  • 11. Data: 2016-05-27 15:15:36
    Temat: Re: Statystyczny frankowicz
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Kris pisze tak:

    > Odpisze tu bo orginalnego postu nie widze

    oups moja kulpa

    Nie odnieście czasem przypadkiem wrażenia, że jakiś bankier.pl zaczął
    pisać na niusy :) Chodziło mi, że to nie J.F. napisał. Wziąłem tekst ze
    strony bankier.pl

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 12. Data: 2016-05-27 15:22:12
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 05/27/2016 10:10 PM, J.F. wrote:

    > A i skoki kursow CHF mniejsze, to i problem znikomy.

    Nie.

    CHF skoczyło niemal tak samo do EUR jak do PLN, gdy Szwajcarski Bank
    Narodowy przestał bronic kursu "za wszelką cenę".

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 13. Data: 2016-05-27 15:51:59
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." m5d51fqy7hmc$....@4...net

    > Wszystkie prawomocne wyroki sadow jak na razie przecza temu zlamaniu.

    Akurat nie jest to prawdą.

    -=-

    Gdyby franki taniały -- framkowicze zapewne nie krzyczeliby, że banki łamią prawo? ;)
    Polacy krzyczeliby, gdyby franki taniały a banki nie udzielałyby kredytów we
    frankach! :)

    -=-

    To, co piszesz, nie jest prawdą. Sąd (zwłaszcza polski sąd, któremu obca jest
    logika czy rzeczywistość -- uzasadnieniem tych słów są moje procesy sądowe)
    zawsze znajdzie sposób na ,,uzasadnienie'' wszelkich absurdów (typu 'plus'
    jest 'minusem', 'wypuklina krążka międzykręgowego kręgosłupa' to 'skolioza
    kręgosłupa') zgodnie z tradycja stalinowską:

    -- dajcie mi człowieka a znajdę na niego paragraf czy artykuł

    -=-

    -- Wysoki Sądzie -- nie pienię się.
    -- Więc kto pieni się?
    -- Mieszanina sody oczyszczonej, kwasu cytrynowego i wody.
    -- Sąd powołał ekspertów od pieniactwa, którzy
    orzekli, że ani kwas cytrynowy, ani soda nie powoduje pienienia.
    -- A po dolaniu wody?
    -- Czy odwołujący się pragnie całą swą duszą powołania eksperta,
    który orzeknie, czy lanie wody może powodować pienienie się?
    -- Proszę powołać, ale proszę też zapytać o to, czy te substancje
    po zmieszaniu dadzą pianę...
    -- Sąd powołał eksperta od lania wody i okazało się, że odwołujący
    jedynie grał na zwłokę. Żadna z ww. substancji nie wywołuje piany,
    zatem odwołujący jest pieniaczem. Przysługuje odwołującemu się
    prawo do Apelacji.
    -- I wpłacenia co łaska?
    -- Oczywiście! Przecież Sąd ciężko pracuje!
    -- A co z brakującym pismem?...
    -- Sąd wyda decyzję w 2 dni po wyroku.
    [później im wyjaśnię, o jakie pismo mi ,,dostojnie wędruje'';
    SO 17 maja br. wydał wyrok, zaś 19 maja br. niejawnie orzekał
    w sprawie odrzucenia zażalenia; coś jakby przepuklina sądowa;
    SO 17 maja wydał wyrok i dobrowolnie przyznał się do tego, że
    dopiero 19 maja rozpatrywał coś, co mogło mieć wpływ na
    przebieg procesu, którego efektem jest wyrok z 17 maja]

    https://www.youtube.com/watch?v=57Z5D_k4DRA

    -=-

    Pocieszę Cię JF ;) -- frankowicze mogą być ratowani przez sądy, lecz
    jeśli Bóg frankowicza ukarał, żaden polski sąd tej kary nie uchyli.
    Podatkami czy jakoś inaczej frankowicze zostaną poratowani, ale IMO
    na niewiele ten ratunek zda się. :)

    Ja nie mam kredytów frankowych, gdyż nie miałem zdolności kredytowych.
    Nie miałem też odwagi -- grania w ciemno. :)

    Mam dwa mieszkania (może i trzy) i wiem, że ich wartość rynkowa nie może
    rosnąć, gdyż Polacy masowo uciekają z kraju osobliwości prawniczych. :)
    500+ jedynie powiększa problem -- i to na różne sposoby. :)

    BTW -- co wówczas, gdy brakuje forsy na 500+?
    Proste -- bogacze (RGiertych i dzieci BKomorowskiego) dostaną, gdyż mają
    łokcie (czyli są prawnikami) zaś biedni odejdą z kwitkiem, zadając sobie
    pytanie typu -- ,,o jakie im zaświadczenia jeszcze chodzi?'''...

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-. Zzzzz |\ _,,,--,,_
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_' /,`.-'`' ._ \-;;,_

  • 14. Data: 2016-05-27 16:04:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 27 May 2016 22:22:12 +0900, Tomasz Chmielewski napisał(a):

    > Nie.
    > CHF skoczyło niemal tak samo do EUR jak do PLN, gdy Szwajcarski Bank
    > Narodowy przestał bronic kursu "za wszelką cenę".

