  • 1. Data: 2002-10-18 10:41:36
    Temat: przelew zlotowki->euro do Niemiec, jak?
    Od: "Tomek Kacperak" <k...@p...onet.pl>

    Witam,
    mam taki maly problem: potrzebuje przelac pieniadze na konto w Niemczech
    (posiadam konto zlotowkowe w banku Slaskim). Jednak w Slaskim dowiedzialem
    sie iz aby dokonac takiego przelewu potrzebuje faktury vat na przelewana
    kwote.
    Czy ktorys z bankow oferuje mozliwosc wplaty gotowkowej lub przelewu na
    konto w Niemczech bez faktur itp.?
    Jesli tak to ktory, i jakie sa z tym zwiazane oplaty? (kwota do przeslania
    ~30 Euro).

    pozdr
    Tomek Kacperak

  • 2. Data: 2002-10-18 12:17:16
    Temat: Re: przelew zlotowki->euro do Niemiec, jak?
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Tomek Kacperak" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > konto w Niemczech bez faktur itp.?
    > Jesli tak to ktory, i jakie sa z tym zwiazane oplaty? (kwota do przeslania

    Każdy (także Śląski) albo żaden.
    Faktura, ale właściwie zgodny z prawem cel transferu jest istotny.
    Opłata za w/w 100 zł pochłonie sporo (może nawet następne 100zł)

    Zastanów się czy musisz przelewać. Może jest inna forma zapłaty.
    Jeśli musisz, wróć do BSK i wypełnij druk.
    Faktura nie jest niezbędna do 10tys euro., ale się tym nie afiszuj.

  • 3. Data: 2002-10-18 14:03:49
    Od: "Tomek Kacperak" <k...@p...onet.pl>

    "berdycz" <p...@b...pl> wrote in message

> [...]
    > Jeśli musisz, wróć do BSK i wypełnij druk.
    > Faktura nie jest niezbędna do 10tys euro., ale się tym nie afiszuj.

    Dzieki za odpowiedz, juz ustalilem ze latwiej bedzie zaufac poczcie i wyslac
    te kase.

    pozdr
    tomciu

  • 4. Data: 2002-10-18 14:29:27
    Od: "Bax" <b...@n...pl>

    > Dzieki za odpowiedz, juz ustalilem ze latwiej bedzie zaufac poczcie i
    wyslac
    > te kase.

    Zapytaj się jeszcze w PKO BP. Mają stawki znacznie niższe niż 100 zł, i
    wystarczy deklaarcja ustana za co przelew jest.

    Pozdrawiam,
    Krzysztof

  • 5. Data: 2002-10-18 14:47:03
    Od: Marek G <m...@g...pl>

    Tomek Kacperak napiasl do grupy pl.biznes.banki:

    >Dzieki za odpowiedz, juz ustalilem ze latwiej bedzie zaufac poczcie i wyslac
    >te kase.

    Jezeli poczta, to najbezpieczniej bedzie listem wartosciowym - koszt
    ok. 15 zl przy kwocie rzedu 30E.
    List z gotowka zamykasz przy okienku. Jest ubezpieczony do pelnej
    wartosci. Priorytetem idzie 4-5 dni.

    Mozesz skorzystac tez z przelewu Eurotransfer w PKO BP - 45 zl.

    W BSK rzeczywiscie maja jakiegos joba z tytulem platnosci.

    Moze wreszcie ocknie sie jakis bank niemiecki i umozliwi nam zdalne
    zakladanie konta a'la ROR - to byloby najwygodniejsze.
    Sporo drobiazgow kupuje na niemieckim ebayu.

    Pozdrawiam - Marek

  • 6. Data: 2002-10-19 08:07:12
    Od: "boa" <a...@N...poczta.fm>

    > Jezeli poczta, to najbezpieczniej bedzie listem wartosciowym - koszt
    > ok. 15 zl przy kwocie rzedu 30E.

    z tego co wiem w regulaminie pocztowym pisze iz nie wolno przesylac
    pieniedzy w kopercie
    natomiast ja w zeszlym miesiacu wysylalem znajomemu w .de pieniadze zwyklym
    poleconym priorytetowym
    w kopercie firmowej i z pieczatkami firmy
    pies z kulawa noga by sie taka koperta zainteresowal - datarla bez problemu

    Łukasz Lizak