  • 1. Data: 2005-04-13 11:28:13
    Temat: Rozne kruczki w umowach bankowych :)
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Hej.
    Czy mozecie sypnac przykladami roznego rodzaju niezbyt fajnych dla
    klienta zapisow w umoach bankowych/karcianych itp? (z przykladami ktory
    to bank :)
    Mnie przychodza do glowy takie jak uznawanie za dostarczona
    korespondencje po 3 dniach od wyslania itp.
    Cos jeszcze mozecie podac?

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 2. Data: 2005-04-13 11:58:34
    Temat: Re: Rozne kruczki w umowach bankowych :)
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński said the following On 2005-04-13 13:28:
> [...]
    > to bank :)
    > Mnie przychodza do glowy takie jak uznawanie za dostarczona
    > korespondencje po 3 dniach od wyslania itp.

    Poddanie sie egzekucji przy koncie lokacyjnym rajfiego. (niby jak można
    je zdebetować?)
    kwoty egzekucji w większości banków.

    KJ

  • 3. Data: 2005-04-13 12:38:49
    Od: Roman Sąsiada <n...@...hate.spam>

    Dnia 2005-04-13 13:28, Użytkownik Michał 'Amra' Macierzyński napisał:

    > Hej.
    > Czy mozecie sypnac przykladami roznego rodzaju niezbyt fajnych dla
    > klienta zapisow w umoach bankowych/karcianych itp? (z przykladami ktory
    > to bank :)

    Odszkodowanie za nieterminowe wykonanie polecenia przelewu w VWBDirect w
    wysokości odsetek naliczonych za okres, który środki leżały na koncie
    zamiast pójśź w świat - czyli przy opóźnieniu spłaty 1000 na karcie
    kredytowej dostajesz karę za nieterminową spłatę w wysokości np 50 zł i
    odszkodowanie z VWBD w wysokości 22 groszy...

    --
    Roman Sąsiada
    katoda(znaczek)poczta.onet.pl

  • 4. Data: 2005-04-13 12:41:12
    Od: "Miroo" <m...@R...o2.pl>

    In message d3ivqb$afv$...@n...onet.pl, Michał 'Amra' Macierzyński
    <m...@p...pl> wrote:
> [...]
    > ktory to bank :)
    > Mnie przychodza do glowy takie jak uznawanie za dostarczona
    > korespondencje po 3 dniach od wyslania itp.

    To że reklamują przewalutowania, nadpłaty i wcześniejsze
    spłaty kredytów jako bezpłatne. Są rzeczywiście bezpłatne ale
    w chwili obecnej. Jak zmieni się TOiP to opłaty się pojawią.
    A jest duża szansa na to w ciągu 30 lat :) spłacania
    kredytu mieszkaniowego.
    Zazwyczaj nie zgadzają się na umieszczenie zapisu
    o bezprowizyjności ww operacji w umowach.

    Pozdrawiam
    Miroo

  • 5. Data: 2005-04-13 12:43:13
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Michał 'Amra' Macierzyński napisał(a):

    > Mnie przychodza do glowy takie jak uznawanie za dostarczona
    > korespondencje po 3 dniach od wyslania itp.

    A poczytaj sobie :)

    Odpowiadając na pismo w sprawie uregulowania kwestii doreczenia
    pism we wzorcach umownych oferowanych przez Volkswagen Bank Polska S.A.
    udzielam nastepujacych wyjasnien.
    Sprawa umownego ustalania terminu doreczenia pism przychodzacych do
    klienta z banku byla przedmiotem postepowania sadowego z powodztwa
    Prezesa UOKiK przeciwko Bank Millennium S.A. w sprawie o uznanie
    postanowien wzorca umowy za niedozwolone. Niestety sad nie podzielil
    racji Urzedu i uznal, ze wskazanie we wzorcu termniu doreczenia nie
    narusza przepisow prawa, ma raczej charakter instukcyjny i tym samym
    stanowi domniemanie wzruszalne, ktore poprzez przedstawienie odmiennego
    dowodu mozna obalic. Orzeczenie w tej sprawie stalo sie prawomocne.

    Z powazaniem

    z upowaznienia Dyrektora Departamentu Polityki Konsumenckiej UOKIK
    Specjalistka Specjalistyczna
    st. specjalista

  • 6. Data: 2005-04-13 13:00:16
    Od: "Miroo" <m...@R...o2.pl>

    In message d3j44v$3qs$...@n...elsat.net.pl, Wojciech Nawara
    <u...@n...WYTNIJ.info> wrote:
> [...]
    > stanowi domniemanie wzruszalne, ktore poprzez przedstawienie
    > odmiennego dowodu mozna obalic. Orzeczenie w tej sprawie stalo sie

    Domniemanie wzruszalne??? Aż się wzruszyłem... :)
    Co to niby znaczy? Że jak udowodnię, że list doszedł po 4 dniach
    zamiast trzech to wtedy ten punkt umowy jest "obalony"?

    Pozdrawiam
    Miroo

  • 7. Data: 2005-04-13 16:07:05
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński wrote:
    > Cos jeszcze mozecie podac?

    Zapisy regulaminów kart, np. KK PKO BP że transakcje z pinem bezwzględnie
    obciążają posiadacza karty (co AFAIK jest sprzeczne z ustawą o eip).
    Podanie się egzekucji na 10.000 zł przy otwarciu konta walutowego w
    Multibanku.

    Bogdan B.

  • 8. Data: 2005-04-13 17:59:07
    Od: "Belin" <b...@b...pl>

    napisał w wiadomości news:d3ivqb$afv$1@news.onet.pl...
    > Hej.
    > Czy mozecie sypnac przykladami roznego rodzaju niezbyt fajnych dla klienta
    > zapisow w umoach bankowych/karcianych itp? (z przykladami ktory

    Ja co prawda w sumie zapisu nie widzialem - ale do 365 dni (zasadniczo rok
    czasu) na rozpatrzenie reklamacji platnosci za granica karta w zubrobanku.
    Dla mnie oznaczalo to w sumie 7 miesiecy oczekiwania na reklamacje, ktora
    mozna bylo zalatwic w przyslowiowe 5 minut.
    Klasyczne zlodziejstwo.

    Belin

  • 9. Data: 2005-04-13 18:23:37
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Cos jeszcze mozecie podac?

    Zgoda na przetwarzanie danych w celach marketingowych dołączona do umowy
    i pod wszystkim składa się jeden podpis ...

    W przypadku Cetelem Bank warunkiem udzielenia kredytu bylo ...
    zamówienie karty kredytowej Carrefour ;-)

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 10. Data: 2005-04-13 19:58:09
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    2005-04-13 15:00- tak przynajmniej miał ustawiony zegar systemowy Miroo,
    wyłuszczający(a) się następująco:

    > Domniemanie wzruszalne??? Aż się wzruszyłem... :)
    > Co to niby znaczy? Że jak udowodnię, że list doszedł po 4 dniach
    > zamiast trzech to wtedy ten punkt umowy jest "obalony"?

    Dokładnie tak. Dowcip polega na tym, że to Ty musisz to udowodnić, a nie
    bank. Pociesz się, że istnieją domniemania niewzruszalne (choć są
    rzadkie bardzo)

    --
    **** ****
    **** Make it idiot-proof ****