  • 1. Data: 2003-12-06 18:46:58
    Temat: SORBNET w serwisie internetowy Integrum
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    Dzis zauwazyelm ze w serwisie internetowym Integrum pojawila sie opcja
    SORBNET przy zlecaniu przelelewu. Jest to chyba pierwszy bank ktory
    udostapnil ta opcje w Internecie.

    SORBNET to system natychmiastowego przesylaniaq przelewu do innego
    banku w Polsce. Dziala w dni robocze w godzinach 8-16 chyba.

    Prowizja 30 PLN (dla kwot < 1 mln PLN).

    Zbieram skladki po 1 zl od zainteresowanych przetestowaniem ile sekund
    bedzie szedl SORBNET do Inteligo (w inteligo mam SMS od razu jak cos
    wpadnie na konto). Jak sie uzbiera 30 PLN to zrobie test i podam wynik.

    pozdrawiam,

  • 2. Data: 2003-12-06 19:39:40
    Temat: Re: SORBNET w serwisie internetowy Integrum
    Od: "Mentos" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Miernik" <m...@c...pl> napisał w wiadomości

    > Prowizja 30 PLN (dla kwot < 1 mln PLN).

    Własnie to zobaczyłem w ich systemie i zastanawiałem sie ile za to kasuja
    Jest gdzies w TOiP wyznaczona taka prowizja ??
    Wszystkie banki przyjmuja przelewy w SORBNECIE ??

    Pozdrawiam:
    MENTOS
    mentos(at)gazeta.pl

  • 3. Data: 2003-12-06 19:52:19
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    On 2003-12-06, Mentos <m...@g...pl> wrote:

    > W?asnie to zobaczy?em w ich systemie i zastanawia?em sie ile za to kasuja
    > Jest gdzies w TOiP wyznaczona taka prowizja ??

    http://www.bgz.pl/_itemserver/regulaminy/Prowizje/Pr
    owizjeOsFiz.pdf
    Strona 53.

    Przy okazji minimalna prowizja za SWIFT staniala o 30 zl.

  • 4. Data: 2003-12-06 20:00:32
    Od: "WIT" <wtur@USUN_TO.gazeta.pl>

    Miernik wrote:
    > SORBNET to system natychmiastowego przesylaniaq przelewu do innego
    > banku w Polsce. Dziala w dni robocze w godzinach 8-16 chyba.

    O ile mnie pamiec nie myli to Sorbnet idzie przez NBP....
    Raczej watpie, zeby bylo szybciej niz Elixirem...

    --
    Pozdrawiam,
    ________________________________

  • 5. Data: 2003-12-06 21:09:43
    Od: "LUZYTA" <l...@g...pl>

    WIT <wtur@USUN_TO.gazeta.pl> napisał(a):

    > O ile mnie pamiec nie myli to Sorbnet idzie przez NBP....
    > Raczej watpie, zeby bylo szybciej niz Elixirem...

    Rozliczenie faktycznie dokonywane jest przez NBP, tylko w dni robocze NBPu.
    a) rozrachunek następuje w czasie rzeczywistym, tzn. jest dokonywany w sposób
    ciągły (transakcja za transakcją) w ciągu całego dnia przetwarzania, a nie
    tylko w jednym lub kilku momentach w danym dniu (więc żadne sesje). Zatem
    rachunek zleceniodawcy jest obciążany równocześnie z uznaniem rachunku odbiorcy
    b) zlecenia mogą być wysyłane tylko do banków uczestniczących w rozliczeniach
    SORBNET - teraz 71 banków? A które nie uczestniczą?
    c) zlecenia muszą być wyższe, niż określone minimum; jesli tym minimum nie
    jest 1 mln (bo tylko powyżej tych kwot banki są _zobowiązane_ wypuszczać
    SORBNET), to jakie jest minimum?

  • 6. Data: 2003-12-06 22:00:18
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    On 2003-12-06, LUZYTA <l...@g...pl> wrote:
    > b) zlecenia mog? byae wysy?ane tylko do banków uczestnicz?cych w rozliczeniach
    > SORBNET - teraz 71 banków? A które nie uczestnicz??

    To w polsce w ogole jest tyle bankow?
    Myslalem ze jest ze czterdziescipare, z czego normalni ludzie moga
    miec konta gdzis tak w polowie.

  • 7. Data: 2003-12-06 22:07:37
    Od: "LUZYTA" <l...@g...pl>

    Miernik <m...@c...pl> napisał(a):

    > To w polsce w ogole jest tyle bankow?

    Nie wiem ile jest w Polsce banków ;)
    Ale oto link (też mi to dało do myślenia): http://www.bzwbk.pl/u235/navi/104307

    A w opisie m.in.: "NBP jako bank centralny prowadzi rachunki bieżące dla 76
    banków, z czego 71 ma rachunki bieżące w systemie SORBNET."

  • 8. Data: 2003-12-06 22:23:14
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Użytkownik "LUZYTA" napisała:

> [...]
    76
    > banków, z czego 71 ma rachunki bieżące w systemie SORBNET

    Banki Spółdzielcze też się liczą, a mało kto o nich pamięta ;-)

    Bogdan B.

  • 9. Data: 2003-12-08 15:25:17
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Bogdan B. <b...@h...pl> wrote:
    > Banki Spółdzielcze też się liczą, a mało kto o nich pamięta ;-)

    Cos kolo 600 bankow spoldzielczych + ok 60 kilku komercyjnych.
    Trudno policzyc, bo czesc nie prowadzi dzialalnosci, a licencja istnieje ;)