    From: Szymon <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Stopy procentowe a kursy walut
    Date: Mon, 8 Nov 2021 17:34:46 +0100
    <sjf6kl$81h$1@gioia.aioe.org> <m...@p...waw.pl>
    <skgpl3$pjl$1@gioia.aioe.org> <m...@p...waw.pl>
    <sl6k2p$d6d$1@gioia.aioe.org> <m...@p...waw.pl>
    <slf0sq$13k1$1@gioia.aioe.org>
    <617baa80$0$560$65785112@news.neostrada.pl> <slg9uu$2a2$2@gioia.aioe.org>
    <617c0790$0$536$65785112@news.neostrada.pl>
    <3...@g...com>
    <sm1gkk$1ht2$1@gioia.aioe.org>
    <0...@g...com>
    <sm2sp7$6ul$1@gioia.aioe.org> <61862883$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    <4...@g...com>
    <6186bb3f$0$532$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@g...com>

    > No tak, i zapewne wygrywasz miliony.
    > Z Harvardu, profesor - nono, prawie kapcie mi spadły - ale jednak ekonomii, która
    jest "nauką społeczną" czyli świnką morską czy kobietą-informatykiem ;P

    Bla bla bla, a tymczasem USD po 3,96... Tak... można odkupić ten
    sprzedany po 3,995. ;-) Wprawne oko dostrzeże pewną prawidłowość...
    Mniej wprawne nadal będzie uważać, że to wszystko przypadek ;-)

    A propos... Od lat Kuczyński twierdzi, iż na Wall Street 70-80% ruchu
    robią komputery... Mówiąc prościej - handel automatyczny/algorytmiczny...

    Zgadzam się, iż nie wszyscy mają predyspozycje, aby się tym zajmować.

    Trudno "wygrać miliony", łatwiej zrobić naście procent rocznie na
    kapitale... Łatwiej (w mojej ocenie) niż na złocie (ostatnio bardzo
    modnym), mniej ryzykownie niż na krypto, czy akcjach... Natomiast zawsze
    inwestycja niesie ze sobą ryzyko (pomijam tu nomenklaturę rodem z PRL) i
    oczywistym jest, że trzymanie rezerw walutowych (tak w skali micro, jak
    i macro) obarczone jest większym ryzykiem niż lokata.