  • 91. Data: 2015-08-16 16:35:16
    Temat: Re: Teraz to dopiero polecą %
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-08-14, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > A pojscie na etat to rozwoj ?

    Dla niektórych - jak najbardziej.

    > A dlaczego w domu zle ?
    > Do pracy blisko, z pracy blisko..
    > A nadwyzke zarobkow mozna inwestowac w lokaty i akcje :-)

    Dlatego że nie da się po pewnym czasie oddzielić "bycia w domu" od "bycia w pracy",
    a to ma bardzo szkodliwy wpływ na psychikę. To że blisko też. Są oczywiście
    ludzie, którzy sobie z tym poradzą, ale znakomita większość jednak nie.

    > A w czym lepszy jeden maly sklepik franczyzowy od niefranczyzowego ?

    W niczym. Oba są biznesami na granicy opłacalności. W takich się tyra
    ponad normę, w dużo gorszych warunkach niż na etacie i ciężko się jest
    z takiego kręgu zamkniętego wyrwać.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 92. Data: 2015-08-16 23:06:43
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-08-16 o 16:27, Wojciech Bancer pisze:
    > Fajnie by było jakbyś się skupił na merytoryce a nie na tym by mi dowalić.
    > Pokaż np. proszę badania w tym kierunku (socjologiczne), które pokazują,
    > że mieszkanie z rodzicamy to taki świetny pomysł, a nie powód do obaw,
    > bo na razie oburzasz się personalnie i próbujesz mi dojebać dlatego,
    > że nazywam rzeczy ostrymi słowami.
    Wskaż mi choć odrobinę merytoryki w Twoich wypowiedziach. Są badania,
    które wykazują, że mieszkanie z rodzicami to samo zło? EOT, bo się nie
    dogadamy. Co do "ostrych słów": ja np. nigdy nie zdecydowałbym się
    nazwać kogoś nieudacznikiem tylko dlatego, że jego styl życia,
    światopogląd, potrzeby materialne, duchowe, czy jeszcze jakieś inne są
    odmienne od moich. Ale to zapewne kwestia wychowania.

    Maciek

  • 93. Data: 2015-08-16 23:56:34
    Od: p...@g...com

    A maja jeszcze z czego te % leciec?? WIBOR powoli wstaje z kolan, inflacja raczej
    bedzie rosnac /zywnosc/, ludzie za darmo tez kasy a bankach nie beda trzymac.

  • 94. Data: 2015-08-17 00:53:18
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-08-16, Maciek <m...@n...pl> wrote:

    > Wskaż mi choć odrobinę merytoryki w Twoich wypowiedziach. Są badania,
    > które wykazują, że mieszkanie z rodzicami to samo zło?

    Tak. Robi takie GUS na przykład.

    Przykład artykułu, który to wspomina to np:
    http://www.dziennikpolski24.pl/artykul/262396,lodzcy
    -bamboccioni-wola-mieszkac-z-rodzicami,1,id,t,sa.htm
    ale ogólnie można wyszukać pod hasłami typu bamboccioni, duże dzieci,
    czy odpowiedniki z innych krajów. Oczywiście polecam najpierw artykuły
    z dużych, popularnych gazet, a potem jak Cię temat wciągnie to już
    np. właśnie analizy GUS, czy ew. opracowania różnych uczelni.

    Wszędzie się mówi że to problem.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 95. Data: 2015-08-17 08:19:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-08-17 o 00:53, Wojciech Bancer pisze:

> [...]
    > z dużych, popularnych gazet, a potem jak Cię temat wciągnie to już
    > np. właśnie analizy GUS, czy ew. opracowania różnych uczelni.

    Swoją drogą po gramatyce tego artykułu wnioskuję, że pisało go chyba
    takie duże dziecko, np.:

    "Mimo że Polska nie słynie z tak silnych więzi rodzinnych jak Włochy czy
    Hiszpania. To w opiekuńczości wiele naszych mam im spokojnie dorównuje.
    Do tego dokłada się kryzys gos-podarczy."

