  • 1. Data: 2002-03-15 09:10:56
    Temat: Struktura własnosciowa bankow w Polsce - help!
    Od: Piotr Zawadzki <p...@s...pl>

    153.002
    -----------------

    Witam!

    Proszę o pomoc w następującej sprawie: szukam możliwie jak
    najbardziej aktualnej informacji na temat struktury własności banków w
    RP. Jest NBP, są dwa banki państwowe (PKO BP, BGK), a dalej nie wiem
    (tzn. mam dane na koniec 1996 r. :-( ):
    -ile banków stanowi własność Skarbu Państwa;
    -ile banków należy do NBP;
    -ile banków to spółki mieszane z przewagą kapitału polskiego;
    -ile banków z przewagą kapitału zagranicznego;
    -jakiś inny podział jeszcze?

    Z góry pięknie dziękuję za pomoc w znalezieniu adresu albo o
    przesłanie tych danych na priv.

    Z poważaniem
    PZ

  • 2. Data: 2002-03-15 09:21:38
    Temat: Re: Struktura własnosciowa bankow w Polsce - help!
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

> [...]
    > najbardziej aktualnej informacji na temat struktury własności banków w
    > RP. Jest NBP, są dwa banki państwowe (PKO BP, BGK), a dalej nie wiem

    Jeszcze BGZ.
    Tak rygorystycznie to tylko BGH jest bankiem panstowym, te dwa pozostale sa
    to SA ze 100 udzialem panstwa. (aczkoliwiek w BGZecie maja udzialy banki
    spoldziecze, wiec..)

  • 3. Data: 2002-03-15 10:27:43
    Od: Michał Kowalski <c...@q...pl>

    Użytkownik "Piotr Zawadzki" <p...@s...pl> napisał:

> [...]
    > -ile banków z przewagą kapitału zagranicznego;
    > -jakiś inny podział jeszcze?
    >
    > Z góry pięknie dziękuję za pomoc w znalezieniu adresu albo o

    Po co na priv, może jeszcze komuś się przyda:-)

    Rzepa publikuje raporty o sektorze bankowym. To, co znalazłem w tej chwili:

    http://www.rp.pl/dodatki/raporty_010406/index.html
    http://www.rp.pl/dodatki/raporty_010406/raporty_a_1.
    html
    http://arch.rp.pl/a/rz/2000/03/20000324/200003240021
    .html?k=on&t=19940213200
    00715
    http://arch.rp.pl/a/rz/1999/04/19990408/199904080169
    .html?k=on&t=19940213199
    90515

    http://arch.rp.pl/ (polecam wybrania opcji Artykuły z działu-> Raporty -
    znajdziesz w ten sposób informacje za 1997 i 1998:-)

    Jest jeszcze Parkiet - również coś podobnego opublikowali (bądź cierpliwy,
    ich strony dosyć wolną chodzą:-):
    www.parkiet.com

    Na koniec może to:
    http://www.miesiecznikbank.com.pl/

    (chociaż nie szukałem tam nic)

    pzdr,

    --
    Michał Kowalski
    c...@q...pl

  • 4. Data: 2002-03-15 12:04:13
    Od: Piotr Zawadzki <p...@s...pl>

    AMRA wklepał swoimi pracowitymi paluszkami:

> [...]
    >to SA ze 100 udzialem panstwa. (aczkoliwiek w BGZecie maja udzialy banki

    Bankowość spółdzielcza to już inna para kaloszy (BGŻ nie jest
    "państwowy", skoro nalezy "do spółdzielców" - dobrze myślę, czy mi się
    coś pokiełabasiło?), tym niemniej dziękuję wszystkim za odpoiwedź.

    Z poważaniem
    PZ