  • 1. Data: 2002-07-03 23:07:47
    Temat: Tansze karty chipowe
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    Mariusz Kubinski 2002-07-03 Źródło: KOPERNIK.PL

    Visa - tańsze chipy, tańsze karty

    Visa International, we współpracy z producentami mikroprocesorów i kart
    płatniczych, doprowadziła do redukcji kosztów całej gamy tzw. kart
    inteligentnych, przeciętnie o 10%.

    ----
    Kolejne obniżki cen przekładają się np. na spadek płaconej przez banki, ceny
    wielofunkcyjnej (wieloaplikacyjnej) inteligentnej karty Visa z ponad 8 USD w
    1998 r. do 2,6 USD obecnie.
    Dzięki rozpoczętemu przez Visa International w 2000 r. programowi tanich
    kart z mikroprocesorem banki członkowskie tej organizacji mogą nabywać
    produkty o niższym koszcie wytworzenia. Korzystając z programu do tej pory
    banki wydały już ponad 14 mln kart Visa z mikroprocesorem o obniżonej o
    cenie.

    Ostatnio program został wzbogacony o dwa nowe typy kart wielofunkcyjnych,
    przez co łączna liczba typów kart objętych programem wzrosła do dziewięciu.
    Są wśród nich zarówno proste, jednofunkcyjne karty umożliwiające wybór
    sposobu zabezpieczenia odpowiedni dla danego rynku, jak również
    wykorzystujące technologię Java, znacznie bardziej rozbudowane karty
    wielofunkcyjne oparte o standard GlobalPlatform. Na tych ostatnich można
    umieścić różne, dodatkowe aplikacje, dzięki czemu karty te mogą np. służyć
    do gromadzenia punktów przez klientów sieci usługowo-handlowych w programach
    lojalnościowych, służyć jako bilety na środki transportu lub bilety wstępu,
    czy też umożliwiać identyfikację posiadacza karty.

    W przypadku kart jednofunkcyjnych ich cena zaczyna się od poziomu poniżej
    jednego dolara, co stanowi mniej, niż jedną piątą ceny sprzed pięciu lat.
    Dla wielofunkcyjnych kart w standardzie GlobalPlatform ceny mieszczą się w
    przedziale pomiędzy 2,60 USD a 4,08 USD.

    --

    -----
    Amra the Freelancer

  • 2. Data: 2002-07-04 04:54:35
    Temat: Re: Tansze karty chipowe
    Od: "Vizvary II Istvan" <v...@p...onet.pl>

    "AMRA" <a...@a...com> wrote in message
> [...]

    > banki wydały już ponad 14 mln kart Visa z mikroprocesorem o obniżonej o

    To jeszcze nie jest ta ilosc, przy ktorych mozna powiedziec, ze ta
    technologia okazala sie nastepca technologii kart z paskiem magnetycznym.
    Dla VISA 14 mln to wstep do pilota. No moze 100 mln kart z JAVA to juz by
    byla tendencja.

> [...]
    wstępu,
    > czy też umożliwiać identyfikację posiadacza karty.

    Z ta wielofunkcujnoscia, to sprawa na prawde nie jest taka prosta.
    TEchnologia Global Flatform przewiduje (i karty na prawde je realizuja)
    bezpieczne (sprawdzane pod wzgledem integralnosci i autentycznosci) zdalne
    ladowanie apletow, ale karta caly czas jest w gestii wydawcy (banku).
    Poszczegolne aplikacje sa scisle izolowane, wiec teoretycznie nic nie stoi
    na przeszkodzie, by na przyklad jakas siec supermarketow instalowala (za
    zgoda i pod kontrola wydawcy) swoje aplikacje w karcie bankomatowej.

    Tyle, ze do tej pory nikt mi nie pokazal taka aplikacje, gdzie korzysci
    wielu aplikacji niweluje ryzyko z nimi wiazane.
    Srodki transportu - raczej technologia zblizeniowa. Tez tanieje. Programy
    lojalnosciowe - wlasne karty w dowolnej technologii z przyczyn
    psychologicznych (logo). Identyfikacja posiadacza (rozumie ze wobec innych
    podmiotow niz wydawca karty) teoretycznie mozliwa. Przeszkoda jest ze karta
    jest w ciaglej dysopozycje wydawcy, a nie posiadacza.

    Jak bedzie ponizej 1$ to napisz

    Vizvary