  • 1. Data: 2003-05-20 13:41:46
    Temat: Software'owy dostęp do e-konta
    Od: "Mik" <m...@p...onet.pl>

    Pytanie do ludzi z IT: Czy jest możliwy dostęp do konta
    (najprościej - odczyt salda, ew. historii) poprzez własne
    oprogramowanie?
    Założmy że mam program do zarządzania moją firmą, ale przydałaby się
    też bieżąca informacja o aktualnych stanach kont (bo mam ich kilka
    - choćby mBank i Inteligo). Wklepywanie tego ręcznie nie jest miłe.
    A skoro przeglądarka jest wstanie zalogować się do konta i wyciągnąć
    informacje, to może mógłby to robić np. jakiś komponent OCX?
    Sam sobie odpowiem, że takie coś na pewno jest technicznie możliwe,
    pytanie tylko czy gra jest warta świeczki.

    pzdr
    Miki

  • 2. Data: 2003-05-20 13:49:08
    Temat: Re: Software'owy dostęp do e-konta
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Mik wrote:
> [...]
    > Sam sobie odpowiem, że takie coś na pewno jest technicznie możliwe,
    > pytanie tylko czy gra jest warta świeczki.

    www.multiport.pl

    ale dzialanie pozostawia sporo do zyczenia

  • 3. Data: 2003-05-20 13:50:59
    Od: "Michał Lesiak (bler)" <m...@b...eu.org>

    "Mik" <m...@p...onet.pl> wrote in news:badb8u$2ku4$1@foka1.acn.pl:

    > Pytanie do ludzi z IT: Czy jest możliwy dostęp do konta
    > (najprościej - odczyt salda, ew. historii) poprzez własne
    > oprogramowanie?

    to chyba rozwiazanie podobne do zapisywania pinu na karcie. wygodnie,
    ale, cholera, troche strach :)

    sam sie kiedys nad tym zastanawialem, bo w sumie skoro i tak przegladarka
    jest w stanie skeszowac haslo (netscape moje tak robi, chociaz go w sumie
    nie prosilem), ewentualnie dany trojan umie takie haslo przechwycic, to
    stworzenie programu do obslugi interfejsow www bankow niewiele zmienia. (?)

    mi sie marzy bezposredni dostep do konta, ie. jak przychodzi przelew to ja
    otrzymuje informacje o tym na ekranie. logowanie sie co pol godziny w
    sytuacji gdy sie czeka na przelew jest, ze tak powiem, SREDNIO wygodne.

    wracajac do Twojego pytania to najlatwiej by bylo cos takiego zrobic z
    inteligo, jest usluga sms wysylajaca potwierdzenie kazdego ruchu na koncie
    OD RAZU (nie tak jak citi np. wysylajacy podsumowanie nastepnego dnia,
    żadna łaska) no ale to jest mozliwe tylko w tym banku.

    --
    M.

  • 4. Data: 2003-05-20 13:53:42
    Od: "Radoslaw Krzyzan" <a...@s...com.pl.pl.pl>

    "Mik" <m...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > Sam sobie odpowiem, że takie coś na pewno jest technicznie możliwe,
    > pytanie tylko czy gra jest warta świeczki.

    http://radek.storm.com.pl

    dział Inne programy

    mBank Account Manager, wprawdzie nieskończony, ale może sie przyda to co
    jest .

    --

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Radoslaw Krzyzan , radek (at) storm.com.pl

  • 5. Data: 2003-05-20 13:55:10
    Od: "Marcin" <n...@n...com>

    Witam

    Użytkownik "Mik" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Sam sobie odpowiem, że takie coś na pewno jest technicznie możliwe,
    > pytanie tylko czy gra jest warta świeczki.

    Zalezy ile jestes w stanie zaplacic za taka opcje
    w programie (jezeli pisany na zamowienie)...
    Inny problem to aktualizacja oprogramowania gdy zmieni
    sie 'strona' banku. Chcociaz w mBanku nie zauwazylem by sie
    cos znacznie zmienilo.
    No i nastepny problem to 'bledy'. Takie programy najczesciej
    korzystaja z kontrolki Internet Explorera (zakladam, ze program
    pod MS Windows), wiec na samym wstepie program ma wszystkie
    slabe punkty Explorera (glownie chodzi mi o bezpieczenstwo). Do
    tego dochodza ewentualne bledy w programie...
    Chociaz sama idea programu jest banalna. Zaladowac strone banku do bufora
    i znalezc w niej odpowiednie ciagi tekstowe.

    Program w jakis sposob zwiazany z Twoim pytaniem
    jest reklamowany od czasu do czasu na grupie. W archiwum
    powinno byc. Sam z niego nie korzystam, bo na razie nie mam
    potrzeby:)

    Pozdrawiam

    Marcin

  • 6. Data: 2003-05-20 14:25:09
    Od: "Mik" <m...@p...onet.pl>

    > http://radek.storm.com.pl
    >
    > dział Inne programy
    >
    > mBank Account Manager, wprawdzie nieskończony, ale może sie przyda to co
    > jest .

    Ściągnąłem, zainstalowałem, podałem id konta i hasło.
    W chwili logowania dostaję "Nieznany błąd". Nic z tego.

  • 7. Data: 2003-05-20 14:38:11
    Od: "Mik" <m...@p...onet.pl>

    > Zalezy ile jestes w stanie zaplacic za taka opcje
    > w programie (jezeli pisany na zamowienie)...

    Zapłaciłbym za samodzielny komponent, który dostawałby login, hasło
    i jakiś ID banku, a zwracałby saldo, historię za wybrany okres,
    zablokowane środki, może też zdefiniowane przelewy.
    Albo jeszcze samodzielnie agregowałby dane z różnych banków.

    Za takie coś zapłaciłbym 300 zł bez namysłu.
    Oczywiście warunek - bezbłędne działanie dla supportowanych
    banków i gwarancja aktualizacji w przypadku zmiany formatu
    danych w bankach.

> [...]
    > slabe punkty Explorera (glownie chodzi mi o bezpieczenstwo). Do
    > tego dochodza ewentualne bledy w programie...

    A może dać sobie spokój z IE, tylko samemu puszczać pakiety http,
    tylko wtedy nie wiem jak z szyfrowaniem.

    W każdym razie od czasu gdy używam dwóch kont na równych prawach
    i czasem trzeciego, mam wrażenie że nie panuję nad swoimi finansami.
    Muszę z tym coś zrobić.

    pzdr
    Miki

  • 8. Data: 2003-05-20 14:44:53
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    www.multiport.pl widziales?

  • 9. Data: 2003-05-20 14:57:28
    Od: "Mik" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał 'Amra' Macierzyński"
    > www.multiport.pl widziales?

    Widziałem, ale to wciąż rozwiązanie oparte na przeglądarce,
    a ja chciałbym móc te dane obrabiać w swojej bazie.

  • 10. Data: 2003-05-20 15:15:51
    Od: "Tadeusz Golebiowski" <t...@n...onet.pl>

    > a ja chciałbym móc te dane obrabiać w swojej bazie.

    http://tgsoft.pl/mbank_ex.htm

    TG