  • 11. Data: 2004-12-15 15:22:45
    Temat: Re: SFI mBanku a sprawa NIP
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    on 2004-12-15 14:38 Marcin Lubojański said the following:
    [...]

    > Ja mam SFI w mBanku i jakoś nigdzie NIPu nie podawałem...

    Bo to jest wymagane dopiero od jakiegoś czasu.

    KJ

    Kontakt JID: k...@j...aster.pl

  • 12. Data: 2004-12-15 15:24:19
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    buraxta wrote:

    > W piśmie mam przedłużony termin wydania decyzji do dnia 17.01.2005,
    > tzn. że jeśli nie uzupełnie tych danych (bo nie mogę) to powinienem
    > dostać pismo, że dostałem odmowę wraz z uzasadnieniem?

    Tak. I uzasadnienie będzie takie: "Nie wykazałeś, że jesteś podatnikiem'

  • 13. Data: 2004-12-15 15:33:04
    Od: "F3k" <s...@g...pl>

    > Ja mam SFI w mBanku i jakoś nigdzie NIPu nie podawałem...

    ja tez, bo robilem to niecale 1,5 roku temu, mam sfi, ekonto, emax.

    chcac nip do wyplaty z bankowej umowy-zlecenie w sierpniu tego roku nikt nie
    zadal ode mnie zadnych papierow ze pracuje

    w tym miesiacu kiedy to moja dziewczyna (w innym us) chciala zalozyc sfi to
    powiedziano jej w us ze potrzebuje papier z pracy, bo na dzisiejszych
    umowach mbank wymaga wpisania nipu (ale to nie jest podstawa do jego
    wydania).

    wiec to napewno jest potwierdzone ze zmienilo sie prawo i do sfi potrzebny
    jest nip, ale ze zeby dostac nip i czy wymagaja do tego zaswiadczenia z
    pracy to juz chyba zalezy od urzedu skarbowego (moj akurat byl mily ;)

    pozdrawiam

  • 14. Data: 2004-12-15 15:35:36
    Od: "<buraxta>" <b...@o...pl>

    jureq wrote:
    > Czy wszyscy którzy piszą o obowiązku nadania NIP przez Urząd nie
    > zwrócili uwagi na drobny fakt, że numer ten jest nadawany wyłącznie
    > P_o_d_a_t_n_i_k_o_w_i. Dopóki autor oryginalnego postu nie jest
    > podatnikiem, US nie podstaw prawnych do nadania mu NIP. Niestety błąd
    > leży w procedurze mBanku, która wymaga podania NIP przez kogoś kto
    > wcale nie musi być jeszcze podatnikiem

    Cytat z formularza NIP-3:

    Formularz przeznaczony dla osób fizycznych:
    a) nieprowadzących w ogóle dział. gosp.
    b) wspólników spółek....
    c) płatników podatku dochodowego od osób fizycznych oraz płatników
    składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne, jeśli nie są podatnikami

    W ogóle w całym formularzu nie ma nawet miejsca, żeby wpisać miejsce
    pracy, albo ja mam coś ze wzrokiem ;)

    --
    // \\
    // // // http://www.buraxta.prv.pl \\ \\ \\

  • 15. Data: 2004-12-15 15:40:40
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

> [...]
    > podatnikiem, US nie podstaw prawnych do nadania mu NIP. Niestety błąd
    > leży w procedurze mBanku, która wymaga podania NIP przez kogoś kto

    US nada NIP każdemu kto o to poprosi a jest pełnoletni. Nie mnóżcie
    problemów. Są ludzie którzy płacą podatki nie mając formalnej pracy -
    np. dochody z najmu mieszkania.

