    From: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Wolno?c dla Kredytów!
    Date: Sat, 24 Jun 2006 22:14:30 +0200

    On Sat, 24 Jun 2006 20:16:44 +0200, "Krzysztof"
    <o...@p...onet.pl> wrote:

    >Co ma do tego wolnosc. Niech kazdy sobie bierze kredyty walutowe, ale musza
    >byc regulacje wewnetrzne dla banku, ktory ma pieniadze depozytariuszy.

    a nie ma ich dziś? Czy udzielenie przez bank kredytu nominowanego w
    EUR niesie jakieś ogromne, znacznie większe niebezpieczeństwo dla
    niego niż udzielenie podobnego kredytu w zł?

    A wolność to właśnie wolnośc wyboru. Z jednej strony piszesz "niech
    kazdy sobie bierze kredyty walutowe" a z drugiej popierasz
    ograniczenie, czyli tak naprawdę niemożność wzięcia takiego kredytu
    (bo jak inaczej będzie można ograniczyć udzielanie ich jak nie poprzez
    zakaz lub sztuczne ich podrożenie?)

    >Kredyty walutowe niosa ze soba wieksze zagrozenie niewyplacalnosci
    >kredytobiorcy niz te w PLN to czemu sie dziwic. To media wykreowaly obraz

    a niosą? Za parę lat (NBP pisze nawet o przyszłym roku) w "walucie",
    więc co to za ryzyko

    >tanich kredytow w CHF, stopy w szwajcarii ida do gory zlotowka sie oslabia i
    >bedzie oslabiac, takze nie ma czym sie podniecac, bo mozna na tym wyjsc jak
    >Zablocki na mydle...

    taaa, i wszyscy kredytobiorcy czytają tylko gazety i oglądają TV, i
    zupełnie już nie mają czasu na porónanie ile ich ma kosztować spłata
    kredytu za tę samą nieruchomość w walucie naszej i obcej.

    a oczywiście masz rację, że na kredycie w walutach można się
    przejechać. Tylko czy na kredycie w złotych nie można? Dlaczego
    uważasz, że koniecznie są jakieś regulacje i odgórnie wprowadzane
    ograniczenia? Pozwól ludziom decydować co zrobią ze swoim dorobkiem.
    To właśnie jest wolność.

    Ale może ja się nie znam i zaraz wykażesz mi, że udzielanie kredytów w
    walutach to prosta droga do plajty banku i w związku z tym do utraty
    moich, tam zdeponowanych pieniędzy.

    --
    Jarek Andrzejewski