  • 1. Data: 2016-09-08 08:58:55
    Temat: SKOKi rajem dla dłużników
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    http://www.pb.pl/4628025,52257,dluznik-ukryje-sie-w-
    skok-u

    Od czwartku komornik może zająć rachunek bankowy dłużnika
    dosłownie jednym kliknięciem. Właściciel konta nie będzie mógł
    wyprowadzić z niego pieniędzy. Przepisy dotyczą jednak tylko
    rachunków bankowych, ale już nie SKOK-ów, pisze "Dziennik
    Gazeta Prawna".

    Zmiana w przepisach umożliwia prowadzenie korespondencji między
    komornikiem i bankiem za pośrednictwem systemu
    teleinformatycznego. "Blokada środków na rachunku odbywa się
    niezwłocznie po podpisaniu zajęcia przez komornika podpisem
    elektronicznym" - wyjaśnia dziennik.

    Elektroniczne zajęcie nie obejmie jednak Spółdzielczych Kas
    Oszczędnościowo-Kredytowych. "To powoduje, że dłużnicy będący
    klientami SKOK-ów będą mieli szansę uciec z pieniędzmi przed
    komornikiem" - zauważa.

    "Taka była decyzja ustawodawcy" - powiedział dziennikowi Rafał
    Fronczek, prezes Krajowej Rady Komorniczej. "Trudno wskazać,
    czym w rzeczywistości się kierował, adresując nowe przepisy do
    jednych instytucji depozytowych, a do drugich nie" - ocenił ze
    swej strony dr Tomasz Białek, dyrektor zespołu prawno-
    legislacyjnego Związku Banków Polskich.

    Tomasz Chmielewski
    https://lxadm.com

  • 2. Data: 2016-09-08 09:00:20
    Temat: Re: SKOKi rajem dla dłużników
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 09/08/2016 03:58 PM, Tomasz Chmielewski wrote:
> [...]
    > wyprowadzić z niego pieniędzy. Przepisy dotyczą jednak tylko
    > rachunków bankowych, ale już nie SKOK-ów, pisze "Dziennik

    I jeszcze ciekawostka:

    "Dziennik Gazeta Prawna" zauważa, że pierwotnie projekt rządowy
    nie przewidywał wyłączenia SKOK-ów. Zostało ono wprowadzone na
    etapie prac parlamentarnych".

    Tomasz Chmielewski
    https://lxadm.com

  • 3. Data: 2016-09-08 09:08:34
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Tomasz Chmielewski" <t...@n...example.com> napisał w
    wiadomości news:nqr2a4$1vo1$2@gioia.aioe.org...
    > "Dziennik Gazeta Prawna" zauważa, że pierwotnie projekt rządowy
    > nie przewidywał wyłączenia SKOK-ów. Zostało ono wprowadzone na
    > etapie prac parlamentarnych".

    Czy tylko ja mam wrażenie, że te SKOKi to mają gdzieś plecy? :)
    P.G.

  • 4. Data: 2016-09-08 09:24:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Chmielewski" <t...@n...example.com> napisał w

    >Czy tylko ja mam wrażenie, że te SKOKi to mają gdzieś plecy? :)

    To jest jedno - ale tez zmiana wymaga odpowiedniego programu.
    Duze banki z komornikami wspolpracowaly od dawna, w innych trzeba to
    dopiero wprowadzic.

    A to sa pieniadze i czas.

    Trzeba by sie z procesem legislacyjnym zapoznac, kto prosil, z kim
    rzad konsultowal, kto poprawke zglosil, jak uzasadnil ..

    J.

  • 5. Data: 2016-09-08 09:28:56
    Temat: Re: SKOKi rajem dla dłużników (czyli rezerwat przepisów jak za rządów PO)
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Piotr Gałka <p...@c...pl> pisze:
    > Użytkownik "Tomasz Chmielewski" <t...@n...example.com> napisał w
    > wiadomości news:nqr2a4$1vo1$2@gioia.aioe.org...
    >>
    > Czy tylko ja mam wrażenie, że te SKOKi to mają gdzieś plecy? :)
    > P.G.

    Czy ja mam wrażenie że ktoś (pośrednio) krytykuje PO?
    Stare przepisy egzekucji komorniczej spod rządów PO pod którymi będą
    dalej działać SKOKi aż tak wspaniale chroniły i będą chronić dłużników? :-)

    Czy ja tylko mam wrażenie że te banki to _miały_ gdzieś plecy? :-)

    Ja i mój brat jesteśmy przeciw kuzynowi, ale my trzej stoimy razem
    przeciw reszcie świata. (Przysłowie afgańskie)

  • 6. Data: 2016-09-08 09:40:19
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "A. Filip" <a...@b...pl> writes:

    > Czy ja mam wrażenie że ktoś (pośrednio) krytykuje PO?
    Nie. CO najwyżej za ślamazarność.
    > Stare przepisy egzekucji komorniczej spod rządów PO pod którymi będą
    > dalej działać SKOKi aż tak wspaniale chroniły i będą chronić dłużników? :-)

    Nie. Tylko nie widać racjonalnych powodów aby różnicować tu banki i
    SKOKi, co właśnie zrobiono.
    KJ

    news: gotcha

  • 7. Data: 2016-09-08 09:50:31
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 08 Sep 2016 09:40:19 +0200, Kamil Jońca napisał(a):

    > Tylko nie widać racjonalnych powodów aby różnicować tu banki i
    > SKOKi, co właśnie zrobiono.

    SKOKi finansowały media niepokorne jeszcze za czasów okupacji Tuska, więc
    teraz po prostu dostają to, co im się słusznie należy.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    https://get.google.com/albumarchive/1156220875144747
    57554

  • 8. Data: 2016-09-08 09:52:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "A. Filip" napisał w wiadomości grup
    Piotr Gałka <p...@c...pl> pisze:

> [...]

    >dłużników? :-)
    >Czy ja tylko mam wrażenie że te banki to _miały_ gdzieś plecy? :-)

    No nie mialy - bo system Ognivo powstal.
    Na jakiej podstawie to nie wiem.

    Ale troche mialy, bo za PO nikt ich podatkiem bankowym nie obciazal.
    (a potem wychodzi ze taki "wloski" Pekao chwali sie zyskiem wiekszym
    niz "panstwowy" PKO, czyli w domysle placi wiekszy podatek dochodowy)

    J.

  • 9. Data: 2016-09-08 10:50:17
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    To są inne instytucje.
    Przykładowo w SKOK nie otworzysz rachunku dla sp. z o.o.
    A zajęcie można zrobić (wierzyciel jak każdy inny), tyle że pisemnie, a nie
    e-lektronicznie.
    Jeszcze ludzie pożałują tej e-lektroniki, podobnie jak e-sądu (nie jestem
    zwolennikiem tzw. "sądu", gdzie nie trzeba załączać dowodów).
    BTW ciekawe, co z [małymi] bankami spółdzielczymi?

    -----

  • 10. Data: 2016-09-08 11:00:23
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    k...@p...onet.pl (Kamil Jońca) pisze:

    > Nie. CO najwyżej za ślamazarność.

    > Nie. Tylko nie widać racjonalnych powodów aby różnicować tu banki i
    > SKOKi, co właśnie zrobiono.
    > KJ

    Jak to ma być przez pierwsze kilka lat (<3) działania tej procedury to
    _może_ to ma jakiś tam sens "nie polityczny" [przetrenowanie "na większych"]
    i jakoś tam to ujdzie. Jeśli i ta "nierówność" miałaby zostać na bardzo
    długo to jakie są szansę PiS na pobicie świeżutkiego rekordu 2 kadencji PO?