  • 1. Data: 2005-08-08 17:09:01
    Temat: Czy za to można pozwać bank ?
    Od: "Zbyszek Kłos" <k...@p...onet.pl>

    Cześć,

    Zdaje się, że był taki przypadek i ktoś wygrał - bodajże z ówczesnym LG
    Petro.

    Nie mam już od dawna (ponad 2 lata) rachunku w Pekao SA a dziś przysłali mi
    informację o zmianie oprocentowania rachunku. Zdaje się, że powinni usunąć
    moje dane sobowe ze swoich baz po rozwiązaniu umowy o prowadzenie rachunku ?

    --
    Pozdrawiam,
    Zbyszek

  • 2. Data: 2005-08-08 17:27:06
    Temat: Re: Czy za to można pozwać bank ?
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > moje dane sobowe ze swoich baz po rozwiązaniu umowy o prowadzenie rachunku ?

    a nie po 5 latach?

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 3. Data: 2005-08-08 17:29:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    rezist.com napisał(a):

    > a nie po 5 latach?

    Z oczywistych względów dane mogą usunąć później, ale nie powinni
    wysyłać niepotrzebnej korespondencji...

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 4. Data: 2005-08-08 17:30:04
    Od: LM <p...@n...sig>

    Pisze do nas Zbyszek Kłos pamiętnej daty 05-08-08 19:09:

> [...]
    >moje dane sobowe ze swoich baz po rozwiązaniu umowy o prowadzenie rachunku ?

    Pozwać zawsze możesz, ale ZTCW musisz udowodnić, że poniosłeś straty w
    związku z ich postępowaniem. Poza tym chyba nie muszą usuwać danych,
    jeżeli tego nie zażądasz (w końcu podpisałeś zgodę, w której zapewne nie
    było nic na temat powiązania czasu przetwarzania Twoich danych
    osobowych z posiadaniem konta).

    --
    Nieustannie pozdrawiam
    Leszek Maszczyk

  • 5. Data: 2005-08-08 17:56:51
    Od: "Zbyszek Kłos" <k...@p...onet.pl>

    Cześć,

> [...]
    > jeżeli tego nie zażądasz (w końcu podpisałeś zgodę, w której zapewne nie
    > było nic na temat powiązania czasu przetwarzania Twoich danych osobowych

    Tak tylko pytam ;-) I tak nie chciało by mi się w to bawić choć skojarzyłem,
    że kiedyś jakieś małżeństwo pozwało bodajże LG Petro i wygrało (choć jak
    teraz kojarzę to sytuacja była inna - chyba starali sie o kredyt ale nie
    podpisali umowy a potem zaczęli dostawaćjakieś reklamy z banku - ciekawe jak
    tutaj udowodnili te straty).

    Tak czy inaczej setnie się ubawiłem jak zobaczyłerm informację, że obniżają
    oprocentowanie rachunku Eurokonto do 0,01% (mogliby po prostu obniżyć do
    zera i się nie męczyć bo ta informacja koszotwała ich więcej niż roczne
    odsetki od sporej sumy, zwłasza, że nie posiadam takiego rachunku od dawna
    (obecnie mam eKonto + eMax).

    A co do przetwarzania danych - nie jestem pewien czy jak zakładałem ten
    rachunek (a było to wtedy gdy ten typ rachunku dopiero co zaistniał - koło
    1997 roku) to już podpisywało się takie oświadczenia o zgodize na
    przetwarzanie danych. Musiałbym poszukać, nieważne...

    Pozdr,
    Zbyszek

  • 6. Data: 2005-08-08 18:35:55
    Od: LM <p...@n...sig>

    Pisze do nas Zbyszek Kłos pamiętnej daty 05-08-08 19:56:

> [...]
    >odsetki od sporej sumy, zwłasza, że nie posiadam takiego rachunku od dawna

    Ktoś tu niedawno pisał chyba, że robią tak, żeby nie musieć zmieniać
    regulaminu, który mówi, że środki na rachunku są oprocentowane (o ile
    czegoś nie pokręciłem). A to i tak nie przebije chyba wysłanego przez
    ZUS (poleconym z potwierdzeniem odbioru) wezwania do zapłaty - na kwotę
    bodajże 1 grosza.

> [...]
    >1997 roku) to już podpisywało się takie oświadczenia o zgodize na
    >przetwarzanie danych. Musiałbym poszukać, nieważne...

    Ustawa jest z 29 sierpnia 1997 - może już się załapałeś.

  • 7. Data: 2005-08-09 09:38:06
    Od: "gg" <np osoba@microsoft.com.pl>

    Użytkownik "LM" <p...@n...sig> napisał w wiadomości
> [...]
    > czegoś nie pokręciłem). A to i tak nie przebije chyba wysłanego przez
    > ZUS (poleconym z potwierdzeniem odbioru) wezwania do zapłaty - na kwotę

    + koszty wezwania co wychodzi pewnie razem do zapłaty ca 10zł

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 8. Data: 2005-08-10 09:15:55
    Od: "Olgierd" <o...@p...pl.pl.spam.nie>

    "Zbyszek Kłos" <k...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > teraz kojarzę to sytuacja była inna - chyba starali sie o kredyt ale nie
    > podpisali umowy a potem zaczęli dostawaćjakieś reklamy z banku - ciekawe

    Było dokładnie jak mówisz (chyba bank był inny ale to bez znaczenia),
    wystąpił o kredyt, nie dostał a później dostał pocztówkę na Gwiazdkę.
    Różnica polega jak sądzę na tym, że Ty klientem byłeś a oni nie, mogła się
    więc pojawić choćby zgoda na przetwarzanie w celach marketingowych.
    Szkodę musisz wykazać jeśli żądasz odszkodowania, natomiast przy naruszeniu
    dóbr osobistych możesz żądać zadośćuczynienia (art. 448 w zw. z art. 23 i
    24 kc), przy czym ciężar dowodu jeśli chodzi o podstawę prawną do
    przetwarzania spoczywa na naruszającym.

    --
    Olgierd

  • 9. Data: 2005-08-10 14:48:14
    Od: "Paweł Nyczaj" <pnyczaj@poczta[kropka]onet.pl>

    Użytkownik "rezist.com" <s...@p...com> napisał w wiadomości

    > a nie po 5 latach?
    >
    > --
    Bank musi trzymać dane klienta i dane o operacjach bankowych przez 5 lat od
    daty rozwiązania umowy. Niezależnie od tego można domagać się usunięcia
    danych osobowych i zaprzestania korespondencji (bank zatrzyma tylko te dane,
    które musi).