  • 1. Data: 2008-11-08 01:17:15
    Temat: Wreszcie jest tak, jak rząd chce -- nie mam beleke!!!
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Wreszcie nigdzie belek!!!
    Ale w tym miesiącu (i w następnych) będę miał ciężko, bo nie mam
    pojęcia, gdzie pakować pieniądze... Jeszcze lokaty w Mille nie sprawdziłem...

    Mogliby już zdjąć te belki, bo nudno się robi...
    Miałbym lokatę trzymiesięczną (lub dwie) i ze dwa konta oraz karty...
    Zamierzam co miesiąc odkładać tysiąc złotych... I gdzie to pakować? :)
    Oby do wiosny!!! Wiosną może pojadę wreszcie na wakacje i ulżę kontom...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 2. Data: 2008-11-08 08:14:43
    Temat: Re: Wreszcie jest tak, jak rząd chce -- nie mam beleke!!!
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > Wreszcie nigdzie belek!!!

    Wydaje mi sie, ze odpowiedzia na Twoje modlitwy jest Alior Bank. Wyglada na
    to, ze zamiast zakladac jakies tam ubezpieczenia czy inne dyrdymaly po
    prostu zrobili kapitalizacje dzienna lokaty overnight. Przy 11% rocznie
    dziennie masz 0,0301369%, czyli 8000zl da Ci 2,41zl odsetek. Przy czym aby
    od 8 tys. dostac taki procent musisz miec na koncie 16.000. Chyba lepszy
    pomysl niz zakladac 32 konta oszczednosciowe w bz wbk :-)
    Niestety nie wiem czy da sie zrezygnowac z platnej, a co gorsza
    niebezpiecznej, bo podpietej pod calosc srodkow, karty do konta.

  • 3. Data: 2008-11-08 12:03:53
    Od: kuba <k...@k...onet.pl>

    Szymon pisze:

> [...]
    > Niestety nie wiem czy da sie zrezygnowac z platnej, a co gorsza
    > niebezpiecznej, bo podpietej pod calosc srodkow, karty do konta.

    Czyli najlepiej oprocentowane konto.Dobrze licze,bez belki 6,54%.Ale z
    drugiej strony kto na koncie trzyma 16 kz.Ktos z mala kasa pakuje to na
    lokate.A jesli kogos stac na trzymanie tyle kasy na koncie odstawowym
    nie bawi sie w belki.

  • 4. Data: 2008-11-08 12:24:12
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-11-08, kuba <k...@k...onet.pl> wrote:

    [...]

    > Czyli najlepiej oprocentowane konto.Dobrze licze,bez belki 6,54%.

    A liczyłeś z uwzględnieniem przyrastającego kapitału?
    Bo codziennie coś-tam dopływa. Zresztą - można sobie wziąć też kk i 16k
    przelać z rachunku kk, czyli zarabiać na "nie-swoim" kapitale. ;)

    > Ale z drugiej strony kto na koncie trzyma 16 kz.Ktos z mala kasa pakuje
    > to na lokate.A jesli kogos stac na trzymanie tyle kasy na koncie odstawowym
    > nie bawi sie w belki.

    Ale jak ktoś ma 1-2k to konto gdzie nie ma belki mu się pewnie spodoba.
    :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 5. Data: 2008-11-08 12:27:47
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "kuba" <k...@k...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]

    A gdzie tam lepszy. :)

    > drugiej strony kto na koncie trzyma 16 kz.Ktos z mala kasa pakuje to na
    > lokate.A jesli kogos stac na trzymanie tyle kasy na koncie odstawowym nie
    > bawi sie w belki.

    Takie uogolnienia są raczej nieuprawnione. A jesli już na siłę uogólniać to
    raczej na odwrót.

    marekz

  • 6. Data: 2008-11-08 21:03:22
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Niestety nie wiem czy da sie zrezygnowac z platnej, a co gorsza
    > niebezpiecznej, bo podpietej pod calosc srodkow, karty do konta.

    z każdej karty da się zrezygnować, nawet jeżeli jest ona obowiązkowa
    przy otwieraniu konta to
    przecież można ją później zastrzec i nie zamawiać duplikatu ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 7. Data: 2008-11-08 21:53:03
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > z każdej karty da się zrezygnować, nawet jeżeli jest ona obowiązkowa przy
    > otwieraniu konta to
    > przecież można ją później zastrzec i nie zamawiać duplikatu ;-)

