  • 1. Data: 2016-09-08 00:58:29
    Temat: Rachunek na krótko
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Lenistwo... ale potrzebuję:
    Wejść do oddziału (fizycznego),
    założyć rachunek,
    wpłacić pieniądze (niedużo),
    przelać je (może być za kilka złotych),
    zamknąć rachunek i nie zapłacić "kary" za krótkie używanie,
    najchętniej za używanie w ogóle.
    Mogę parę dni poczekać na ew. zwrotkę.

    Wpłata na poczcie nie może być.
    Coraz więcej baranów chce przelewu z konta którego jest
    się "posiadaczem", pomimo tego, że w tytule są wymagane
    przez odbiorcę dane jednoznacznie identyfikujące za co
    i od kogo.

    W którym banku można to zrobić w miarę bezboleśnie?
    Nie chcę w Pekao SA, Aliorze, BZ WBK, Millenium, Idei.

    A propos - czy nie korzystaliście kiedyś z tzw. rach.
    technicznych? Często zamykając rachunki "zwykłe" zapomina
    się, albo można nawet nie wiedzieć, że taki posiadamy
    i on zostaje.

    Arek

  • 2. Data: 2016-09-08 08:09:11
    Temat: Re: Rachunek na krótko
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Thu, 8 Sep 2016 00:58:29 +0200, "Arek"
    <a...@p...onet.pl.usun_cde> wrote:

> [...]
    >się "posiadaczem", pomimo tego, że w tytule są wymagane
    >przez odbiorcę dane jednoznacznie identyfikujące za co
    Poczta właśnie w ten sposób przesyła przelew że nadawcą przelewu
    jesteś Ty. Tylko niech poprawnie przepiszą Twoje dane z druczka.

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

  • 3. Data: 2016-09-08 08:19:04
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-09-08 o 00:58, Arek pisze:
> [...]
    > wpłacić pieniądze (niedużo),
    > przelać je (może być za kilka złotych),
    > zamknąć rachunek i nie zapłacić "kary" za krótkie używanie,

    Gdybyś dopuszczał kilka złotych za używanie
    a przelew bezpłatnie, to w prawie każdym banku znajdziesz.
    W większości przypadków i tak będziesz miał okres wypowiedzenia
    minimum jeden miesiąc, więc rachunek będzie "czynny"
    i tak dłużej i nie spełni warunku kilku dni na zwrotkę.
    Wybierz ten bank, do którego masz
    "najwygodniej".

  • 4. Data: 2016-09-08 08:23:30
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-09-08 o 08:19, cef pisze:

> [...]
    > minimum jeden miesiąc, więc rachunek będzie "czynny"
    > i tak dłużej i nie spełni warunku kilku dni na zwrotkę.

    A w ogóle po co tak? Wchodzi do dowolnego banku i zleca przelew, albo
    wchodzi do tego banku, w którym odbiorca ma ten rachunek i dokonuje
    wpłaty gotówkowej.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2016-09-08 08:37:26
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 8 września 2016 00:58:20 UTC+2 użytkownik Arek napisał:
    > się "posiadaczem", pomimo tego, że w tytule są wymagane
    > przez odbiorcę dane jednoznacznie identyfikujące za co
    > i od kogo.
    Na poczcie tak jest.
    W dowolnym, banku zlec przelew nawet nie posiadając tam konta.
    W żabce czy innych punktach obsługujących BillBird tez się da.
    No chyba ze potrzebujesz konto do celów "identyfikacji" przez pożyczki chwilówki czy
    inne tego typu serwisy.

  • 6. Data: 2016-09-08 08:50:23
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-09-08 o 08:23, Liwiusz pisze:

    > A w ogóle po co tak? Wchodzi do dowolnego banku i zleca przelew, albo
    > wchodzi do tego banku, w którym odbiorca ma ten rachunek i dokonuje
    > wpłaty gotówkowej.

    A przy zleceniu przelewu on będzie też jako posiadacz figurował
    czy tylko dane będą w tytule?

  • 7. Data: 2016-09-08 08:58:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-09-08 o 08:50, cef pisze:

    > A przy zleceniu przelewu on będzie też jako posiadacz figurował
    > czy tylko dane będą w tytule?

    Na poczcie jest:

    "BANK POCZTOWY S.A. w imieniu JAN KOWALSKI"

    Tak jak napisano - jeśli ten przelew ma cię identyfikować jako
    właściciela rachunku, to rzeczywiście musisz rachunek założyć.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2016-09-08 10:52:48
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Chcesz w ten sposób potwierdzić swoją identyfikację?
    Czyli ktoś musi Twój dowodzik obejrzeć.

    -----

  • 9. Data: 2016-09-08 13:33:24
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Thu, 8 Sep 2016 08:58:34 +0200, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    >Na poczcie jest:
    >
    >"BANK POCZTOWY S.A. w imieniu JAN KOWALSKI"
    >
    >Tak jak napisano - jeśli ten przelew ma cię identyfikować jako
    >właściciela rachunku, to rzeczywiście musisz rachunek założyć.

    Przed wysłaniem poprzedniej wiadomości sprawdziłem i teraz zrobiłem to
    ponownie.

    Dostaję w ciągu roku kilkadziesiąt wpłat robionych na poczcie na
    rachunek firmowy w ING i zawsze jako nadawcę widzę dane Klienta (imie,
    nazwisko, adres), nigdy nie pojawiło mi się "BANK POCZTOWY S.A. w
    imieniu". Sprawdziłem ostatnie 3 lata i jedyne "w imieniu" jakie u
    mnie występują są od pośredników typu:
    CASHPOL TOMASZ KARLA w imieniu
    POŚRED.FIN.Z.KRAWCZYK w imieniu
    PROFESKASA SA w imieniu
    AQA KREDYTY A.GRZECHNIK w imieniu
    P.PRZYJ.OPŁAT A.ŚWIĄTCZA w imieniu
    426-POŚR.FIN EWA DRZAŁ w imieniu

    Myślisz że ING wyświetlając mi przelewy wycina z danych nadawcy "BANK
    POCZTOWY S.A. w imieniu" i zostawia tylko "JAN KOWALSKI"?

    Dwie rzeczy w ING identyfikują wpłatę przez pocztę:
    1) Końcówka tytułu przelewu. Na początku jest to co wpisuje Klient a
    na końcu jest +- tak: "Wpłata w UP nr:003230160712OKFP0213" przy czym
    160712 to data zlecenia w UP.
    2) W szczegółach operacji "Nazwa banku: BPSA Centrum Rachunków
    Skonsolid."

    WAM

  • 10. Data: 2016-09-08 13:34:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-09-08 o 13:33, WAM pisze:
    > Myślisz że ING wyświetlając mi przelewy wycina z danych nadawcy "BANK
    > POCZTOWY S.A. w imieniu" i zostawia tylko "JAN KOWALSKI"?

    Nie wiem, ja mam konto w mbanku i sprawdziłem ostatnie przelewy z poczty
    od pewnej osoby i tak było właśnie zapisane.

    --
    Liwiusz