  • 1. Data: 2015-10-15 22:32:52
    Temat: Rentowność obligacji ECB ....
    Od: "Endriu" <p...@i...pl>

    Skoro nie ma sensu juz patrzeć na rentowności obligacji poszczególnych
    krajów, bo Draghi i tak skupuje wszystkie śmieciowe obligi za dodrukowane
    eurosy, to może by tak kurwa powstał jakiś taki indeks typu ECB 10-years
    bonds, bo tak to diabli wiedzą czy ten eurokouchoz bankrutuje czy ma się
    dobrze....

    Endriu

  • 2. Data: 2015-10-15 22:49:08
    Temat: Re: Rentowność obligacji ECB ....
    Od: totus <t...@g...pl>

    Endriu wrote:

> [...]
    > eurosy, to może by tak kurwa powstał jakiś taki indeks typu ECB 10-years
    > bonds, bo tak to diabli wiedzą czy ten eurokouchoz bankrutuje czy ma się

    Po co komu ta wiedza? Znasz może jakiś rząd w historii tej ziemi, który
    spłacił swoje długi? Z obligacjami rządowymi jest tylko jedno pewne, że mogą
    być tylko rolowane. Pytanie jest tylko o czas. Kiedy dany rząd zaprosi
    posiadaczy obligacji do restrukturalizacji długu, jak dziś rząd Grecji.
    Drugim wyjściem jest dodruk. Rozwiązania z oddawaniem długów rządy nie
    stosują nigdy.
    Obligacje rządowe, to moim zdaniem, najbardziej ryzykowne aktywa jakie można
    sobie tylko wyobrazić.

  • 3. Data: 2015-10-15 22:59:17
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    totus <t...@g...pl> pisze:

> [...]
    > stosują nigdy.
    > Obligacje rządowe, to moim zdaniem, najbardziej ryzykowne aktywa jakie można

    Ponoć U.K. spłaciło swoje gigantyczne długi za wojny Napoleońskie nie tak jak
    Niemcy które wyrolowały tych co im na obie wojny światowe pożyczyli :-)

    --
    A. Filip
    Nowy Rok pogodny - zbiór będzie dogodny. (Przysłowie polskie)

  • 4. Data: 2015-10-15 23:50:34
    Od: totus <t...@g...pl>

    A. Filip wrote:

    > Ponoć U.K. spłaciło swoje gigantyczne długi za wojny Napoleońskie nie tak
    > jak Niemcy które wyrolowały tych co im na obie wojny światowe pożyczyli
    > :-)

    Ponoć. Chcesz powiedzieć, że był taki czas, że rząd UK nie miał długów? Tak
    nie było. Okresowo miał mniejsze. Takie zjawiska nadprzyrodzone zdarzyły się
    za RP III czyli w Polsce po 1989 r. Szczęście trwało kwartał czy dwa. To
    jednak pojedyncze przypadki i można je traktować jako nieuwagę rządzących.

  • 5. Data: 2015-10-16 00:11:02
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    totus <t...@g...pl> pisze:

> [...]
    > jednak pojedyncze przypadki i można je traktować jako nieuwagę rządzących.

    Zgodzisz krakowskim targiem na to że to wyjątki od reguły? :-)
    ,,Są reguły, wyjątki i wyjątki od wyjątków" ;-)

    --
    A. Filip
    Ucz swoje dzieci kamienie gryźć. (Przysłowie polskie)

  • 6. Data: 2015-10-16 00:27:04
    Od: totus <t...@g...pl>

    A. Filip wrote:

    > Zgodzisz krakowskim targiem na to że to wyjątki od reguły? :-)
    > ,,Są reguły, wyjątki i wyjątki od wyjątków" ;-)

    Oczywiście. Nie chodzi o drobiazgi tylko o zasadę działania tych ludzi.
    Trzeba pamiętać, że w 99% przypadków nie oddają pożyczonych pieniędzy. Kilka
    przypadków gdy dług ich spadł chwilowo nie ma znaczenia.

    Wystawianie jakich ocen wiarygodności na poziomie AAA++++ dla obligacji
    rządowych to teatr pierwsza klasa.