    Jakos nie mam przekonania do bankow, ktore lepiej od klienta wiedza, co mu
    sie przyda. 3zl/mc bez mozliwosci zniesienia oplaty np. poprzez transakcje
    bezgotowkowe (jak w Lukasie czy Multi) to troche lipa. A kombinowac z
    zastrzeganiem nie mam wielkiej ochoty, nawet jesli jest taka mozliwosc
    obejscia tej oplaty. Nie lubie kosztow - chocby wizyt w placowce czy
    dzwonienia na infolinie.

  • 8. Data: 2008-11-09 18:21:25
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Szymon" gf3hst$1t9$...@n...dialog.net.pl

> [...]
    > inne dyrdymaly po prostu zrobili kapitalizacje dzienna lokaty overnight. Przy 11%
    rocznie dziennie masz 0,0301369%, czyli 8000zl

    Pobieżne liczenie wykazuje właśnie tyle, ale zamierzam miesięcznie odkładać
    1 tysiąc złotych, więc oszczędności mogą ;) rosnąć. Życie jest brutalne
    i zapewne będzie to więcej niż 1 tysiąc miesięcznie...

    > Przy czym aby od 8 tys. dostac taki procent musisz miec na koncie 16.000.

    Tego nie pojmuję.

    > Chyba lepszy pomysl niz zakladac 32 konta oszczednosciowe w bz wbk :-)

    Z WBK chyba ;) się rozstaję. Mam tam kartę dodatkowa do karty głównej, której
    ,,posiadaczką'' jest moja Matka. WBK chce dorobić :) niesłusznie na prowizji,
    olewając moją wolę rozstania się z kartą dodatkową. Takie właśnie rozstanie
    ustaliliśmy (ja i bank) niemal rok temu i stosowne wypowiedzenie złożyłem
    w stosownym czasie. Za używanie karty dodatkowej w drugim ,,roku użytkowym'' ;)
    jest opłata w wysokości 38 złotych. Ja nie chcę się dać, ale Matka miała
    wypadek (wstrząs mózgu, krwiak, pęknięcie podstawy czaszki itp.) niemal
    dwa lata temu, więc spuściła z bojowego tonu (a była mocniejsza ode mnie)
    na dobre, a ponadto ma chore serce i może wymięknąć przy ,,kulturalnych''
    rozmowach z WBK... Z doświadczenia (swego i cudzego --- choćby czerpanego
    z PeKaO SA -- ale nie tylko stamtąd biorą się moje spostrzeżenia) wiem o tym,
    że jeśli bank zacznie dobierać ;) takie prowizje, to po jakimś czasie ulegania
    oskubie do cna, :) a nawet zechce posłać do więzienia za długi. :) Dla mnie
    zachowanie BZ WBK mówi wyraźnie, że trzeba (spokojnie acz konsekwentnie)
    ewakuować się stamtąd... Bank nie atakuje nagle i niespodziewanie, jest
    raczej podobny do ospałego olbrzyma, który z trudem panuje nad sobą, lecz
    konsekwentnie dąży do jednego celu, jakim jest zdruzgotanie ,,przeciwnika''
    zwanego ,,Szanownym Klientem''. :) Jak mądry człowiek radzi sobie w wodzie
    z rekinami czy krokodylami (znając zwyczaje zwierząt i algorytmy ich
    postępowania oraz bodźce budzące reakcje -- na przykład większość rekinów
    nie gryzie ,,sąsiadów'', póki w wodzie nie czuć zbyt wiele krwi a krokodyle
    nie atakują ,,zwierzyny'' dopóki powierzchnia :) wody nie będzie wydawała
    odgłosów stosownego pluskania -- sam nie sprawdzałem) tak przeciętny klient
    radzi sobie z bankami, ale tak czy siak trzeba pamiętać o tym, że z WBK
    igra się jak z nierozumnym zwierzęciem, któremu instynkt nakazuje oczyszczanie ;)
    okolicznych bajorek... ;) Zwykły/przeciętny ,,Szanowny Klient'' po prostu
    oburza się na zachowanie banku i odchodzi obrażony, dzięki czemu nie popada
    w konsekwencje nieuczciwego dążenia. Gorzej jest z ludźmi wyrozumiałymi,
    którzy nie lubią oburzania się -- banki (i nie tylko banki) zjadają
    (potrafią zjadać) takich ludzi żywcem, zazwyczaj na oczach obojętnej gawiedzi... :)

