  • 11. Data: 2002-03-29 07:57:59
    Temat: Re: WBK na windowsie...
    Od: "Artur O." <r...@w...pl>

    Użytkownik "Grzesieq" <g...@...p.a.m.k.i.l.l.e.r> napisał w wiadomości
    news:a80g8k$7b9$1@news.gazeta.pl...
    > Mialem. I powiem szczerze tak jak widzialem jak one dzialaja to tak wole
    nie
    > trzymac pieniedzy w banku, ktory przetwarza dane w systemach windowsowych.
    > To chyba pierwszy taki bank w Polsce jesli sie nie myle, ktory zdecydowal
    > sie na powierzenie pelnej obslugi informatycznej przy uzyciu rozwiazan MS.

    Wcale nie.
    Dopoki w PKO BP nie bylo ZORBY jechali na pececikach i pojedynczych
    programach pisanych pod DOSa :-)
    W PeKaO SA tez dluuugo jechali na pojedynczych systemach, a jako siec mieli
    zdaje sie Novella.
    Ich informatycy zrobili ich w bambuko i odeszli razem z pisanym dla PKO
    programem.
    Nazywal sie ZORBA 2000 . A firma ktora zalozyli nazywa sie Softbank.

    To byl pierwszy polski system bankowy na Unixie.
    Przed nim wszystkie banki jechaly na recznej robocie albo zupelnie
    amatorskich programikach.

    AO

  • 12. Data: 2002-03-29 09:09:01
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 28 Mar 2002, SirClie wrote:
    [...]
    >+ co mnie obchodzi jakie software i hardware ma bank?
    >+ ma działać i już

    Mnie tam obchodzi. "Ma działać" i "będzie działać w razie
    katastrofy" to dwie różne rzeczy.
    W powyższym zdaniu nie ma błędu: rozległy klaster
    (proszę nie sugerować że Windowsy lub un*xy są klastrowe)
    jest nie do zniszczenia PRZEZ KATASTROFĘ (działanie celowe
    to inna sprawa)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 13. Data: 2002-03-29 09:13:49
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 29 Mar 2002, Artur O. wrote:
    [...]
    >+ Przetwarzanie danych nie bedzie na tych systemach. To pracownicy beda mieli
    >+ Windows na stacjach roboczych.

    Z posta zaczynającego wątek:
    "informatycznš, w cało^Üci opartš na technologii serwerowej Microsoft."

    *W całości*.
    A później dziennikarze się dziwią że oni zawsze winni ;)

    [...]
    >+ Juz nie lubisz PKO BP ?

    Jak tylko końcówki z Windowsami to można przeżyć :)
    Choć najlepiej jakby poprzestać na emulatorach terminali ;) !

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 14. Data: 2002-03-29 09:37:29
    Od: <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > Nazywal sie ZORBA 2000 . A firma ktora zalozyli nazywa sie Softbank.

    > To byl pierwszy polski system bankowy na Unixie.
    a skąd takie informacje ? podaj rok stworzenia ZORBY 2000 a powiem Ci czy
    kłamiesz...

    > Przed nim wszystkie banki jechaly na recznej robocie albo zupelnie
    > amatorskich programikach.
    > AO
    patrz wyżej ...

    kpjm

  • 15. Data: 2002-03-29 10:22:51
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik <k...@p...onet.pl>

    bylo troche pojedynczych programikow ale glownie minisob i SOB na wieczorne
    przetwarzanie.
    nigdy nie bylo novella w PKO SA (wtedy tak sie nazywal)

    dla PKO BP programy byly napisane od nowa - nikt nikogo nie robil w
    bambuko - spytaj informatykow w pekaosa ;-))

    > a skąd takie informacje ? podaj rok stworzenia ZORBY 2000 a powiem Ci czy
    > kłamiesz...

    nie klamie tylko ktos mu tak naopowiadal - unix pojawil sie w polsce kilka
    lat pozniej a w 89 ZORBA powstala na CDOS - taki DOS wielostanowiskowy, do
    kilkunastu konsoli uciagnal ;-))

    faktem jest ze ZORBA pierwsza zostala przeniesiona na unix i pekaosa unixa
    wtedy jeszcze nie mial i dlugo im zajelo przeniesienie programow ladowych
    na unixa
    *** blad ***

  • 16. Data: 2002-03-29 13:33:02
    Od: "Artur O." <r...@w...pl>

    PKO

    > dla PKO BP programy byly napisane od nowa - nikt nikogo nie robil w
    > bambuko - spytaj informatykow w pekaosa ;-))

    PKO BP kupilo ZORBE 3000, ZORBE 2000 kupil miedzy innymi Bank Gdanski i
    chyba do dzis na niej jedzie. Zastapi go cos co ma Millenium.
    Bambuko polegalo na tym ze informatycy w PKO SA wykorzystali luke w prawie
    autorskim, a dokladnie to ze bank nie wymogl na nich tego ze to co pisali
    bylo wlasnoscia banku.
    Zalozyli Softbank majac gotowa ZORBE w kieszeni.

    AO

  • 17. Data: 2002-03-29 14:34:24
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Artur O."
> [...]
    > bylo wlasnoscia banku.
    > Zalozyli Softbank majac gotowa ZORBE w kieszeni.

    co ty k.... wiesz o zorbie ;-)))
    to sa zwykle oszczerstwa
    *** blad ***

  • 18. Data: 2002-03-31 01:41:25
    Od: "Piotr" <m...@p...onet.pl>

    > prawie
    >
    > co ty k.... wiesz o zorbie ;-)))
    > to sa zwykle oszczerstwa
    > *** blad ***

    Tak jakby ktos jeszcze nie sprawdzil to podaje:

    Pozdrawiam

    Piotr