  • 1. Data: 2007-04-28 10:42:31
    Temat: VE, MC i MCE za granicą!?
    Od: SP1QXL <s...@p...pl>

    Witam!

    Czy Visa Electron, Masster Card i Master Card Electronic wydane w Polsce
    bedą w 100% obsługiwane w UE?
    Czy są jakieś zagrożenia o których warto wiedzieć?

    --
    TLZ.| http://rtfm.killfile.pl/#wybierz

  • 2. Data: 2007-04-28 10:49:43
    Temat: Re: VE, MC i MCE za granicą!?
    Od: "Robert.Wicik" <r...@n...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "SP1QXL" <s...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Witam!
    >
    > Czy Visa Electron, Masster Card i Master Card Electronic wydane w Polsce
    > bedą w 100% obsługiwane w UE?
    > Czy są jakieś zagrożenia o których warto wiedzieć?

    w 100% na pewno nie
    w różnych krajach jest różnie
    ale jak masz te 3 karty to 99% któraś zadziała
    a i tak warto mieć troche Euro w gotówce

  • 3. Data: 2007-04-28 11:00:25
    Od: Robert <k...@g...pl>

    > Czy są jakieś zagrożenia o których warto wiedzieć?

    W sumie zalezy od polityki banku. Kiedys niektore banki blokowaly
    platnosci zagraniczne ale to bylo dawano temu. Ja na karcie mialem
    blokade zakupow przez internet a i tak kilka razy udalo mi sie cos kupic.

    Pamietam w Niemczech mialem klopot, bo nie mialem Maestro a tylko taka
    chcieli. Wez pod uwage, ze niekorzy nie akceptuja kart kredytowych np.
    Lidl czy Alidi czy oba.

    Robert

  • 4. Data: 2007-04-28 11:33:48
    Od: Grzegorz Kamionka <k...@T...data.pl>

    Robert pisze:

    > Wez pod uwage, ze niekorzy nie akceptuja kart kredytowych np.
    > Lidl czy Alidi czy oba.

    Lidl _za granica_ nie akceptuje *tylko* kart kredytowych czy ogólnie nie
    ma możliwości dokonania płatności jakąkolwiek kartą?

    Pytam, bo w Polsce w Lidlu można płacić dowolną kartą płatniczą.

    --
    Grzegorz Kamionka

  • 5. Data: 2007-04-28 11:41:33
    Od: Robert <k...@g...pl>

    > Lidl _za granica_ nie akceptuje *tylko* kart kredytowych czy ogólnie nie
    > ma możliwości dokonania płatności jakąkolwiek kartą?

    Sporo _nie duzych_ punktow jest przeciwnych kredytowkom.

    Robert

  • 6. Data: 2007-04-28 13:55:56
    Od: Grzegorz Kamionka <k...@T...data.pl>

    Robert pisze:

    > Sporo _nie duzych_ punktow jest przeciwnych kredytowkom.

    Możesz sprecyzować czy *tylko* kredytówkom czy też *wszystkim* kartom
    płatniczym? Bo o to mi chodziło w moim wcześniejszym pytaniu.

    --
    Grzegorz Kamionka

  • 7. Data: 2007-04-28 17:36:09
    Od: Robert <k...@g...pl>

    > Możesz sprecyzować czy *tylko* kredytówkom czy też *wszystkim* kartom
    > płatniczym? Bo o to mi chodziło w moim wcześniejszym pytaniu.
    Glownie kredytowki sa nie lubiane.
    Czasem zdarza sie, ze akceptyja powyzej jakies tam kwoty.
    A najwazniejsze to miec 2 lub wiecej wystawcow np. Maestro i Visa.

    Acha coraz czesciej _nie przyjmuja_ kart bez chipu!

    Robert

  • 8. Data: 2007-04-28 20:18:28
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Grzegorz Kamionka <k...@t...data.pl> wrote:

    > Lidl _za granica_ nie akceptuje *tylko* kart kredytowych czy ogólnie nie
    > ma możliwości dokonania płatności jakąkolwiek kartą?

    W Niemczech (przy granicy szwajcarskiej) nie akceptują w ogóle kredytówek,
    akceptują tylko _niemieckie_ EC (ichniejsze Maestro) i szwajcarskie Maestro
    (dla klientów ze Szwajcarii).

    Aldi akceptuje tylko niemieckie EC (to też przy granicy, ale w w innych
    częściach niemiec, pewnie podobnie).

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 9. Data: 2007-04-28 20:19:35
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Grzegorz Kamionka <k...@t...data.pl> wrote:

    > Możesz sprecyzować czy *tylko* kredytówkom czy też *wszystkim* kartom
    > płatniczym? Bo o to mi chodziło w moim wcześniejszym pytaniu.

    W Niemczech i Szwajcarii są spore problemy z płatnościami jakąkolwiek kartą
    kredytową, głównie w mniejszych punktach usługowych, sklepach itp.
    (oczywiście takich, które mają terminal)

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 10. Data: 2007-04-29 10:02:22
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Przemysław Maciuszko pisze:

> [...]
    > (dla klientów ze Szwajcarii).
    >
    > Aldi akceptuje tylko niemieckie EC (to też przy granicy, ale w w innych

    Był niedawno gdzieś artykuł, tylko nie pamiętam gdzie. W Niemczech każdy
    land wydaje swoje karty, które działają tylko w ściśle określonym
    regionie i nigdzie poza, a do tego są kłopoty z innymi kartami z poza
    landu bo preferują tylko swoje - gdzie tu logika nie wiem. W porównaniu
    do Polski to są zacofani, że ho ho :)

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski