  • 1. Data: 2020-04-28 18:34:22
    Temat: Wszystko to dziwne jakieś...
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Przed czym te zabezpieczenia zabezpieczają, jeśli to działa tak:

    1. Wypełniam koszyk w sklepie internetowym, wysyłka za 3 tygodnie.
    2. Klikam zapłać kartą, klik, klik, przychodzi sms z kwotą A, potwierdzam.
    3. Na karcie pojawia się blokada na 10 zł.
    4. Blokada schodzi.
    5. Ja modyfikuję zamówienie, albo sklep sam z siebie (bo czegoś nie ma,
    bo zamienniki...).
    6. Przychodzi towar oraz obciążenie na kwotę B.

    Po co te wszystkie zabezpieczenia, skoro i tak płacę inną kwotę niż
    potwierdzałem?

    MJ

  • 2. Data: 2020-04-28 20:25:48
    Temat: Re: Wszystko to dziwne jakieś...
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.04.2020 o 18:34, Michal Jankowski pisze:

    > Po co te wszystkie zabezpieczenia, skoro i tak płacę inną kwotę niż
    > potwierdzałem?

    Po to, ze jeśli obciążą Twoją kartę powyżej kwoty, którą zaakceptowałeś,
    a Ty złożysz reklamację, to bank zwróci Ci pieniądze bez badania meritum
    sprawy i zażąda ich od tego, komu wysłał (z reguły organizacja
    rozliczająca) . Ta zażąda ich od banku, któremu pieniądze sama
    przekazała, a bank sobie pieniądze pobierze od tamtego sklepu i sklep
    będzie musiał dochodzić sobie w drodze cywilnej na Tobie zapłaty. Jeśli
    to sklep z odległego kraju, to taniej im może wyjść odpuszczenie po
    ewentualnie jakimś emailu do Ciebie, ze "uniżenie proszą, byś jednak im
    zapłacił, bo to iście niechrześcijański czyn niezapłacić".

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2020-04-28 20:48:22
    Od: Maniak <x...@a...com>

    > niezapłacić
    A jaka jest kara za błędy ortograficzne?

  • 4. Data: 2020-04-28 22:51:57
    Od: Bischoop <B...@v...net>

    On 2020-04-28, Maniak <x...@a...com> uczepil sie:
    > A jaka jest kara za błędy ortograficzne?

    A ty to bys juz karac chcial, nazigrama jebany.

  • 5. Data: 2020-04-29 08:59:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 28 Apr 2020 18:34:22 +0200, Michal Jankowski napisał(a):
> [...]
    > 6. Przychodzi towar oraz obciążenie na kwotę B.
    >
    > Po co te wszystkie zabezpieczenia, skoro i tak płacę inną kwotę niż

    Przed czym to dobre pytanie, bo na allegro i w jeszcze innym sklepie
    place bez SMS.

    Rozumiem ze kwota A to nie bylo 10 zl ?

    Widac blokady sklep uzywa tylko do sprawdzenia karty, a potem juz
    normalnie - bez zadnych zabezpieczen.

    Tylko ... skad sie wziela kwota A w SMS z pkt 2 ?
    Jakos musial sklep do banku przekazac ... obciazenie, blokada ?

    J.

  • 6. Data: 2020-04-29 12:06:44
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 29.04.2020 o 08:59, J.F. pisze:

    > Przed czym to dobre pytanie, bo na allegro i w jeszcze innym sklepie
    > place bez SMS.

    Unikam jak mogę "podpinania kart pod rachunek". Samo hasło do allegro
    jako zabezpieczenie przed kradzieżą z karty - no way.

    > Rozumiem ze kwota A to nie bylo 10 zl ?

    Nie było. Może to być 100 zł, może 1000... A 10 zł jest stałą wartością
    blokady niezależnej od wartości zakupu.

    > Widac blokady sklep uzywa tylko do sprawdzenia karty, a potem juz
    > normalnie - bez zadnych zabezpieczen.
    >
    > Tylko ... skad sie wziela kwota A w SMS z pkt 2 ?

    Z wartości koszyka. :)

    > Jakos musial sklep do banku przekazac ... obciazenie, blokada ?

    "Autoryzacja". :)

    Można kazać potwierdzić sms-em inną kwotę niż przyjdzie zapłacić. To
    jakiś absurd jest.

    MJ

  • 7. Data: 2020-04-29 15:25:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michal Jankowski" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]

    >Unikam jak mogę "podpinania kart pod rachunek". Samo hasło do allegro
    >jako zabezpieczenie przed kradzieżą z karty - no way.

    W sumie racja, ale ... wygoda robi swoje :-)
    Numerka wpisywac nie zamierzam ... blik, mtransfer jako alternatywa ?

    Tak czy inaczej - niby obowiazkowe 3D, a mozna zaplacic bez.
    Wszystkie swinie sa rowne, ale niektore sa rowniejsze :-)

    >Nie było. Może to być 100 zł, może 1000... A 10 zł jest stałą
    >wartością blokady niezależnej od wartości zakupu.

    Czyli takie sprawdzajace.

    >Z wartości koszyka. :)
    > Jakos musial sklep do banku przekazac ... obciazenie, blokada ?
    >"Autoryzacja". :)

    A blokada na 10 zl ?

    >Można kazać potwierdzić sms-em inną kwotę niż przyjdzie zapłacić. To
    >jakiś absurd jest.

    Bo to na prosty, amerykanski rozum :-)

    J.

  • 8. Data: 2020-05-01 15:33:37
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> writes:

    > Można kazać potwierdzić sms-em inną kwotę niż przyjdzie zapłacić. To
    > jakiś absurd jest.

    Nie tak bardzo. Ryzyko ponosi sklep, widocznie im się opłaca skoro wciąż
    istnieją. To nie jest zabezpieczenie przed dokonywaniem transakcji przez
    uprawnioną osobę :-)

    Natomiast w przypadku SMSa z kwotą większą niż trzeba, albo w ogóle
    nieoczekiwanego (gdy klient niczego nie kupuje), no coż - wydaje mi się,
    że to nieco wtedy poprawia sytuację.
    --
    Krzysztof Hałasa