  • 11. Data: 2015-10-18 18:19:47
    Temat: Re: Rentowność obligacji ECB ....
    Od: "Endriu" <p...@i...pl>

    > Długi zabijają ekonomie pojedynczego człowieka. Długi zabijają ekonomie
    > pojedynczej rodziny. Ale jak takich rodzin czy ludzi jest kilka milionów
    > brak długów zabija ich ekonomię.

    Ja nie lubię mieć długów i ich nie mam. Kiedyś miałem lekkie zadłużenie bo
    finansowałem sobie edukacje. Po jej zakończeniu wszystko spłaciłem.
    Zadłużenie to odsetki. Trzeba to ściśle kontrolować, by nie wskoczyć w pętle
    zadłużenia. Gdy wpadasz w pętlę zadłużenia stajesz się niewolnikiem. Rząd
    nie może zadłużać bo wtedy jego obywatele, stają się niewolnikami. Jeżeli
    chcesz być bogaty, nie być niewolnikiem musisz wybierać tych którzy nie będą
    zadłużać.

    Jak wybierzesz złodziei to oni cię okradną.

    Endriu

  • 12. Data: 2015-10-18 18:25:06
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    totus <t...@g...pl> pisze:

> [...]
    > pomaga gospodarce. Wiem, że jest to marzenie zupełnie nierealne bo działanie
    > takie uderza w podstawowe interesy tych, którzy w rządzie są, a ludzie nie
    > działają wbrew swoim interesom.
    >
    > Nie wiem co to znaczy lata chude i lata tłuste. Jeżeli chodzi o cykl
    > koniunkturalny to jest on spowodowany działaniami polityków. Tych samych,
    > którzy planują tu wygładzanie tego cyklu.
    >
    > Cykl koniunkturalny to nie jest zjawisko kosmiczne czy pogodowe. Jest
    > rezultatem działania ludzi, którzy kierują i regulują gospodarkę. Jest to

    Być może teraz jest to główna przyczyna. Tylko że "cykle koniunkturalne" były
    i wtedy gdy kierowanie i regulacja były znacznie mniejsze.

    --
    A. Filip
    Choroba przybiega konno, odchodzi piechotą. (Przysłowie angielskie)

  • 13. Data: 2015-10-18 18:58:37
    Od: totus <t...@g...pl>

    A. Filip wrote:

    > Być może teraz jest to główna przyczyna. Tylko że "cykle koniunkturalne"
    > były i wtedy gdy kierowanie i regulacja były znacznie mniejsze.

    Jakie czasy masz na myśli? Ja podałem przyczynę cykli koniunkturalnych. Jak
    Ci zależy no mogę Ci przedstawić całą recepturę pojawiania się cyklu. To nie
    jest żadna wiedza tajemna. Mam te wiedzę z ogólnie dostępnych źródeł.

    Jakie jest Twoje wytłumaczenie cyklu koniunkturalnego? To jest zjawisko
    niezależne od ludzi?