  • 1. Data: 2009-04-18 18:35:16
    Temat: WIBOR spada a rata kredytu hipotecznego w Kredyt Banku nie
    Od: " wc20037" <w...@g...pl>

    Witajcie!

    Od lipca 2007 mam kredyt hipoteczny w Kredyt Banku w PLN na kwotę ok. 290 000
    zł (oprocentowanie = WIBOR + marża 0,9%). Podpisując umowę dostałem
    harmonogram zakładający, że WIBOR + marża wynosi 7,2% - dla takiego założenia
    miesięczne równe raty miały wynosić około 2100 zł. Od jakiegoś czasu WIBOR
    jednak spada i moje oprocentowanie wynosi teraz ok. 5,4%, niestety raty nie
    spadają - wciąż płacę około 2100 zł miesięcznie.

    Przeliczyłem sobie na kalkulatorze rat, że dla takiej kwoty kredytu i takiej
    wysokości oprocentowania rata powinna wynosić 1600-1700 zł.

    Napisałem do banku, pani sytuacji nie wyjaśniła a jedynie przysłała
    zaktualizowany harmonogram, w którym rata spada nagle cudownie z 2100 do 1600
    zł. To mnie akurat cieszy, ale przez ostatnie miesiące wydaje mi się, że
    płaciłem za dużo, bo oprocentowanie spadło już znacznie wcześniej (niestety
    dokładnie nie wiem kiedy, bo wyrzucałem te wszystkie papierki przychodzące
    pocztą z banku).

    Jak teraz rozegrać sprawę? Co powinienem zrobić? Składać reklamację? Bo
    przecież mogą powiedzieć, że w nowym harmonogramie uwzględnili moją
    nadpłatę... O ile w ogóle mam taką nadpłatę.

    Co radzicie?

    Dzięki,
    Wojtek

  • 2. Data: 2009-04-18 20:33:59
    Od: "george" <g...@v...pl>

    " wc20037" <w...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > przecież mogą powiedzieć, że w nowym harmonogramie uwzględnili moją
    > nadpłatę... O ile w ogóle mam taką nadpłatę.

    1. sprawdz warunki zmiany oprocentowania w umowie ( tzn kiedy i jak powinni
    reagować na zmiany WIBOR (jaki ? )).

    2. odpal excela i za pomocą funkcji PMT() oblicz jakie raty powinienes
    płacić, wzfledem tego jakie rzeczywiscie płaciłec. Szczegołna uwage zwroc na
    wysokosc zapłaconych odsetek wzgledem odsetek wymagalnych.

    3. Sprawdz czy ewentualne nadplaty nie zostaly naliczone jako "wczesniejsza
    spłata kapitału". Kredyt Bank mogł poprostu potraktowac twoje 2100 jako
    "deklaracje" ze strony klienta "wczesniejszych spłat".
    Skoro robiłes taki przelew -> to widocznie miales w tym jakiś cel :)). A to
    że sie przypadkiem zgadzał z wczesniejszym harmonogramem to juz "czysty
    przypadek" ( haha ) i nikt tam nie wpadl ze "zapomnieli" ci wysłać nowy
    harmonogram.

    Po obliczeniu tego dopiero zdecyduj co z tym zrobić.
    george