  • 1. Data: 2004-01-06 15:41:17
    Temat: US -> PL
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <g...@n...pl>

    Jak najtaniej zrobić przelew $ z USA do PL?
    Osa pisał o http://www.charteronebank.com/pf/checking_best.asp ale tam jest
    coś o tym, że opłaty mogą wystąpić. Nie znam angielskiego więc nie bardzo
    rozumiem o co chodzi. Może jest inny bank w USA który realizuje przelewy do
    Polski za darmo lub prawie za darmo? Nie ma dla mnie znaczenia czy tam
    trzeba założyć konto firmowe, czy dla os. fizycznej. Nie interesuje mnie to
    czy jest wymagany SSN lub inne nr, bo jak słusznie Osa zauważył nie byłoby
    wtedy potrzeby dokonywania takich przelewów.

  • 2. Data: 2004-01-07 18:42:54
    Temat: Re: US -> PL
    Od: " " <m...@g...pl>

    Grzegorz Niedzwiecki <g...@n...pl> napisał(a):

> [...]
    > czy jest wymagany SSN lub inne nr, bo jak słusznie Osa zauważył nie byłoby
    > wtedy potrzeby dokonywania takich przelewów.

    Miedzynarodowych przelewow zupelnie za darmo nie ma wiele jezeli nie masz
    jakiegos "private" konta czy innego konta dla VIP'ow wiec dla kogos kto
    wysyla male sumy to Charter One Bank jest pod tym wzgledem wspanialy.
    Niemniej jednak nawet jezeli przelewy sa zupelnie darmowe to znaczy to
    darmowe w USA a odbiorca w innym kraju moze byc narazony na dodatkowe koszty
    swojego banku czy niekorzystna wymiane pieniedzy -- z reguly jest to juz
    jego sprawa i jego banku i jezeli prowizje i oplaty beda zbyt wielkie to
    osoba ta zmieni bank.

    Generalnie w Polsce banki czasami uzywaja kretne drogi i posrednikow gdzie
    pobiera sie dodatkowe oplaty i prowizje wiec tutaj zapewne odbiorca w Polsce
    musi sobie wybrac najlepszy i najtanszy dla niego bank do odbioru pieniedzy
    z zagranicy.

    Ja osobiscie tez uzywalem zwyklych darmowych tak zwanych kart VISA lub M/C
    do mniejszych sum do kilku tysiecy dolarow poniewaz karty przewaznie w USA
    sa zawsze darmowe wiec mozna je uzyc albo jednorazowo albo wielokrotnie
    poprzez napelnianie konta. W przypadku Charter One Bank tez masz opcje
    darmowych Gift kart:

    http://www.charteronebank.com/giftcards/

    Ja tych akurat nie uzywyalem wiec generalnie, jak zwykle, zanim wyslesz
    karty z obojetnie jakiego banku zapoznaj sie czy sa jakies ekstra prowizje
    czy oplaty dla odbierajacego lub czasami dodatkowo niekorzystne
    przewalutowanie. Z uwagi na konkurencje oferty roznych bankow zmieniaja sie
    ciagle i banki wprowadzaja coraz to kreatywniejsze oplaty i prowizje wiec
    czasami warto sprawdzic czy cos nie zmienilo sie powiedzmy od zeszlego
    tygodnia w twoim banku.

    mk