  • 1. Data: 2002-02-15 22:10:22
    Temat: Re: SWIFT - pytanko
    Od: jelen <j...@j...prv.pl>

    > Dostałam przelew, SWIFT-owy, bo z zagranicy. Osoba wysyłająca pieniądze
    > wysłała (jak twierdzi) $ileśtam, na moje konto trafiło $ileśtam - $25 -
    > prowizja mojego banku (niedużo). Ponieważ zdarza się to kolejny raz
    > (poprzednim razem w Citi, teraz w Inteligo), mam pytanie -- czy
    > zwyczajnie trafiłam na prowizję banku nadawcy ściąganą przy nadaniu
    > przelewu, czy jest to jakiś tajemniczy haracz na łączach? nadawca
    > przelewu, pytany, odpowiada, że wysłał $ileśtam i nie wie, co za amba
    > zjadła te $25.

    moze po prostu wyslal nie $ilestam (to jakas zmienna ?;-)) )
    zadzwon do banku i zapytaj co sie stalo - zeby sprawdzili
    -----+
    + jelen - wasz czlowiek ! - dorobilem sie syganturki+
    + j...@j...prv.pl +
    -----+

  • 2. Data: 2002-02-15 22:14:50
    Temat: SWIFT - pytanko
    Od: Asia Jedrychowska <a...@a...net>

[...]

    pozdrawiam
    a.
    --
    ----/-\-$-|-/-\ -- [ Asia Jędrychowska ] - [ a...@k...w.pl ] ----
    Windows NT crashed.

  • 3. Data: 2002-02-15 22:30:25
    Od: Asia Jedrychowska <a...@a...net>

    jelen <j...@j...prv.pl> wrote:

    > moze po prostu wyslal nie $ilestam (to jakas zmienna ?;-)) )

    nie; raczej jestem skłonna sądzić, że bank bez jego wiedzy sczesał
    prowizję. tak, to zmienna. ;>

    > zadzwon do banku i zapytaj co sie stalo - zeby sprawdzili

    e. :) w szczegółach przelewu widnieje kwota pomniejszona o te $25, więc
    tyle do banku przyszło... ciekawi mnie po prostu czy swift jako
    pośrednik to kasuje, czy bank nadawcy, a nie sądzę, żeby intelinka była
    w stanie mi to powiedzieć.

    a.
    --
    ----/-\-$-|-/-\ -- [ Asia Jędrychowska ] - [ a...@k...w.pl ] ----
    Serious error.

  • 4. Data: 2002-02-15 22:34:38
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Asia Jedrychowska" <a...@a...net> napisał w wiadomości

    > tyle do banku przyszło... ciekawi mnie po prostu czy swift jako
    > pośrednik to kasuje, czy bank nadawcy, a nie sądzę, żeby intelinka była
    > w stanie mi to powiedzieć.

    A moze nadawca przerzucil na Ciebie cala prowizje?

    Maciej

    --
    FAQ news:pl.biznes.banki => http://www.faq4pbb.prv.pl
    Wyszukiwarka oddzialow http://www.faq4pbb.prv.pl/baza

  • 5. Data: 2002-02-15 22:53:30
    Od: Asia Jedrychowska <a...@a...net>

    MK <m...@i...pl> wrote:

    > A moze nadawca przerzucil na Ciebie cala prowizje?

    a może? nie wiem. nic takiego nie mówił.

    a.
    --
    ----/-\-$-|-/-\ -- [ Asia Jędrychowska ] - [ a...@k...w.pl ] ----
    Out of memory.

  • 6. Data: 2002-02-15 23:21:47
    Od: "Emil Wawrzycki" <e...@p...pl>

    "Asia Jedrychowska" <a...@a...net> wrote in message
> [...]
    > zwyczajnie trafiłam na prowizję banku nadawcy ściąganą przy nadaniu
    > przelewu, czy jest to jakiś tajemniczy haracz na łączach

    FAQ Inteligo:
    11.

    Czy będę ponosić jakieś opłaty związane z przewalutowywaniem i
    księgowaniem środków z przelewów w innych walutach?

    Za wpływ na rachunek w ramach konta Inteligo dokonany za pośrednictwem
    systemu SWIFT pobieramy opłatę w wysokości 0,2% kwoty wpływu (min. 10 PLN,
    max. 100 PLN).

    Pozdrawiam

    Emil

    begin 666 trans.gif
    M1TE&.#EA#P`/`( ``/___P```"'Y! $`````+ `````/``\```(-A(^IR^T/
    )HYRTVHMG`0`[
    `
    end

  • 7. Data: 2002-02-16 00:33:32
    Od: "ppinq" <p...@h...pl>

    >A moze nadawca przerzucil na Ciebie cala prowizje?

    No zaraz...
    Skoro obciążony jest beneficjent, to chyba powinien otrzymać
    jakąś informację kto, kiedy i w jakiej wysokości pobrał prowizję.
    Przecież pieniądze nie mogą sobie tak po prostu znikać.

    PinQ
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 8. Data: 2002-02-16 09:17:07
    Od: Leszek Olszewski <l...@o...pl-nospam>

    In article <a4k18q$j3c$1@galaxy.uci.agh.edu.pl>, a...@a...net
    says...
> [...]
    > przelewu, czy jest to jakiś tajemniczy haracz na łączach? nadawca
    > przelewu, pytany, odpowiada, że wysłał $ileśtam i nie wie, co za amba

    Nadawca prawdopodobnie przerzucil koszt banku korespondenta oraz banku
    odbiorcy na beneficjenta przelewu czyli ciebie.

    Jesli chcesz to nastepnym razem popros go o wyrazne zaznaczenie przy
    przelewie ze nadawca pokrywa wszystkie koszta przelewu i powinna dojsc
    do ciebie cala suma (a on zaplaci wiecej).

    Leszek

  • 9. Data: 2002-02-16 09:51:36
    Od: Asia Jedrychowska <a...@a...net>

    Emil Wawrzycki <e...@p...pl> wrote:
> [...]

    > Za wpływ na rachunek w ramach konta Inteligo dokonany za pośrednictwem
    > systemu SWIFT pobieramy opłatę w wysokości 0,2% kwoty wpływu (min. 10 PLN,

    jakbyś czytał uważnie, to zauważyłbyś, że o odjęciu tej prowizji
    NAPISAŁAM, wiedziałam o niej i nie była to kwota znacząca. do tego
    wyraźnie zostało wyszczególnione, że taka właśnie prowizja została
    sczesana przez inteligo. kwota, którą *prócz* tego mi odjęto mnie
    interesuje i o to pytam.

    a.
    --
    ----/-\-$-|-/-\ -- [ Asia Jędrychowska ] - [ a...@k...w.pl ] ----
    You step in the stream,

  • 10. Data: 2002-02-16 09:52:45
    Od: Asia Jedrychowska <a...@a...net>

    Leszek Olszewski <l...@o...pl-nospam> wrote:

> [...]

    > przelewie ze nadawca pokrywa wszystkie koszta przelewu i powinna dojsc
    > do ciebie cala suma (a on zaplaci wiecej).

    teraz jasne.

    i mam pytanie -- czy w przelewach z polskich banków można również wysłać
    taki przelew ,,za pobraniem''?

    a.
    --
    ----/-\-$-|-/-\ -- [ Asia Jędrychowska ] - [ a...@k...w.pl ] ----