  • 1. Data: 2003-11-28 08:12:06
    Temat: System BPH-u padł?
    Od: "KrzysztofM" <k...@n...dvdinfo.prv.pl>

    Czy wiecie cos by system BPH-u miał jakieś problemy??
    Probowałem wypłacić coś dzisiaj z kilku bankomatów na terenie Chrzanowa -
    bez rezultatu (operacja nie moze byc zrealizowana). Oczywiscie nie tylko
    ja - rowniez inne osoby odchodzily spod bankomatów z kwitkiem.
    Również nie udała się transakcja gdy chciałem wypłacić kartą Visa Electron
    BPH w bankomacie PKO BP.

    pozdr
    Krzysiek

  • 2. Data: 2003-11-28 08:37:21
    Temat: Re: System BPH-u padł?
    Od: "Jacek " <j...@g...pl>

    KrzysztofM <k...@n...dvdinfo.prv.pl> napisał(a):

    > Czy wiecie cos by system BPH-u miał jakieś problemy??

    Coś jest na rzeczy z kartami bo od rana w Sez@mie w miejscu KK jest "brak
    danych".

    Jacek

  • 3. Data: 2003-11-28 09:10:34
    Od: "KrzysztofM" <k...@n...dvdinfo.prv.pl>

    Użytkownik "Jacek " <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Coś jest na rzeczy z kartami bo od rana w Sez@mie w miejscu KK jest "brak
    > danych".
    >
    > Jacek

    a dzisiaj na Onecie piszą o wirusie atakującym bankomaty z system Windows
    XP....:)
    wie ktoś może jaki system mają bankomaty BPH ?

    pozdr
    Krzysiek

  • 4. Data: 2003-11-28 10:25:38
    Od: "Krab" <k...@p...of.pl>

    > Coś jest na rzeczy z kartami bo od rana w Sez@mie w miejscu KK jest "brak
    > danych".

    juz kilka razy tak mialem, obawiam sie, ze to jakis ich nawracajacy sie blad
    w systemie

  • 5. Data: 2003-11-28 19:26:41
    Od: Marcin Nowakowski <m...@i...usunto.pl>

    Dnia 2003-11-28 10:10, Użytkownik KrzysztofM napisał:

    > wie ktoś może jaki system mają bankomaty BPH ?

    Obstawiam 2000 albo NT4

    --
    Marcin Nowakowski
    MCR@IRC, ICQ UIN: 53375070, GG: 1824096, GSM: +48 504 583105

  • 6. Data: 2003-11-29 10:11:25
    Od: "Krzysztof Cynarski" <c...@b...com>

    "Krab" <k...@p...of.pl> wrote in message
    > juz kilka razy tak mialem, obawiam sie, ze to jakis ich nawracajacy sie
    blad
    > w systemie
    Jasne bo przy polaczeniu PBK z BPH to PBK musial zrobic downgrade swojego
    systemu, bo BPH uzywalo wczesniejeszej wersji :) Fajnie co?
    K.

  • 7. Data: 2003-11-29 23:05:36
    Od: "WIT" <wtur@USUN_TO.gazeta.pl>

    Marcin Nowakowski wrote:
    > Obstawiam 2000 albo NT4

    To zalezy od producenta bankomatu. W wiekszosci to NT4

    --
    Pozdrawiam,
    ________________________________

  • 8. Data: 2003-11-29 23:20:46
    Od: "WIT" <wtur@USUN_TO.gazeta.pl>

    Krzysztof Cynarski wrote:
    > Jasne bo przy polaczeniu PBK z BPH to PBK musial zrobic downgrade
    > swojego systemu, bo BPH uzywalo wczesniejeszej wersji :) Fajnie co?

    A wiesz jaka byla przyczyna? Chyba nie....

    Oba banki mialy Sanchez Profile. BPH 4.0, a PBK 5.3 (albo 5 nie pamietam).
    Roznica pomiedzy jedna a druga wersja jest jak miedzy dosem 6.22 a
    windowsem 3.1...

    Profile 4.0 pracuje w środowisku Native (tryb tekstowy) wszystkie operacje
    wykonywane sa za pomoca funkcji (@....) lub z menu.
    Profile 5.3 ma tryb tekstowy i nakladke graficzna (Profile for Windows)

    BPH swoją wersję Profile dość głęboko przerobila (bo takia mieli fantazje).
    Cala rzesza programiostow nad tym pracowala. Po prostu nie chcieli i nie
    mogli zmienic pewnych regulacji dotyczacych produktow, poza tym musieli go
    dostosowac do wymogow polskiego prawa (NBP, sprawozdawczość obowiązkowa)
    System zostal tak bardzo przerobiony, ze BPH nie moze wgrywać updatów z
    Sancheza....

    PBK natomiast zmienil regulacje i dostosowalo system tylko wymogow NBP.
    Konwersja rachunków PBK do BPH byla dosc skomplikowana (jak każda konwersja
    zreszta).
    Nie bylo mozliwe przeprowadzenie konwersji w druga strone....
    Nie wiem nic na temat umowy licencyjnej pomiedzy Sanchezem a BPH, ale na
    pewno byla ona korzystniejsza niz w PBK.

    Teraz jest już Profile 7.0, ale w Polskich bankach jest max 6.3 (Invest-Bank
    ma jeszcze jeden region do skonwertowania, a Amer Bank juz zakonczyl
    konwersje i chyba Inteligo).
    Rozpoczyna sie tez wdrozenie w Lukasie...

    To na tyle histori Sanchez Profile :-)

    --
    Pozdrawiam,
    ________________________________

  • 9. Data: 2003-12-03 06:34:49
    Od: jaszczur <j...@a...at.reply-to.invalid>

    Przeglądam pl.biznes.banki
    a tam użytkownik WIT pisze:

    > Oba banki mialy Sanchez Profile. BPH 4.0, a PBK 5.3 (albo 5 nie pamietam).
    ^^^
    IMHO 5.1

    ?

    > Teraz jest już Profile 7.0, ale w Polskich bankach jest max 6.3 (Invest-Bank
    > ma jeszcze jeden region do skonwertowania, a Amer Bank juz zakonczyl
    > konwersje i chyba Inteligo).
    Kredyt Bank ma 5.3

  • 10. Data: 2003-12-03 20:46:07
    Od: "WIT" <wtur@USUN_TO.gazeta.pl>