    Zapominasz, ze glowny problem w tym, ze wczesniej frank podrozal
    dwukrotnie :-)

    A przez moment bylo ponoc tak
    http://www.tvp.info/18451881/panika-cos-niesamowiteg
    o-gwaltowny-wzrost-kursu-franka-kredyty-moga-zdrozec
    -nawet-o-25-procent

    20% zmiana kursu waluty, to jest cos, z czym trzeba sie liczyc -
    niekoniecznie w 1 dzien. Juz po miesiacu zreszta zmiana spadla do
    ~15%, teraz ~9% - tzn EUR/CHF do kursu sprzed uwolnienia.

    Problemy austryjackiego czy francuskiego frankowicza sa wiec zupelnie
    innej skali niz naszego. Z uwzglednieniem stop byc moze jeszcze
    mniejsze.
    Ale i nad nimi wisi ryzyko Grexit i Brexit :-)

    J.

  • 15. Data: 2016-05-27 16:18:40
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 05/27/2016 11:04 PM, J.F. wrote:

    > Zapominasz, ze glowny problem w tym, ze wczesniej frank podrozal
    > dwukrotnie :-)

    Nie, nie nie.

    CHF niemal tak samo podrożał do EUR jak do PLN, w tym samym czasie:

    http://www.xe.com/currencycharts/?from=CHF&to=EUR&vi
    ew=5Y
    http://www.xe.com/currencycharts/?from=CHF&to=PLN&vi
    ew=5Y

    Nie podejmuję polemiki dlaczego PLN osłabia się do EUR przez ostatni rok
    (tzn. EUR jest mocniejsze wobec franka, ale PLN już nie), podczas gdy
    przez ostatnie 5 lat był mniej więcej stabilny (widać to wyraźnie na
    powyższych wykresach).

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 16. Data: 2016-05-27 16:33:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 27 May 2016 23:18:40 +0900, Tomasz Chmielewski napisał(a):

    > Nie, nie nie.
    >
    > CHF niemal tak samo podrożał do EUR jak do PLN, w tym samym czasie:

> [...]

    wez 10 lat - interesuje nas wzrost od 2008.

> [...]
    > (tzn. EUR jest mocniejsze wobec franka, ale PLN już nie), podczas gdy
    > przez ostatnie 5 lat był mniej więcej stabilny (widać to wyraźnie na

    Jest jeszcze jedna sprawa - rosna zarobki w kraju.

    J.

  • 17. Data: 2016-05-27 16:57:34
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 05/27/2016 11:33 PM, J.F. wrote:

    ew=5Y
    ew=5Y

    > wez 10 lat - interesuje nas wzrost od 2008.

    Podobnie:

    http://www.xe.com/currencycharts/?from=CHF&to=PLN&vi
    ew=10Y
    http://www.xe.com/currencycharts/?from=CHF&to=EUR&vi
    ew=10Y

    Zauważ, że przed epoką EUR, 1 DM to było coś w okolicach 2 do 2.20 zł. W
    epoce EUR - 1 EUR to 4.1 - 4.4 zl, z jakimiś tam wahaniami.

    A 1 EUR to niemal 2 DM.

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 18. Data: 2016-05-27 17:09:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 27 May 2016 23:57:34 +0900, Tomasz Chmielewski napisał(a):
> [...]
    >
    > Zauważ, że przed epoką EUR, 1 DM to było coś w okolicach 2 do 2.20 zł. W
    > epoce EUR - 1 EUR to 4.1 - 4.4 zl, z jakimiś tam wahaniami.

    Do prehistorii nie siegamy - pechowi frankowicze brali kredyt jak
    frank kosztowal 2 zl, dzis 4.

    Pechowy Francuz mogl wziac kredyt przy kursie 0.60, dzis 0.90.
    No - tez nie malo, ale jednak sporo mniej - wzrost tylko 1.5 raza.

    J.

  • 19. Data: 2016-05-27 17:13:50
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 27.05.2016 o 14:34, Kris pisze:
    > Może jeszcze o czymś zapomniałem

    To teraz wisienka: w tej wielkiej tabeli nie ma opłaty za powiadomienia
    SMS dla promowanego od ponad roku konta Wymarzonego. Nie ma też opłat
    dla subrachunków walutowych, w szczególności zniknął zapis "pierwszy
    przelew w miesiącu za darmo". Podobno powiadamiali o tym w październiku,
    niestety nie mnie.
    Oczywiście brak wpisu nie powoduje, że czynność jest za zero...

    --
    Alf/red/

  • 20. Data: 2016-05-27 17:59:20
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 05/28/2016 12:09 AM, J.F. wrote:

> [...]
    >
    > Pechowy Francuz mogl wziac kredyt przy kursie 0.60, dzis 0.90.
    > No - tez nie malo, ale jednak sporo mniej - wzrost tylko 1.5 raza.

    CBDU :)

    Jak się ma słabą i niestabilną walutę jak PLN, to się nie spekuluje
    całym majątkiem życia.

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com