  • 1. Data: 2009-04-18 13:00:37
    Temat: Kredyt hipo a przejscie na Euro
    Od: Radosław HORODNICZY <r...@g...com>

    Zakladajac ze wejdziemy za jakis czas do strefy euro
    nurtuja mnie 2 kwestie.

    1. Czy np jesli mamy teraz kredyt w PLN marza 0,9%+WIBOR
    To po przejsciu na EU marza zostanie taka sama ???

    (W tym przypadku kredyt w PLN wydaje sie bardzo racjonalny)

    2. Jesli np wezme kredyt w euro po kursie 4pln a zalozmy kurs przejscia
    na euro bedzie 4,8 to wtedy duzo strace.....

    (Tutaj jesli kurs przejscia na euro bedzie wyzszy niz moj kurs kupna waluty
    to trace, mam racje ? bo chyba nie ma mechanizmow ktore by przed tym
    chronily?)

  • 2. Data: 2009-04-18 18:28:39
    Temat: Re: Kredyt hipo a przejscie na Euro
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "Radosław HORODNICZY" <r...@g...com> wrote in message
> [...]
    > waluty
    > to trace, mam racje ? bo chyba nie ma mechanizmow ktore by przed tym
    Euro nie bedzie w Polsce tak szybko jak glosi propaganda Tuska. Kurs
    wielokrotnie bedzie rosl i spadal, czyli bedziesz zyskiwal lub tracil w
    stosunku do kursu po jakim wyplaca Ci kredyt. Definitywnie zyskasz lub
    stracisz na kapitale w momencie wtapienia do Eurolandu, gdy bedzie wiadomy
    kurs wymiany. Przy kredycie w PLN masz chyba mniejsza mrze, ktora potem
    bedzie marza dla kredytu w EUR.

  • 3. Data: 2009-04-18 20:59:05
    Od: "george" <g...@v...pl>

> [...]
    > waluty
    > to trace, mam racje ? bo chyba nie ma mechanizmow ktore by przed tym

    np. mBank nie podjął jeszcze "decyzji" co zrobi z umowami PLN w momencie
    wejścia de EUR.
    WBOR3M (jak u mnie) przejdzie na ???
    marża -> ???
    (to jest stan na dziś według operatora mLinii).

    jedno jest wiadome: nie bedzie koniecznosci zmiany wpisów w KW (
    zabezpieczenia ).
    Kwoty praw majątkowych będą przeliczane zgodnie z przelicznikiem ustawy
    wprowadzających EUR.
    (Podobnie jak w przypadku ustawy o denominacji złotego z 95' -> odsyłam do
    ustawy).

    george