    From: totus <t...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Rentowność obligacji ECB ....
    Date: Sun, 18 Oct 2015 18:18:39 +0200

    A. Filip wrote:

    > Jak sobie czytałeś komentarze to U.K. ma (nieco) zmniejszać zadłużenie
    > w "latach tłustych" by je zwiększać w "latach chudych". W "latach
    > tłustych" nie powinno być wielkiego problemu z pożyczaniem
    > obywatelom/firmom zamiast państwu. Takie podejście ma sens IMHO. Znając
    > życie i politykę to zmniejszanie zadłużenia będzie w większości lat
    > "symboliczne".

    No to plany są. Jak poczekam jak to będzie na wykresach.

    Chciałbym by zdarzył się taki rząd, gdzieś na świecie, który by pokazał, że
    ograniczenie zadłużenia pomaga gospodarce, że ograniczenie opodatkowania
    pomaga gospodarce. Wiem, że jest to marzenie zupełnie nierealne bo działanie
    takie uderza w podstawowe interesy tych, którzy w rządzie są, a ludzie nie
    działają wbrew swoim interesom.

    Nie wiem co to znaczy lata chude i lata tłuste. Jeżeli chodzi o cykl
    koniunkturalny to jest on spowodowany działaniami polityków. Tych samych,
    którzy planują tu wygładzanie tego cyklu.

    Cykl koniunkturalny to nie jest zjawisko kosmiczne czy pogodowe. Jest
    rezultatem działania ludzi, którzy kierują i regulują gospodarkę. Jest to
    efekt działania polityków.