  • 1. Data: 2002-09-05 14:30:37
    Temat: Sesje Elixiru a Polecenie Zapłaty
    Od: "tompus" <t...@f...onet.pl>

    Witam,

    Przeglądając forum mBanku natknąłem się na wątek opisujący zmiany sesji
    przychodzących i wychodzących Elixiru. Zostały one ustawione tak, że
    pierwsza sesja przychodząca jest przed trzecią sesją wychodzącą, tak więc
    pieniądze mogą "przelecieć" przez konto w trakcie dnia (wpłynąć i tego
    samego dnia wypłynąć). Ktoś stwierdził, że ma to związek z planami
    wprowadzenia Polecenia Zapłaty. Dlaczego takie ustawienie ww. sesji jest
    konieczne do zadziałania tego "wynalazku"?

    --
    Pzdr.
    Wojtek

  • 2. Data: 2002-09-05 23:29:18
    Temat: Re: Sesje Elixiru a Polecenie Zapłaty
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "tompus" <t...@f...onet.pl> writes:

> [...]
    > wprowadzenia Polecenia Zapłaty. Dlaczego takie ustawienie ww. sesji jest
    > konieczne do zadziałania tego "wynalazku"?

    A jak inaczej wyslac odmowe? Odmowa musi wyjsc najpozniej 3 sesja,
    a PZ przyjsc pierwsza.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 3. Data: 2002-09-06 11:24:10
    Od: "tompus" <t...@f...onet.pl>

    > A jak inaczej wyslac odmowe? Odmowa musi wyjsc najpozniej 3 sesja,
    > a PZ przyjsc pierwsza.

    Odmowa czego? Przyjęcia PZ? Przecież jak firma wnioskowała o zapłatę, to
    mało prawdopodobne, aby odmówiła jej przyjęcia. A nawet jakby to przecież
    zwrot mógłby nastąpić następnego dnia (tzn. takie ustawienie sesji nie
    byłoby niezbędnie konieczne).
    Będę wdzięczny, jak mi to wytłumaczysz.

    Pzdr.
    Wojtek

  • 4. Data: 2002-09-06 12:18:55
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "tompus"

> [...]
    > mało prawdopodobne, aby odmówiła jej przyjęcia. A nawet jakby to przecież
    > zwrot mógłby nastąpić następnego dnia (tzn. takie ustawienie sesji nie

    odmowa w dniu wystawienia PZ moze byc spowodowana brakiem srodkow na twoim
    rachunku i to bank klienta musi odebrac żądanie PZ i wyslac odmowę
    (najpozniej 3 sesją)
    *** blad ***

  • 5. Data: 2002-09-06 13:04:17
    Od: "tompus" <t...@f...onet.pl>

    > odmowa w dniu wystawienia PZ moze byc spowodowana brakiem srodkow na twoim
    > rachunku i to bank klienta musi odebrac żądanie PZ i wyslac odmowę
    > (najpozniej 3 sesją)
    > *** blad ***

    Teraz już nic nie rozumiem: to wysyłanie żądania i odmowy zapłaty PZ odbywa
    się systemem Elixir??? Jeżeli tak, to jak wygląda takie żądanie: przelew na
    kwotę np. -100 PLN?
    To więc wszystkie zapłaty (i odmowy) w PZ wysyłane są 3 sesją?

    Pzdr.
    Wojtek

  • 6. Data: 2002-09-06 14:36:51
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "tompus
> [...]
    na
    > kwotę np. -100 PLN?
    > To więc wszystkie zapłaty (i odmowy) w PZ wysyłane są 3 sesją?

    chyba tak, w kazdym razie elixirem to leci
    poczytaj sobie na http://www.rbe.pl/dokumenty_rady/dokumenty_rady_swz.
    asp
    punkt DIRDEB - Polecenie zaplaty, a jak na to klikniesz to bedziesz mial
    informacji az za duzo ;-))
    *** blad ***

  • 7. Data: 2002-09-07 11:35:40
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "tompus" <t...@f...onet.pl> writes:

    > Teraz już nic nie rozumiem: to wysyłanie żądania i odmowy zapłaty PZ odbywa
    > się systemem Elixir???

    Tak

    > Jeżeli tak, to jak wygląda takie żądanie: przelew na
    > kwotę np. -100 PLN?

    Nie, to inny komunikat.

    > To więc wszystkie zapłaty (i odmowy) w PZ wysyłane są 3 sesją?

    PZ pierwsza, odmowy trzecia.

    BTW: moim zdaniem odmowa moze nastapic takze z innych powodow niz brak
    srodkow.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator