  • 1. Data: 2004-01-07 21:29:04
    Temat: Wpis do hipoteki - pytanie
    Od: "Piotr Wójtowicz" <p...@o...pl>

    Sprawa dotyczy kredytu w CHF uzyskanego w BZWBK.

    Sad mi zalozyl ksiege i z banku dostalem wniosek z
    ktorym mam sie udac do sadu w celu ustanowienia
    zabezpieczenia kredytu.

    Wszytko jasne tylko dlaczego bank chce miec
    dwa wpisy?
    Jeden na kwote udzielonego kredytu - wpis zwykly
    Drugi - kaucyjny na kwote przewidywanych odsetek

    Czy to normalna procedura i czy nie wystarczyl by
    sumaryczny jeden wpis do hipoteki kaucyjnej?

    Przeciez wiadomo, ze to dla mnie podwojny koszt w sadzie
    Dodatkowo z tego co sie orientuje wpis zwykly jest duzo
    drozszy od kaucyjnego.

    Prosze o info od zorientowanych w tej tematyce.

    Piotr Wójtowicz

  • 2. Data: 2004-01-09 15:37:31
    Temat: Re: Wpis do hipoteki - pytanie
    Od: "Lesia" <l...@o...pl>

    > Wszytko jasne tylko dlaczego bank chce miec
    > dwa wpisy?
    > Jeden na kwote udzielonego kredytu - wpis zwykly
    > Drugi - kaucyjny na kwote przewidywanych odsetek

    Hipotekę kaucyjną ustanawia się na wierzytelności z góry nie dające się
    określić jak np. odsetki. Bank musi oszacować ile przewidywalnie ( czyli dość
    przesadnie wywyższa kwotę) będą wynosić odsetki i koszty np upomnień. Na tego
    typu należności tworzy się zabezpieczenie w postaci h.Kaucyjnej.

    Kwota kredytu jest z góry okreslona i znana. Dlatego musi być tu ustanowiona
    hipoteka zwykła.

    > Czy to normalna procedura i czy nie wystarczyl by
    > sumaryczny jeden wpis do hipoteki kaucyjnej?

    To jest normalna procedura i sądy odrzucają najcześciej wnioski banków
    wpisujących hipotekę kaucyjną na cała kwotę tj. kredyt+odsetki.

  • 3. Data: 2004-01-09 16:31:47
    Od: Marek Madej <m...@w...INTERIA.i-to.PL>

    Lesia dnia 2004-01-09 16:37 napisał(a) co następuje:

    > To jest normalna procedura i sądy odrzucają najcześciej wnioski banków
    > wpisujących hipotekę kaucyjną na cała kwotę tj. kredyt+odsetki.

    A to ciekawe. Ja mam wpisaną tylko hipotekę kaucyjną na całą kwotę. I w
    sądzie nie miałem problemów. GEBM, Kredyt walutowy.

    Marek

  • 4. Data: 2004-01-10 11:01:49
    Od: "Lesia" <l...@o...pl>

    > A to ciekawe. Ja mam wpisaną tylko hipotekę kaucyjną na całą kwotęI w
    > sądzie nie miałem problemów. GEBM, Kredyt walutowy.

    No to masz szczeście. Niestety wiem z praktyki, że w róznych sądach może być
    różnie. Z tym, że jak sie tak zastanowić , to rzeczywiście kredyt w walucie
    może być w całości zabezpieczony hipoteką kaucyjną, z uwagi na zmianę kursów, a
    więc na dobrą sprawę również co do kapitału nie wiadomo ile się go zapłaci,
    jesli przeliczyć na złotówki. Jeśli kredyt jest w złotówkach, to raczej
    hipoteka zwykła

  • 5. Data: 2004-01-12 15:58:58
    Od: jaszczur <j...@a...at.reply-to.invalid>

    Przeglądam pl.biznes.banki
    a tam użytkownik Lesia pisze:

> [...]
    > więc na dobrą sprawę również co do kapitału nie wiadomo ile się go zapłaci,
    A o hipotece w walucie słyszałaś?