    Mnie takie przepychanki (jak z wBK i jego prowizją) rajcują (nawet teraz,
    gdy głoszę, iż płacenie podatków jest samobójstwem ze względu na transfer
    tychże do ,,Kościoła'' głoszącego kult śmierci pod przykrywką kultu życia,
    czyli wówczas, gdy jakaś sędzia może wkurwić się (w co wątpię) moją postawą
    (jakby nie było uszczuplającą kasę Fiskusa) i na tak zwane czarne powiedzieć
    białe w trakcie ewentualnej rozprawy, konsekwencje czego mogłyby być koszmarne)
    ale Matka może nie wytrzymać, bo im człowiek starszy, tym mocniej ceni swoje
    życie... Moja niezręczna sytuacja w WBK to konsekwencja wspólnot -- ja wytrzymam
    (bo mam już taki charakter -- wytrzymuję ból czy strach od zawsze, choć bywa iż
    płacę wysoką cenę -- zwłaszcza za stres) ale kto inny może nie wytrzymać (w tym
    wypadku Matka) i muszę wówczas przegrać mimo swojej dobrej ,,pozycji startowej''...

    Ewentualne wygrane dodają później otuchy (ani razu nie przegrałem przed sądem,
    jeśli nie liczyć przegranej w sprawie, której wygrać nie chciałem, bo wygrana
    oznaczałaby, iż można mnie obrazić -- akurat tamta sprawa nauczyła mnie tego,
    iż adwokatom nie można dać zbyt dużej swobody a z każdym słowem (oskarżeniem)
    należy się liczyć przed złożeniem pozwu) natomiast ewentualne przegrane zapewne
    łamią tak zwanego ducha na tak zwane zawsze.

    > Niestety nie wiem czy da się zrezygnowac z platnej, a co gorsza niebezpiecznej, bo
    podpietej pod calosc srodkow, karty do konta.

    A co w niej niebezpiecznego? Płatność jest złem (to oczywiste) ale chyba można
    z karty zrezygnować... Zaraz (może niezupełnie zaraz) sprawdzę... Dzikie
    połączenie z netem rwie się niemiłosiernie... Przy okazji spostrzegam,
    jak niewiele potrzebuję w tej materii netowej -- jak rzadko sięgam do
    ,,internetu''... Płaciłem za dostęp tak dużo, teraz mogę nieźle zaoszczędzić...
    Dostęp do Usenetu mogę realizować bez stałej łączności -- tutaj poczytam
    i odpiszę, a 400 metrów stąd, gdzie mam dostęp płatny, ,,zsynchronizuję''
    sobie to i owo...

    Dzięki za Alior -- wkrótce sprawdzę, o co tam chodzi...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 9. Data: 2008-11-10 00:23:44
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" gf7n1b$9aq$...@i...gazeta.pl

    > "Szymon" gf3hst$1t9$...@n...dialog.net.pl

    zamiast zakladac jakies tam ubezpieczenia czy
    rocznie dziennie masz 0,0301369%, czyli 8000zl

    Nie... No... To jakieś horrendalne ;) nieporozumienie...
    Bank chyba pomylił mój adres zameldowania z korespondencyjnym...
    Mam chodzić do tego banku piechotą aż 350 metrów? ;)
    Jak tak można?!?!? ;)

    Mogliby lepiej sprawdzać, gdzie mieszkam, jeśli już chcą mi sprawiać
    taką przyjemność, jak bank w odległości rzutu beretem od miejsca
    mego zamieszkania... :)

    Mam tutaj (w okolicy) dwa banki i dwa luźne bankomaty, ale warunki tamtejsze
    nie są rozsądne... Jeśli z Aliorem z będzie OK, to będę co najmniej zadowolony. :)

    Przyda się pod nosem bezpłatne konto do wpłacania makulatury i bezpłatnego
    wylewania pieniędzy w ,,świat''.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 10. Data: 2008-11-10 07:39:41
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > Tego nie pojmuję.

    W Aliorze polowa srodkow jest na 11%. Stad musisz posiadac 2x wiecej.