  • 1. Data: 2006-03-06 16:34:53
    Temat: Slabosc systemow bankowych x 2 ?
    Od: "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl>

    Witam
    Tak od jakiegos czasu sie nad tym zastanawiam i widze dwie slabosci systemow
    elektronicznej bankowosci :
    1) Mozna latwo komus zablokowac konto - wpisywac rozne ID_Usera (czyli w
    roznych bankach rozna nazwa) i wpisywac bzdury zamaist hasal. Wiekszosc
    bankow (a moze wszystkie ?) po 3 probach blokuja dostep do takiego konta.
    2) Podpinajac sie pod linie telefoniczna uzytkownika, moza latwo przechwycic
    PIN (w roznych bankach sa inaczej nazywne, inne dlugosci itp) do konta.
    Dzieki znajomosci tej danej mozna wykonywac rozne operacje na koncie

    3) W polaczeniue te dwie "dziury" daja tzrecia jeszcze gorsza - znajac tylko
    czyjs identyfikator, blokujemy mu konto (pkt 1), a potem czekamy az przy
    pomocy telefonu (linia banku) bedzie chcial odblokowac konto. No i mamy
    wszystie dane.
    Myle sie ?

    Fantom

  • 2. Data: 2006-03-06 16:51:25
    Temat: Re: Slabosc systemow bankowych x 2 ?
    Od: "Jacek" <j...@p...onet.pl>

    > Myle sie ?

    Pewnie nie.

    Ale czy nie prościej:
    1. Przyłożyć temu Kulczykowi szczelbę do skroni, jak będzie wyrzucał śmieci
    wieczorem.
    2. Poprosić o loginy, PINy, hasła,...
    3. Zaszczelić go okrutnie z tej szczelby.
    Jedyną słabością mojego planu wydaje mi się pomylenie kolejności punktów.
    Zwłaszcza przesunięcie punktu 3. na pierwsze miejsce. Wtedy tylko komisja
    śledcza byłaby w stanie coś z niego potem wycisnąć.

    --
    Pozdrawiam,
    Jacek

  • 3. Data: 2006-03-06 17:09:40
    Od: buraxta <b...@g...com>

    Fantom wrote:
    > 2) Podpinajac sie pod linie telefoniczna uzytkownika, moza latwo przechwycic
    > PIN (w roznych bankach sa inaczej nazywne, inne dlugosci itp) do konta.
    > Dzieki znajomosci tej danej mozna wykonywac rozne operacje na koncie

    W mBanku nie podajesz całego kodu, tylko losowe liczby w stylu: 1-sza i
    6-sta - tak więc całego kodu nie poznasz, chyba że będziesz bardzo długo
    podsłuchiwał ;)

    --
    // \\
    // // // http://www.buraxta.int.pl \\ \\ \\

  • 4. Data: 2006-03-06 17:14:35
    Od: A|fer <s...@c...pl>

    W dniu 2006-03-06 18:09, buraxta napisał::

    > W mBanku nie podajesz całego kodu, tylko losowe liczby w stylu: 1-sza i
    > 6-sta - tak więc całego kodu nie poznasz, chyba że będziesz bardzo długo
    > podsłuchiwał ;)

    Czy aby na pewno chodzi ci o mBank? Może ING?

  • 5. Data: 2006-03-06 17:29:52
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    A|fer wrote:

    > Czy aby na pewno chodzi ci o mBank? Może ING?

    Tak. W mBanku tak jest.

    KJ

  • 6. Data: 2006-03-06 17:39:09
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    A|fer zapodał(-a):
    > Czy aby na pewno chodzi ci o mBank? Może ING?

    mBank...

    - proszę podać 3 cyfrę telekodu
    - proszę podać 2-gą cyfrę telekodu
    - proszę podać X-cyfrę telekodu...

    Trochę trzeba podspłuchiwać, aby złapać cały kod...

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    Na serwerze bachus - login taki mam,

  • 7. Data: 2006-03-06 19:07:43
    Od: "Vizvary II istvan" <v...@p...com.pl>

    "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl> wrote in message
    > Witam
    > Tak od jakiegos czasu sie nad tym zastanawiam i widze dwie slabosci
> [...]

    Tak.
    Vizvary

  • 8. Data: 2006-03-06 21:27:49
    Od: "KaRoLa" <c...@b...interia.ble.pl>

    > mBank...
    >
    > - proszę podać 3 cyfrę telekodu
    > - proszę podać 2-gą cyfrę telekodu
    > - proszę podać X-cyfrę telekodu...
    >
    > Trochę trzeba podspłuchiwać, aby złapać cały kod...

    no tylko do logowania sie na stronie nie sluzy telekod, a ID ktore to
    wpisuje sie cale w rozmowie telefonicznej, plus oczywiscie haslo.
    Pozdrawiam
    KK

  • 9. Data: 2006-03-06 21:48:12
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    KaRoLa napisał(a):

    > no tylko do logowania sie na stronie nie sluzy telekod, a ID ktore to
    > wpisuje sie cale w rozmowie telefonicznej, plus oczywiscie haslo.

    Aaaaale ozochodzi?

  • 10. Data: 2006-03-07 07:24:47
    Od: Remigiusz Babicz <r...@p...onet.pl>

    Wojciech Nawara wrote:

    > Aaaaale ozochodzi?

    O to, że jak już człowiek zainwestował tyle energii w to, żeby
    podsłuchać swoją ofiarę to zainwestuje też w maszynkę, która odtworzy na
    podstawie nagranej rozmowy numery klawiszy telefonu jakie zostały
    wciskane podczas podawania numeru klienta i hasła.

    No a potem.. sam sobie dopowiedz. Przypomina mi się opisywany na łamach
    prasy przykład upierdliwca, który w podobny sposób utrudniał życie
    klientce TPSA za pomocą błękitnej linii..

    reik.