    Najbardziej mnie fascynują ci, którzy to biorą poważnie i wierzą w te oceny.
    W tej chwili już wiadomo, bo rząd grecki o tym mówił otwarcie, że długów
    swoich nie spłaci. Nie przeszkadza to by ich długi miały nieśmieciowa ocenę
    wiarygodności. Pełna schizofrenia. Ludzie uwielbiają być oszukiwani i
    mamieni.

    Kupowanie obligacji rządowych przypomina mi grę w łapki. Wyjdzie jakiś
    patafian w telewizji i powie, ze teraz to zawiesza lub roluje tylko część i
    już cię ma z ręką w nocniku. Pełen hazard.

  • 7. Data: 2015-10-18 17:03:51
    Od: "Endriu" <p...@i...pl>

    > Kupowanie obligacji rządowych przypomina mi grę w łapki. Wyjdzie jakiś
    > patafian w telewizji i powie, ze teraz to zawiesza lub roluje tylko część i
    > już cię ma z ręką w nocniku. Pełen hazard.

    Wielka Brytania zakazała deficytu budżetowego
    http://wirtualnapolonia.com/2015/10/16/wielka-brytan
    ia-zakazala-deficytu-budzetowego/

    Endriu

  • 8. Data: 2015-10-18 17:49:31
    Od: totus <t...@g...pl>

    Endriu wrote:

    > Wielka Brytania zakazała deficytu budżetowego

    Tak, wiem. Czy to znaczy, że rząd odda swoje długi czy znaczy, że nie będzie
    ich powiększał? Daj spokój.

    A czytałeś komentarze ekonomistów o tej decyzji? To przecież zabije ekonomię
    GB.

    Długi zabijają ekonomie pojedynczego człowieka. Długi zabijają ekonomie
    pojedynczej rodziny. Ale jak takich rodzin czy ludzi jest kilka milionów to
    brak długów zabija ich ekonomię.

    Wiesz może od jakiej liczby ludzi długi już wspierają ekonomie tych ludzi.
    Może znasz jakiegoś ekonomistę, który o tym coś powiedział. Interesuje mnie
    ta liczba ludzi od której długi przestrajają dławić ich ekonomie a zaczynają
    ja wspierać.

    Paradne

  • 9. Data: 2015-10-18 17:59:19
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    totus <t...@g...pl> pisze:

> [...]
    > ta liczba ludzi od której długi przestrajają dławić ich ekonomie a zaczynają

    Jak sobie czytałeś komentarze to U.K. ma (nieco) zmniejszać zadłużenie
    w "latach tłustych" by je zwiększać w "latach chudych". W "latach tłustych"
    nie powinno być wielkiego problemu z pożyczaniem obywatelom/firmom zamiast
    państwu. Takie podejście ma sens IMHO. Znając życie i politykę to
    zmniejszanie zadłużenia będzie w większości lat "symboliczne".

    --
    A. Filip
    Kwiecić swój dom jest to ukwiecać swoje serce. (Przysłowie arabskie)

  • 10. Data: 2015-10-18 18:18:39
    Od: totus <t...@g...pl>

    A. Filip wrote:

> [...]
    > obywatelom/firmom zamiast państwu. Takie podejście ma sens IMHO. Znając
    > życie i politykę to zmniejszanie zadłużenia będzie w większości lat

    No to plany są. Jak poczekam jak to będzie na wykresach.

    Chciałbym by zdarzył się taki rząd, gdzieś na świecie, który by pokazał, że
    ograniczenie zadłużenia pomaga gospodarce, że ograniczenie opodatkowania
    pomaga gospodarce. Wiem, że jest to marzenie zupełnie nierealne bo działanie
    takie uderza w podstawowe interesy tych, którzy w rządzie są, a ludzie nie
    działają wbrew swoim interesom.

    Nie wiem co to znaczy lata chude i lata tłuste. Jeżeli chodzi o cykl
    koniunkturalny to jest on spowodowany działaniami polityków. Tych samych,
    którzy planują tu wygładzanie tego cyklu.

    Cykl koniunkturalny to nie jest zjawisko kosmiczne czy pogodowe. Jest
    rezultatem działania ludzi, którzy kierują i regulują gospodarkę. Jest to
    efekt działania polityków.