    --
    Liwiusz

  • 96. Data: 2015-08-17 08:53:43
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-08-17 o 00:53, Wojciech Bancer pisze:
    > Wszędzie się mówi że to problem.
    Oczywiście. Wyobraź sobie sytuację, w której staje się to wiodącym
    trendem: zapaść na rynku sprzedaży mieszkań, a przede wszystkim na rynku
    kredytów mieszkaniowych. Takim trendom trzeba przeciwdziałać, bo korytko
    wyschnie :->

    Maciek

  • 97. Data: 2015-08-17 09:48:04
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-08-17, Maciek <m...@n...pl> wrote:
    > Oczywiście. Wyobraź sobie sytuację, w której staje się to wiodącym
    > trendem: zapaść na rynku sprzedaży mieszkań, a przede wszystkim na rynku
    > kredytów mieszkaniowych.

    No i znowu Twoja "merytoryka" się odzywa.
    Nie. Przede wszystkim zapaść demograficzna i niezdolność do podejmowania
    samodzielnych decyzji.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 98. Data: 2015-08-17 09:58:50
    Od: " 666" <...@...6>

    Z rodzicami można mieszkać dwa razy: gdy jest się dzieckiem, i gdy rodzice
    staruszkowie wymagają codziennej opieki.
    W wieku dojrzałym (i dzieci i rodziców) nie powinno się mieszkać z rodzicami z
    tysiąca przyczyn i rzeczywiście jest to dowodem
    nieporadności życiowej.
    BTW co dzisiaj zrobić z domami wolnostojącymi 270 m2 p.u./350 m2 pow. całk
    (dopuszczalna powierzchnia domów jednorodzinnych wg
    przepisów z lat 80-tych - trochę mniej było dla segmentów - więc "każdy" tak
    budował)?
    I dopisz jeszcze, ża cała szóstka żyje z dobrej emerytury babci (znam takich
    doskonale, swoją drogą babcia ma taką opiekę, że tylko
    pozazdrościć, więć wszyscy bez wyjątku zadowoleni) i że jest to normalne...

    -----
    "Luke" <l...@l...net> wrote in message
    > Na osiedlu, na którym mieszkam, około połowa domów to obecnie domy zamieszkałe
    przez 3 pokolenia: małżeństwa z dziećmi i
    > rodzicami.
    > Część sobie przerobiła strychy na poddasza, część dorobiła drugie wejścia itd.
    > Czy są nieudacznikami?
    > Czy może jednak po ocenie sytuacji i ryzyka nie bardzo widzieli sens zostawić
    dwójkę rodziców-emerytów w domku 150 m2 z całymi
    > kosztami jego utrzymania, ale całemu światu pokazać dorosłość i wziąć dożywotni
    kredyt na mieszkanko 40m2?
    > Dodatkowo kilka z tych domów to rodzinne firmy - wspólnie prowadzony sklep czy
    usługi, dający im wszystkim źródło utrzymania.

  • 99. Data: 2015-08-17 11:02:56
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-08-17 o 09:58, 666 pisze:
    > I dopisz jeszcze, ża cała szóstka żyje z dobrej emerytury babci
    O! To jest patologia, pytanie czy na życzenie "darmozjadów", czy po
    prostu tak tam wygląda "rynek pracy".

    > (znam takich doskonale, swoją drogą babcia ma taką opiekę, że tylko
    > pozazdrościć, więć wszyscy bez wyjątku zadowoleni) i że jest to normalne...
    A tu pogratulować, bo chyba nie jest to norma.

    Maciek

  • 100. Data: 2015-08-17 11:05:13
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-08-17 o 09:48, Wojciech Bancer pisze:
    > No i znowu Twoja "merytoryka" się odzywa.
    > Nie. Przede wszystkim zapaść demograficzna i niezdolność do podejmowania
    > samodzielnych decyzji.
    Tak, tak. Po wojnie też była "zapaść demograficzna i niezdolność do
    podejmowania samodzielnych decyzji", a przecież wszyscy mieszkali na
    swoim. Zapaść demograficzna wynika z nieco innych rzeczy i jakoś
    wyjątkowo często dotyka tych niezwykle samodzielnych z kredytem na karku.

    Maciek