  • 71. Data: 2022-01-06 00:04:38
    Temat: Re: Te banki znowu oszukały!
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> writes:

    > No ale widzisz - Piotr pisal, ze mu sie zapis o kursie z tabeli banku
    > nie podobal ... i co - myslisz, ze mogl zmienic?

    Owszem, banków było więcej, było to tu szczegółowo dyskutowane.

    > Choc jakby to niektorzy napisali - jest to przerzucenie
    > odpowiedzialnosci na klienta,

    Owszem, części. Bo druga część to jest wtedy, gdy klient przestanie
    płacić.

    > a skad klient ma sie znac - bank
    > zatrudnia specjalistow, to niech przewidzi, jak sie wibor zmieni :-P

    Są tacy specjaliści, ale nie dają żadnej gwarancji :-)
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 72. Data: 2022-01-06 00:05:33
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Robert_DF <k...@r...pl> writes:

    > będzie taki jak sobie nadzór finansowy (nie banki) wymyśli,

    Nadzór nie jest tak znowu daleko od banków.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 73. Data: 2022-01-06 00:07:58
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > Jakoś tak pół-mitycznie i z trzeciej ręki (czyli chyba coś mi na
    > grupie mignęło) to podobno milek był takim jedynym sprawiedliwym wśród
    > banków w PL - tzn. jednak pół-sprawiedliwym tylko, bo spłacać w CHF
    > można było (choć pewnie tylko "denominowane", "indeksowanych" pewnie
    > nie), ale połowy spreadu przy wypłacie kredytu nie omieszkał pobrać
    > (wirtualnie, dopisując do kwoty długu) i sobie w zyski wpisać (oraz
    > jak najbardziej realnie je sobie wypłacić).
    >
    > Ale czemu akurat w 2006?
    > Być może w 2006 jeszcze nie było "denominowanych"

    Jasne że były.

    > - ale jak ktoś wziął w 206 to i tak jest w stosunku
    > do złotówkowego mocno do przodu, choć nie aż tak, jak sobie wymarzył i
    > mu niby obiecano.

    Ale to dlatego, że złotówkowe się poprawiły (zrobiły się znacznie mniej
    złe).
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 74. Data: 2022-01-06 00:09:20
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> writes:

    > Dzis znow RPP podniesie stopy, nie bedzie cie stac na odsetki, to
    > kapital zacznie rosnac :-)

    Albo i nie.
    Tzn. nominalnie tak, ale realnie - wątpliwe.
    To, że klienta nie będzie stać, wynika ze spadku zarobków.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 75. Data: 2022-01-07 21:27:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> writes:

    >Owszem, banków było więcej, było to tu szczegółowo dyskutowane.

    I tylko jeden pozwalal na splate z walucie ?

    >Owszem, części. Bo druga część to jest wtedy, gdy klient przestanie
    >płacić.

    To sie go eksmituje, a placic bedzie dalej :-)

    to niech sie bank ubezpieczy :-)

    J.

    --
    Krzysztof Hałasa

  • 76. Data: 2022-01-07 23:31:34
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Dawid Rutkowski" 8...@g...c
    om

    : A w "denomicja" w wiki znalazłem ciekawostkę:

    denomiNAcja

    : jednostka

    Złotówka czy grosz?

    : powinna stanowić ok. 1/10000 uśrednionego zarobku

    Miesięcznego czy rocznego?

    [denominacja to coś innego -- https://pl.wikipedia.org/wiki/Denominacja_(religia)
    www.eltron.pl/uploads/manufacturer_catalogs/24/10444
    /10445/Bezpieczniki_Protistor_DIN_nozowe.pdf
    jest też denomiNANcja i (z innego wątku) detonacja oraz (ogólnie) inne nacje i
    narracje...]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 77. Data: 2022-01-08 00:29:07
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Krzysztof Halasa" m...@p...waw.pl

    > Jeśli ktoś naprawdę wierzy, że państwo o niego zadba, bo on nie
    > rozumie podstawowych zjawisk, to to nie jest wina nikogo innego.

    Państwo pragnie naszego dobra? -- nie tylko pragnie naszego dobra,
    ale także to nasze dobro odbiera nam, aby z tego odebranego nam
    dobra płacić wynagrodzenia władcom pragnącym naszego dobra...

    -=-

    Jestem apolityczny -- nie optuję za żadną partią polityczną,
    w tym za swoją.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 78. Data: 2022-01-08 11:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F j...@p...onet.pl ...

    > Rozwiazaniem jest kredyt o stalej stopie, na co KNF od pewnego czasu
    > naciska ... ale czy w hipotecznych tak sie da?

    Dzwoni do mnie jakis czas temu znajomy i mowi ze mu bank zaproponował
    zmiane na 5 lat na stałe odsetki.
    Pytam na jaki procent?
    A on ze nie wie ale chyba na ten co jest aktualnie ;-D
    No to mowie ze jak na ten co aktualnie to brac i sie nie zastanawiac
    ale najpierw dokładnie sprawdzic bo raczej nie na ten...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiarą można manipulować. Tylko

  • 79. Data: 2022-01-08 17:59:06
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 6 sty 2022 o 00:00, Krzysztof Halasa pisze:

    > Właśnie!
    > I może na początek stopniowa redukcja zadłużenia
    > państwa, zamiast zadłużania się ("nas") w nieskończoność.

    > "Chcącemu nie dzieje się krzywda".

    Wstęp:
    Wprawdzie wypowiadam się jak polityk (w wątku o biznesie pewnym
    jak w banku) lecz nadal deklaruję apolityczność -- nie wystawiam
    swej kandydatury i nie optuję za żadną partią polityczną.

    Wypowiedź główna:
    Suweren chciał polityków zadłużających i mącących.

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 80. Data: 2022-01-08 18:33:09
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 5 sty 2022 o 12:05, Robert_DF pisze:

    > a tak serio to przy kredycie liczą się tylko dzieci
    > "obecne" przy składaniu wniosku

    Jak z wszelkimi dochodami -- nie można liczyć na 500+,
    gdyż jest płacone tylko za żywe...

    [każde chciało napisać -- ale tylko ja napisałem]

    --