  • 1. Data: 2004-01-07 21:00:17
    Temat: Visa - tabela kursów
    Od: "Tashi" <t...@W...gazeta.pl>

    czy ktoś może zna link do tabeli kursów tej organizacji?? Ja jakoś nie mogę
    trafić na stronach Visy. W niedługim czasie zacznę otrzymywać małe kwoty od
    jednej osoby ze Stanów i znalazłem kartę Visa TravelMoney, która się chyba
    nieźle do tego nadaje, no i jest tania (ok. 20$ za 18 miesięcy). Chciałem się
    zorientować po jakim kursie będę wyciągać pieniądze - po kursie
    banku-właściciela bankomatu czy po kursie Visy??

  • 2. Data: 2004-01-08 08:06:57
    Temat: Re: Visa - tabela kursów
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Tashi <t...@W...gazeta.pl> wrote:
    > czy ktoś może zna link do tabeli kursów tej organizacji?? Ja jakoś

    Nie ma takiej oficjalnej tabeli. Wszystk zalezy od umowy z konkretnym
    bankiem.

  • 3. Data: 2004-01-08 14:03:17
    Od: "-->exit<--" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Tashi" <t...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    >a gdzie znalazles taka karte???
    pozdrawiam
    exit

  • 4. Data: 2004-01-08 15:13:28
    Od: "Tashi" <t...@N...gazeta.pl>

    O karcie tutaj:
    http://usa.visa.com/personal/cards/visa_travel_money
    _apply.html
    oraz tutaj:
    https://www.aaamyaccount.com/

    Niestety, karta jest bezużyteczna do Ebaya itp. Znalazłem też ciekawy adres:
    http://www.usmoneyexpress.us/MONEY_TRANSFERS.ASP
    Czy ktoś z Polonii wypowiedziałby się na temat opłat?, z góry dzięki!

  • 5. Data: 2004-01-10 08:47:12
    Od: "Fotech" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > http://www.usmoneyexpress.us/MONEY_TRANSFERS.ASP
    > Czy ktoś z Polonii wypowiedziałby się na temat opłat?, z góry dzięki!

    Czy Ty sadzisz, ze visa ci taka karte da ?
    Jesli mieszkasz w Polsce , to mozesz sobie najwyzej porozpatrywac karty
    polskich bankow, lub kilku krajow, ktore obsluguja nierezydentow, ale wtedy
    musisz sie liczyc z depozytem na poziomie 1500 - 2000 dolarow za wydanie
    karty.
    Chyba Ci sie pomieszalo cos. I nie sadze, zeby ktos zrobil w USA karte na
    siebie i ci ja dal, no chyba ze to Twoja Mama :) Zwlaszcza, ze jak napisales
    chodzi o drobne kwoty.
    Wojtek

  • 6. Data: 2004-01-10 11:30:39
    Od: "Tashi" <t...@N...gazeta.pl>

    > Czy Ty sadzisz, ze visa ci taka karte da ?

    Visa nie da

> [...]
    > musisz sie liczyc z depozytem na poziomie 1500 - 2000 dolarow za wydanie

    Mogę też porozpatrywać sobie oferty innych banków. Nie wiem, czy oferta
    polskich banków pozwoli mi na szybkie otrzymywanie kasy ze Stanów, temat
    był wałkowany wielokrotnie i w zasadzie nie ma tanich sposobów na przesłanie
    (często, kilka razy/mies.) Mój post w ogóle nie dotyczył wydania karty w Polsce,
    bo już mam. Chodziło o co innego - czytaj uważniej

    > Chyba Ci sie pomieszalo cos. I nie sadze, zeby ktos zrobil w USA karte na
    > siebie i ci ja dal, no chyba ze to Twoja Mama :) Zwlaszcza, ze jak napisales
    > chodzi o drobne kwoty.

    A ja sądzę, że zrobi - karta będzie ładowana tylko kwotą do przesłania, no
    chyba, że da się nią zrobić debet (stąd moje pytanie o tabelę kursów, żeby w
    wyniku przewalutowania tego uniknąć). Co do kwot - zależy co to dla Ciebie są
    drobne, przesłanie przelewem kosztuje jednorazowo więcej niż taka karta na 18
    mies a pocztą zbyt ryzykowne, więc się raczej tej osobie będzie opłacać - tanio,
    szybko i bezpiecznie. Poza tym to krewny ;-P

  • 7. Data: 2004-01-12 12:15:27
    Od: "-->exit<--" <j...@w...pl>

    Fotech tymi oto słowami opowiedział/a ...swój sen:
> [...]
    > Chyba Ci sie pomieszalo cos. I nie sadze, zeby ktos zrobil w USA
    > karte na siebie i ci ja dal, no chyba ze to Twoja Mama :) Zwlaszcza,

    oczywiscie,ze da:-))) i to bez depozytu.Subkonto do konta glownego i karta
    dodatkowa dla nie rezydenta.( mowie o VC)
    exit

  • 8. Data: 2004-01-12 14:21:30
    Temat: Re: Visa - tabela kursów + AmEx TravelFunds
    Od: "Tashi" <t...@g...pl>

    > oczywiscie,ze da:-))) i to bez depozytu.Subkonto do konta glownego i karta
    > dodatkowa dla nie rezydenta.( mowie o VC)

    Dzięki. Dzisiaj to samo uświadomił mi miły pracownik Millenium, który pracował
    w banku w Stanach. Więc jest nadzieja...
    W międzyczasie trafiłem na inną kartę przedpłaconą z możliwością doładowania -
    to jest AmEx TravelFunds, przedstawia się obiecująco:
    0$ za wydanie, doładowanie $5( wielokrotnością $100), opłata bankomatowa $2,5
    (przeboleję, w Polsce Euronet i Millenium, jednorazowo do $400), no i podgląd
    transakcji przez internet. Więcej tutaj:
    http://www10.americanexpress.com/sif/cda/page/0,1641
    ,18740,00.asp
    Kurs rozliczeniowy jak dla mnie korzystny: dzisiejszy 3,64 (PKOBP 3,57) -
    tutaj przelicznik:
    http://www.oanda.com/convert/classic?user=americanex
    press.
    Myślę, że to w sumie niezła oferta dla kogoś kto często otrzymuje pieniądze ze
    Stanów od jednej osoby.

  • 9. Data: 2004-01-12 14:25:03
    Od: "Adam Pilarski" <t...@N...gazeta.pl>

> [...]

    ,18740,00.asp
    Kurs rozliczeniowy jak dla mnie korzystny: dzisiejszy 3,64 (PKOBP 3,57) -
    Zostają jeszcze czeki podróżne, ale już chyba nie ma banku, który by je
    bezprowizyjnie zrealizował...

  • 10. Data: 2004-01-12 14:32:54
    Od: "-->exit<--" <j...@w...pl>

    Adam Pilarski tymi oto słowami opowiedział/a ...swój sen:
    > Zostają jeszcze czeki podróżne, ale już chyba nie ma banku, który by
    > je bezprowizyjnie zrealizował...

    w placowce AMEX lub banku ktory ma z nimi umowe realizujesz czeki bez
    prowizji.Prowizja jest tylko przy zakupie.
    pozdr
    Exit