,Zbieracze-wisiene
    k-wyciskaja-z-
    bankow-nawet-5-tys-zl,wid,14709745,wiadomosc.html>

    Wychodzi na to, że z co lepszymi pomysłami trzeba będzie uciec do
    TORa ;-)

    pzdrwm
    luc

  • 10. Data: 2012-07-12 12:30:57
    Od: MK <m...@i...pl>

    W dniu 12.07.2012 o 12:15 yoss <y...@s...wp.pl> pisze:

    > Akcja zatacza coraz szersze kręgi. Teraz artykuł na wp:
    > http://banki.wp.pl/kat,6599,title,Polak-potrafi-czyl
    i-tak-wyludza-sie-pieniadze-z-banku,wid,14752947,wia
    domosc.html?ticaid=1ecac

    Debile... mam na mysli oczywiscie Aliora. Promocje maja na celu kreowanie
    zachowan konsumentow. Skoro ktos przygotowuje promocje to piwinien sie
    zastanowic nad jej skutkami. Gadanie o organach scigania to jakies
    kompletne kretynstwo. W kazdym razie warto sie chyba od nich trzymac z
    daleka, bo zaczna zaraz zglaszac osoby, ktore zamykaja u nich konta, albo
    zakladaja za duzo promocyjnych lokat...

    Na grupie w ostatnich m-cach mielismy informacje o kilku koszmarnie
    zaplanowanych promocjach

    BGZ Optima - lokaty 1 dniowe,
    eurobank - 1% moneybacku za korzystanie z PayByLink,
    skycash - bezprowizyjna wplata karta VISA i bezprowizyjna wyplata z
    bankomatu.

    Alior juz kiedys zaliczyl duza wpadke z bezprowizyjnymi przelewami z KK,
    jak nie wyciagneli wnioskow z tej lekcji. Jesli w obszrach ryzyka maja
    takich samych profesjonalistow to balbym sie o przyszlosc tego banku.

    MK