  • 1. Data: 2005-08-08 20:48:51
    Temat: USTAWA ANTYLICHWIARSKA - GDZIE TKWI HACZYK?
    Od: "witold" <w...@w...pl>

    Prezydent podpisal tzw. ustawe antylichwiarska.
    Jak wiadomo ustawa ta ogranicza oprocentowanie
    kredytow do 26 % oraz do 5% oplat manipulacyjnych.

    W zwiazku z tym mam pytanie? Gdzie tkwi haczyk?
    Czy faktycznie wyglada to w ten sposob?
    Jakos nie moge uwierzyc, ze banki pozwola
    sobie na utrate tak znacznej kasy za kredyty
    konsumenckie. Moze jest jakas tylna furtka?
    Chetnie poczytam Wasze opinie na ten temat.

    Czy ta ustawa dotyczy takze Providenta?

    pzdr

  • 2. Data: 2005-08-08 21:08:51
    Temat: Re: USTAWA ANTYLICHWIARSKA - GDZIE TKWI HACZYK?
    Od: wizardx12 <R...@c...barg.cy>

    Dnia 2005-08-08 22:48, witold napisał(a):
    > Prezydent podpisal tzw. ustawe antylichwiarska.
    > Jak wiadomo ustawa ta ogranicza oprocentowanie
    > kredytow do 26 % oraz do 5% oplat manipulacyjnych.

    25% czyli 4* stopa lombardowa (6,25%). 26 było gdy pożal się Boże sejm
    uchwalał ustawę.

    > W zwiazku z tym mam pytanie? Gdzie tkwi haczyk?

    Nie zapoznawałem się z ustawą, ale ograniczenie 5% nie obejmuje raczej
    całego repertuaru dodatkowych kosztów. Pewnie będzie można dowalić
    jakimś ubezpieczeniem etc.

> [...]
    > sobie na utrate tak znacznej kasy za kredyty
    > konsumenckie. Moze jest jakas tylna furtka?
    > Chetnie poczytam Wasze opinie na ten temat.

    Jasne. A nawet osoby fizyczne. I można za jej złamanie pójść na 2 lata
    do pierdla.

  • 3. Data: 2005-08-08 21:37:31
    Od: "majcher" <majcher@tkdamiWYTNIJ_se_TO.net>

    > Nie zapoznawałem się z ustawą, ale ograniczenie 5% nie obejmuje raczej
    > całego repertuaru dodatkowych kosztów. Pewnie będzie można dowalić jakimś
    > ubezpieczeniem etc.
    ustawa dotyczy też kredytu kupieckiego i każdego rodzaju pozyczek
    bez minimalnego limitu oraz czasu trwania pożyczki
    Jak Ci kumpel pożyczy 100 zł na miesiąc a później kupi Ci flaszkę za fatygę
    to możesz iść do pierdla na 2 lata bo flaszka kosztuje 20 zł więc pożyczyłeś
    stówę na 240% rocznie
    Ustawę obejść można na wiele sposobów, poprzez wprowadzenie opłat nie
    związanych bezpośrednio kredytem np.
    -wysokie ubezpieczenie kredytu
    -wprowadzenie wysokich prowizji za wpłatę rat na konto banki lub firmy
    udzielającej pozyczki
    -doliczanie odsetek do wysokośći kredytu, np pożyczasz 1000 zł ale na umowie
    masz napisane że pozyczyłeś 1500 zł
    - w lombardzie zapłacisz teraz za wycenę zastawu jego przechowywanie i
    oczywiście ubezpieczenie
    - wprowadzenie kart klienta za które trzeba oczywiście zapłacić
    - wyrobienie kart kredtytowych będzie droższe i będą krócej ważne.
    - pożyczanie kasy w innych walutach
    i wiele innych sposobów o których się przekonamy za kilka mieś.
    W końcu bankowcy i "lichwiarze" głupi nie są i lepiej więdzą jak się pożycza
    kasę i na jaki procent niż jakiś tam poseł. Dodam jeszcze że pomysłodawcą
    owej ustawy była Pani Aldona Michalak mgr inż. Szkoła Główna Gospodarstwa
    Wiejskiego, Wydział Rolny http://www.sejm.gov.pl/poslowie/posel4/244.htm

  • 4. Data: 2005-08-08 21:50:17
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    wizardx12 <R...@c...barg.cy> writes:

    > Jasne. A nawet osoby fizyczne.

    Osoba fizyczna to chyba w ogole nie ma prawa pozyczac komus pieniedzy
    na procent. Jakikolwiek.

    MJ

  • 5. Data: 2005-08-08 21:58:39
    Od: LM <p...@n...sig>

    Pisze do nas majcher pamiętnej daty 05-08-08 23:37:

> [...]
    >to możesz iść do pierdla na 2 lata bo flaszka kosztuje 20 zł więc pożyczyłeś

    Chciałbym mieć kumpla, który najpierw pożyczy mi forsę, a potem jeszcze
    postawi za to flaszkę :-)
    Ale wtedy to on będzie miał odsetki ujemne...

    --
    Nieustannie pozdrawiam
    Leszek Maszczyk

  • 6. Data: 2005-08-08 21:58:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Michal Jankowski napisał(a):

    > Osoba fizyczna to chyba w ogole nie ma prawa pozyczac komus pieniedzy
    > na procent. Jakikolwiek.

    Podaj podstawę prawną albo zamilknij ;-)

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 7. Data: 2005-08-09 03:43:15
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 8 Aug 2005 23:37:31 +0200,
    osoba podpisana: majcher <majcher@tkdamiWYTNIJ_se_TO.net>
    napisała:
    [....]
    > -wprowadzenie wysokich prowizji za wpłatę rat na konto banki lub firmy
    > udzielającej pozyczki
    Takiej opłaty nie da się wprowadzić. Wynika to bepzpośrednio z KC
    ("wirzyciel nie może odmówić przyjęcia świadczenia")
    KJ

    http://strony.aster.pl/kjonca/#f4y
    A lady is one who never shows her underwear unintentionally.
    -- Lillian Day

  • 8. Data: 2005-08-09 06:57:32
    Od: Michał Dąbrowski <d...@S...pl>

    Dnia Mon, 8 Aug 2005 23:37:31 +0200, majcher napisał(a):

    > - wyrobienie kart kredtytowych będzie droższe i będą krócej ważne.

    Wyrobienie karty zwykle nic nie kosztuje, a jest opłata roczna za
    użytkowanie, więć krótszy termin ważności karty to raczej większe starty
    dla banku. No, chyba, że jakoś inaczej zmienią politykę cenową kart.

    --
    Michał Dąbrowski
    d...@S...pl

  • 9. Data: 2005-08-09 07:17:55
    Od: "majcher" <m...@t...net>

    Użytkownik "LM" <p...@n...sig> napisał w wiadomości

    > Chciałbym mieć kumpla, który najpierw pożyczy mi forsę, a potem jeszcze
    > postawi za to flaszkę :-)
    > Ale wtedy to on będzie miał odsetki ujemne...
    he he, zamotałem się jasne że, Ty mu później kupisz flaszkę za fatygę :)

  • 10. Data: 2005-08-09 07:19:19
    Od: "majcher" <m...@t...net>

> [...]
    > Takiej opłaty nie da się wprowadzić. Wynika to bepzpośrednio z KC
    > ("wirzyciel nie może odmówić przyjęcia świadczenia")
    AIGO już pobiera takie opłaty