  • 1. Data: 2006-09-25 14:04:28
    Temat: Wczesniejsze wplaty na rachunek do spłaty kredytu
    Od: Pawel <p...@a...pl>

    Nie znam się za bardzo na kredytach .. a moim jedynym kredytem jest
    kredyt studencki ktory od jakiegos czasu splacam ....
    Na zawiadomieniach o splacie widze numer rachunku do splaty kredytu ...

    Moje pytanie: Co się stanie gdybym jakies "nadwyżki" kasy tam wpłacał ??
    Rozumiem że kapitał do spłaty się zmniejszy a co z ratami kolejnymi ?
    Bank będzie pobierał mi pieniądze jak co miesiąc czy może kolejna spłata
    się opóxni albo będzie mniejsza ?

    Dzieki z gory ...
    Pawel

  • 2. Data: 2006-09-26 01:38:10
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Pawel wrote:
> [...]
    > Rozumiem że kapitał do spłaty się zmniejszy a co z ratami kolejnymi ?
    > Bank będzie pobierał mi pieniądze jak co miesiąc czy może kolejna spłata

    Powinno być w umowie kredytu napisane co się z takimi dzieje.
    Róźnie może.
    Albo zostaną zaliczone na bieżąco i jak będziesz spłacał więcej to po
    prostu spłacisz szybciej, ale to się często nie zdarza.

    Częściej jest tak, że nadwyżka zostanie po prostu zaliczona na poczet
    następnej raty,ale dopiero w dni spłaty raty, a nie wcześniej.
    Do tego czasu leży na nieoprocentowanym rachunku bankowym i bank na tym
    zarabia.

  • 3. Data: 2006-09-26 09:46:41
    Od: Adam <d...@t...pl>

    Dnia Mon, 25 Sep 2006 16:04:28 +0200, Pawel napisał(a):

> [...]
    > Rozumiem że kapitał do spłaty się zmniejszy a co z ratami kolejnymi ?
    > Bank będzie pobierał mi pieniądze jak co miesiąc czy może kolejna spłata

    Musisz zapytać w banku bo to już zależy od tego gdzie masz ten kredyt - w
    różnych bankach różnie to rozwiązują.

    Swoją drogą nie widzę ekonomicznego sensu nadpłacania kredytu, który jest
    bardzo nisko oprocentowany - to już lepiej owe nadwyżki wpłacać na jakieś
    konto typu emax+ w Mbanku czy ing oko czy jakoś tak. No chyba, że jak
    najszybciej chcesz spłacić kredyt bo blokuje Ci on zdolność do uzyskania
    kolejnego.

    Adam

  • 4. Data: 2006-09-27 18:20:15
    Od: "Marcin" <k...@k...de>

    Witam

    Użytkownik "Adam" <d...@t...pl> napisał w wiadomości

    > No chyba, że jak
    > najszybciej chcesz spłacić kredyt bo blokuje Ci on zdolność do uzyskania
    > kolejnego.

    Przeciez to bez sensu by splacac kredyt z oprocentowaniem ponizej
    oprocentowania
    lokat i brac komercyjny kredyt. Nawet jak ktos ma pieniadze to chyba lepiej
    wplacic nawet na lokate i splacac co miesiac.

    Pzodrawiam

    Marcin