  • 1. Data: 2005-12-29 11:21:04
    Temat: VW - ostrzezenie: przelewy wewnatrz banku - blad w systemie
    Od: "witrak\(\)" <w...@h...com>

    Forwarduje ciekawa wiadomosc (nie znalazlem
    informacji na ten temat) a wydala mi sie wazna:

    Informacja dla zainteresowanych:

    W systemie transakcyjnym VWbanku jest (potwierdzony)
    blad, ktory powoduje iz przelew z konta w VWbanku
    na inne konto w VWbanku dociera, ale pole "Tytulem"
    u odbiorcy jest puste.

    W ten sposob przelew z dyspozycja "zaplata za fakture
    nr ...." dochodzi do odbiorcy jako bez okreslenia celu
    czyli jako "dowolna wplata" i odbiorca moze sobie to
    zaksiegowac na dowolnie wybrana zaleglosc (albo raczej
    na najstarsza). Od strony nadawcy wszystko wyglada
    normalnie - jego wyciag zawiera to, co bylo wpisane.

    W banku wiedza o tym bledzie (zgloszony podobno do
    firmy obslugujacej), ale jedyne co zaproponowali
    w konkretnej sytuacji to zlozenie reklamacji pisemnej,
    ktora bedzie rozpatrzona "do 30 dni".

    Zapytalem, czy - gdy nadawca zleci wyslanie potwierdzenia
    na fax - odbiorca dostanie pelna informacje, tj. pole
    "tytulem" bedzie zawierac to, co bylo wpisane.
    Odpowiedz: mozemy tak zrobic, zeby byla pelna informacja.

    Pytanie: Czy moge zazadac, aby w ramach rekompensaty
    nie pobierano oplaty 5 zl za te usluge (mialem ponad 20
    takich) ?

    Odpowiedz: bedzie to rozpatrzone jesli zostanie zlecone
    pisemnie w trybie reklamacji ('ktora bedzie rozpatrzona...').

    Pytanie: Czy jezeli zlece to w normalnym trybie, a potem
    bede reklamowal, uznaja i zwroca oplate ?

    Odpowiedz: Nie moge udzielic wiazacej odpowiedzi.

    Pytanie: Czy moge uzyskac niezwlocznie polaczenie
    z osoba zdolna udzielic wiazacej odpowiedzi ?

    Odpowiedz: Nie.
    ------------------------

    witrak()

  • 2. Data: 2005-12-30 11:17:56
    Od: "witrak\(\)" <w...@h...com>

    "SebCz" <b...@a...pl> wrote in message

    > Z mojej strony wyglądało to tak, że jako odbiorca przelewu w
    > serwisie www widziałem niepełny tekst 'tytułem' (na szczęście
    > wiedziałem co to za przelew i za co), natomiast na wyciagu
    > papierowym wszystko już jest OK.

    Tak jest w skroconym - w zestawieniu transakcji. Ale w podgladzie
    szczegolow
    tekstu "tytulem" *w ogole nie ma* - jest zawsze pusta linia. Sam
    widzialem,
    bo tez mam taki przypadek - na szczescie jeden, no i na koncie
    prywatnym,
    a nie biznesowym :-)

    Natomiast, dla uzupelnienia tamtej wiadomosci, powiedziano mi, ze
    konsultantka byla bardzo zdziwiona, ze rozmawiajacy - wkurzony
    nielicho - wspomnial o pismie do nadzoru bankowego. Byc moze,
    jesli
    faktycznie na regularnym papierowym wyciagu bankowym jest pelna
    informacja - to nie ma co sie denerwowac.
    Ale ja od czasu walki z Tepsa o zaliczanie wplat niezgodne z
    kodeksem
    cywilnym, wolalbym wiedziec na 100%, ze odbiorca nie moze sobie
    zaliczyc wplaty na przeterminowane (niewymagalne od lat)
    zaleglosci.

    Pozdr.

    witrak()

  • 3. Data: 2005-12-31 09:36:01
    Od: SebCz <b...@a...pl>

> [...]

    widziałem niepełny tekst 'tytułem' (na szczęście wiedziałem co to za
    przelew i za co), natomiast na wyciagu papierowym wszystko już jest OK.

    SebCz