  • 1. Data: 2015-06-16 14:35:19
    Temat: Wesoły mBank - było o zajęciach komorniczych
    Od: Marek <f...@f...com>

    To, że mBank nie radzi sobie ze spółkami zoo to wiadomo od dawna.
    Jestem pełnomocnikiem do kilku rach. spółek zoo mojego pracodaqcy
    wraz z inną osobą. Dzisiaj mbank założył blokadę za zajęcie prywatne
    jednego z pełnomocników też na rachunek sp. zoo, do którego ma
    dostęp. To tak jakby MPK zająć rachunek za długi ich księgowego
    (który ma dostęp do rachunku MPK) tylko dlatego, że ma prywatny
    rachunek w tym samym banku jak jego pracodawca :-)
    Oczywiście wcześniej miałem zajęcia "osobiste" ale nigdy nie
    blokowano rachunków mojego pracodawcy :-) (do których mam dostęp jako
    pełnomocnik pracodawcy).

    Reklamacja złożona, ciekawe co dalej. Widać komuś nowemu w dziale
    egzekucji zatarła się różnica między współposiadaczem rachunku a
    pełnomocnikiem.

    --
    Marek

  • 2. Data: 2015-06-17 14:00:43
    Temat: Re: Wesoły mBank - było o zajęciach komorniczych
    Od: Marek <f...@f...com>

    Bank po interwencji blokadę zdjął. Jednak ciekawsza jest historia
    tego zajęcia. Wszystko wskazuje na to, że to kolejny przypadek
    wysyłania przez komornika zajęcia na pałę tylko przy zgodności
    nazwiska. Nie miał pesela to dopasował sobie pierwszego znalezionego
    w sieci pod zbliżonym (sic!) adresem...

    --
    Marek

  • 3. Data: 2015-06-17 18:52:17
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marek" a...@n...neostrada.pl

> [...]
    > nazwiska. Nie miał pesela to dopasował sobie pierwszego
    > znalezionego w sieci pod zbliżonym (sic!) adresem...

    (; Google też dopasowują, gdy niezgodność jest mała/drobna. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 4. Data: 2015-06-17 23:59:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 17 Jun 2015 14:00:43 +0200, Marek napisał(a):
> [...]
    > wysyłania przez komornika zajęcia na pałę tylko przy zgodności
    > nazwiska. Nie miał pesela to dopasował sobie pierwszego znalezionego

    Prokurator ? Bo sada najwyrazniej sa dla nich zbyt laskawe.

    Ale do sadu IMO tez warto, z wnioskiem o wycofanie/zablokowanie
    egzekucji czy jakos tak.

    A po dwoch tygodniach skarga na opieszalosc sadu :-)

    J.

  • 5. Data: 2015-06-22 00:32:32
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Marek <f...@f...com> writes:

> [...]
    > z inną osobą. Dzisiaj mbank założył blokadę za zajęcie prywatne
    > jednego z pełnomocników też na rachunek sp. zoo, do którego ma dostęp.

    Swoją drogą, czy tłumaczenie, że środki były "we władaniu", jest już
    nieaktualne?
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 6. Data: 2015-06-22 03:34:39
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-06-22 o 00:32, Krzysztof Halasa pisze:

    > Swoją drogą, czy tłumaczenie, że środki były "we władaniu", jest już
    > nieaktualne?

    Swoją drogą polecam rozróżniać zasadę egzekucji z ruchomości od
    egzekucji z rachunku bankowego. Szczegóły w kpc.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2015-06-22 17:08:15
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Liwiusz" mm7onj$8co$...@n...news.atman.pl

    > Swoją drogą polecam rozróżniać zasadę egzekucji z ruchomości
    > od egzekucji z rachunku bankowego. Szczegóły w kpc.

    Swoją drogą, czy wiadome ,,władanie'' dotyczy tylko ruchomości?
    Nieruchomości (domu) nie dotyczy? Jeśli pożyczę komuś samochód
    a ten ktoś mi nie zapłaci za używanie -- komornik może (aby mi
    dopomóc) sprzedać ów samochód... Czy tak samo może postąpić
    w wypadku nieruchomości? Jak pojmuję -- niekoniecznie, ale
    może pojmuje źle.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 8. Data: 2015-06-28 16:04:58
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> writes:

    > Swoją drogą polecam rozróżniać zasadę egzekucji z ruchomości od
    > egzekucji z rachunku bankowego. Szczegóły w kpc.

    Zakładam że to zalecenie dla komornika.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 9. Data: 2015-07-01 08:48:46
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 28 Jun 2015 16:04:58 +0200, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    wrote:
    > Zakładam że to zalecenie dla komornika.

    W tym przypadku raczej osoba w dziale zajęć była nadgorliwa, po
    konsultacji z wew. działem prawnym zdjęto zdjęcie.
    Niestety szkolenia w mBamku mają duże piętno detalu, personel nie
    wyczuwa jeszcze precyzyjnie pełnomocnictwa do rachunku spółek prawa
    handlowego.

    Uwielbiałem tą ciszę na infolinii jak jeszcze kilka lat temu mLinka
    próbowała zrozumieć to co widzi na ekranie monitora myśląc "przecież
    w mBanku nie mogą mieć rachunki sp zoo".... :-)

    --
    Marek