  • 16. Data: 2004-12-15 16:27:16
    Od: "Havoc" <h...@p...onet.pl>

    > Popros o odmowe na pismie. A potem polecony ze skarga - w kazdym
    > urzedzie musi byc podany adres, pod ktory nalezy wysylac skargi.
    >
    > Urzednik nie ma prawa stawiac zadnych warunkow nadania numeru NIP.
    >
    > MJ

    Niestety od niedawna uzednicy nie daja NIP od tak sobie tzn. robia
    bardzo duzo problemow (ponoc teraz sa takie przepisy ze sie nie daje NIP
    jak nie przyniesiesz pieczatki zakladu pracy) mialem identyczny problem
    gdy zakladalem dzialalnosc gosp. i przez te glupie przepisy mialem
    problemy z ZUSem. I co raz wiecej ludzi ma problem z dostaniem NIP "na
    zawolanie" wiec ... zycze cierpliwosci

    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2004-12-15 16:40:49
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Użytkownik Marcin Kasperski napisał:

    > US nada NIP każdemu kto o to poprosi a jest pełnoletni. Nie mnóżcie
    > problemów. Są ludzie którzy płacą podatki nie mając formalnej pracy -
    > np. dochody z najmu mieszkania.

    A ja swojego czasu dostalem ODMOWNA decyzje nadania NIP (poleconym
    listem), wiec US kazdemu nic nie nada (pelnoletni oczywiscie bylem).

    pozdrawiam
    --
    Mithos

  • 18. Data: 2004-12-15 16:41:26
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Wed, 15 Dec 2004 17:27:16 +0100, "Havoc"
    <h...@p...onet.pl> wrote:

    >Niestety od niedawna uzednicy nie daja NIP od tak sobie tzn. robia
    >bardzo duzo problemow (ponoc teraz sa takie przepisy ze sie nie daje NIP
    >jak nie przyniesiesz pieczatki zakladu pracy)
    ten przepis jest od dawna i problemy sa od dawna. A skala problemu
    zalezy od lokalizacji, o czym pisalem kilkakrotnie na p.s.p.podatki.

    WAM
    --
    Sylwester 2004!
    Może nad morze?

  • 19. Data: 2004-12-15 16:45:07
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    > Niestety od niedawna uzednicy nie daja NIP od tak sobie tzn. robia
    > bardzo duzo problemow (ponoc teraz sa takie przepisy ze sie nie daje NIP
    > jak nie przyniesiesz pieczatki zakladu pracy)

    Noż dyć niemożliwe. NIP musisz mieć np. gdy płacisz podatek od zysku z
    najmu (tj. z wynajmowania komuś mieszkania), praw majątkowych, itd
    itp. To nie wymaga jakiegokolwiek zakładu pracy.

  • 20. Data: 2004-12-15 19:36:18
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@USUN_TO.krak.eu.org>

    Wed, 15 Dec 2004 13:27:03 +0100, na pl.biznes.banki, <buraxta> w
    wiadomości <news:cppaj5$olf$1@news.onet.pl> napisał(a):

    > Mam to nieszczęście, że zachciało mi się zainwestować w FI, a żyję w
    > Polsce :) Wydaje się to proste - klikasz, umowa z mBanku leci do domu,
    > podpisujesz i już. Okazało się, że na umowie trzeba wpisać swój NIP
    > (wiadomo, to mnie nie dziwi), a jako student nie posiadam takowego, bo
    > nigdy jeszcze nie pracowałem.

    A czy przypadkiem nie pobierasz stypendium? Bo jeśli pobierasz, to
    jesteś podatnikiem nawet o tym nie wiedząc i problem masz rozwiązany.
    Parę lat temu ja przerabiałem ten temat ze swoimi dziećmi, szczegółów
    już niestety nie pamiętam. Była wówczas możliwość (może nawet dalej
    jest?) odzyskania części pobranego ze stypendium podatku, trzeba było
    tylko złożyć rocznego PIT-a, uprzednio uzyskawszy nr NIP.
    Może to jeszcze działa?

    --
    Pozdrowienia
    Krzysztof K. Maj