  • 1. Data: 2002-10-18 11:04:06
    Temat: Ubezpieczenie kredytow konsupcyjnych
    Od: BW <b...@n...pl>

    Witam !

    Mam pytanko czy w Polsce istnieje mozliwosc ubezpiczenia kredytu
    konsupcyjnego ? Chodzi mi o sytuacje utraty pracy przez kredytobiorce,
    w takim wypadku rabzepieczenie splacania rat pokrywane byloby z
    ubezpieczenia.?

    pozdr.

    bw

  • 2. Data: 2002-10-18 13:09:44
    Temat: Re: Ubezpieczenie kredytow konsupcyjnych
    Od: "MarcinK" <m...@a...net.pl>

    Nie wiem czy dotyczyć to może każdego kredytu konsumpcyjnego ale mam w
    ofercie kredyt gotówkowy z ubezpieczeniem.
    Istnieją dwie formy ubezpieczenia:
    1) Obejmuje zgon i trwałą niezdolność do pracy. Skutek - spłata pozostałej
    kwoty przez ubezpieczyciela.
    2) Obejmuje wersję pierwszą + czasową niezdolność do pracy. W przypadku
    czasowej niezdolności do pracy ubezpieczyciel spłaca w terminach wymagalne
    raty. Spłaty ubezpieczyciel zaczyna realizować po okresie ochronnym... ale
    to już szczegóły.
    Koszt ubezpieczenia podwyższa ratę kredytu.
    Przy kredycie z ubezpieczeniem istnieje możliwość "sztucznego" podwyższenia
    zdolności kredytowej (nie za dużo).
    Marcin